Ψηφίστηκε το νομοσχέδιο για το Μεταφορικό Ισοδύναμο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Το νομοσχέδιο ψήφισαν επί της αρχής και η ΔΗΣΥ και το Ποτάμι μετά από βελτιωτικές τροποποιήσεις, που επέφερε το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
Στην κοινή συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου και της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Περιφερειών της Βουλής την Τρίτη 26/06, που προηγήθηκε της κατάθεσης, συμμετείχε ο Ε.Ο.Α.Ε.Ν. όπου δια του....
προέδρου του Σωτήρη Σκιαδαρέση , επεσήμανε αρχικά ότι «η εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου συνιστά κίνηση με θετικό πρόσημο, αρκεί να συντρέχουν δύο προϋποθέσεις πρώτον να υπάρχει πλήρης και καθολική εφαρμογή του μέτρου και δεύτερον να υπάρχουν επαρκείς πόροι, σε μόνιμη βάση, για τη χρηματοδότησή του».
Για να προσθέσει : «Οι επιχειρήσεις , οι επαγγελματίες αλλά και οι πολίτες που ζουν στα νησιά επιβαρύνονται με το κόστος που προκαλεί η γεωγραφική ασυνέχεια. Κόστος που είναι συγκριτικά υψηλότερο με αυτό που καταβάλλουν πολίτες, επιχειρήσεις και επαγγελματίες στην ηπειρωτική χώρα. Το Μεταφορικό Ισοδύναμο δεν συνιστά μέτρο εξισορρόπησης των αρνητικών συνεπειών από την κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ, για το λόγο ότι οι μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ ήταν αναπτυξιακό πλεονέκτημα για τα νησιά στα οποία ίσχυαν».
Ο Πρόεδρος του Ε.Ο.Α.Ε.Ν υπογράμμισε επίσης ότι «υπήρξε πολύ καλή συνεργασία με την ηγεσία του Υπουργείου όλο αυτό το διάστημα και αρκετές από τις προτάσεις μας έγιναν αποδεκτές και συμπεριελήφθησαν στο νομοσχέδιο» και ότι «η εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου θα πρέπει να είναι πλήρης και καθολική και να αποτελέσει πεδίο συμφωνίας αλλά και κοινό τόπο διεκδίκησης όλων μας σε ευρωπαϊκό επίπεδο, με δεδομένο ότι απαιτούνται σημαντικοί πόροι σε μόνιμη βάση για να λειτουργήσει το μέτρο».
Και καταλήγοντας τόνισε ότι «ο Επιμελητηριακός Όμιλος Ανάπτυξης Ελληνικών Νησιών θα είναι πάντα αρωγός του Υπουργείου και των άλλων φορέων για την κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη των νησιών της πατρίδας μας».
Από την πλευρά του ο Υφυπουργός Ναυτιλίας Νεκτάριος Σαντορινιός αφού επεσήμανε την εποικοδομητική συνεργασία του με τον Ε.Ο.Α.Ε.Ν και τα Νησιωτικά Επιμελητήριο – κάτι το οποίο τόνισε και στην συνέντευξή του στο Κανάλι της Βουλής στην εκπομπή «Πρωινή Ανάγνωση» - καθ όλη της διάρκεια της διαβούλευσης, ζήτησε να συνεχίσουν να διαδραματίζουν βαρύνοντα ρόλο στην εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου και στο πλαίσιο, ακόμη και της πιλοτικής εφαρμογής του.
Στην κοινή συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου και της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Περιφερειών της Βουλής την Τρίτη 26/06, που προηγήθηκε της κατάθεσης, συμμετείχε ο Ε.Ο.Α.Ε.Ν. όπου δια του....
προέδρου του Σωτήρη Σκιαδαρέση , επεσήμανε αρχικά ότι «η εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου συνιστά κίνηση με θετικό πρόσημο, αρκεί να συντρέχουν δύο προϋποθέσεις πρώτον να υπάρχει πλήρης και καθολική εφαρμογή του μέτρου και δεύτερον να υπάρχουν επαρκείς πόροι, σε μόνιμη βάση, για τη χρηματοδότησή του».
Για να προσθέσει : «Οι επιχειρήσεις , οι επαγγελματίες αλλά και οι πολίτες που ζουν στα νησιά επιβαρύνονται με το κόστος που προκαλεί η γεωγραφική ασυνέχεια. Κόστος που είναι συγκριτικά υψηλότερο με αυτό που καταβάλλουν πολίτες, επιχειρήσεις και επαγγελματίες στην ηπειρωτική χώρα. Το Μεταφορικό Ισοδύναμο δεν συνιστά μέτρο εξισορρόπησης των αρνητικών συνεπειών από την κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ, για το λόγο ότι οι μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ ήταν αναπτυξιακό πλεονέκτημα για τα νησιά στα οποία ίσχυαν».
Ο Πρόεδρος του Ε.Ο.Α.Ε.Ν υπογράμμισε επίσης ότι «υπήρξε πολύ καλή συνεργασία με την ηγεσία του Υπουργείου όλο αυτό το διάστημα και αρκετές από τις προτάσεις μας έγιναν αποδεκτές και συμπεριελήφθησαν στο νομοσχέδιο» και ότι «η εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου θα πρέπει να είναι πλήρης και καθολική και να αποτελέσει πεδίο συμφωνίας αλλά και κοινό τόπο διεκδίκησης όλων μας σε ευρωπαϊκό επίπεδο, με δεδομένο ότι απαιτούνται σημαντικοί πόροι σε μόνιμη βάση για να λειτουργήσει το μέτρο».
Και καταλήγοντας τόνισε ότι «ο Επιμελητηριακός Όμιλος Ανάπτυξης Ελληνικών Νησιών θα είναι πάντα αρωγός του Υπουργείου και των άλλων φορέων για την κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη των νησιών της πατρίδας μας».
Από την πλευρά του ο Υφυπουργός Ναυτιλίας Νεκτάριος Σαντορινιός αφού επεσήμανε την εποικοδομητική συνεργασία του με τον Ε.Ο.Α.Ε.Ν και τα Νησιωτικά Επιμελητήριο – κάτι το οποίο τόνισε και στην συνέντευξή του στο Κανάλι της Βουλής στην εκπομπή «Πρωινή Ανάγνωση» - καθ όλη της διάρκεια της διαβούλευσης, ζήτησε να συνεχίσουν να διαδραματίζουν βαρύνοντα ρόλο στην εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου και στο πλαίσιο, ακόμη και της πιλοτικής εφαρμογής του.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου