Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 21, 2012

Συνάντηση του Υπουργού Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη κ. Νικόλαου Δένδια με τον Υπουργό Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης & Πρόνοιας κ. Γιάννη Βρούτση

Αποφασίστηκε η ενεργοποίηση της Οικονομικής Αστυνομίας για την αντιμετώπιση της παράνομης και αδήλωτης εργασίας, καθώς και η
περιέλευση του Ταμείου Προσφύγων στο μηχανισμό του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη
 Ο Υπουργός Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη κ. Νικόλαος Δένδιας συναντήθηκε σήμερα (20/09/2012) με τον Υπουργό Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης & Πρόνοιας κ. Γιάννη Βρούτση στο Υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του............
Πολίτη.  Στη συνάντηση παρέστησαν ο Γενικός Γραμματέας Πολιτικής Προστασίας κ. Πάτροκλος Γεωργιάδης, ο Αρχηγός της Ελληνικής Αστυνομίας, Αντιστράτηγος Νικόλαος Παπαγιαννόπουλος, ο Διευθυντής της Υπηρεσίας Οικονομικής Αστυνομίας και Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, Ταξίαρχος Δημήτριος Γεωργατζής και ο Προϊστάμενος της Υπηρεσίας Διαχείρισης Ευρωπαϊκών και Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Αστυνομικός Διευθυντής Κωνσταντίνος Σολδάτος, καθώς και αξιωματούχοι των δύο Υπουργείων.

Στο πλαίσιο της συνάντησης συζητήθηκαν η ενεργοποίηση της Οικονομικής Αστυνομίας για την αντιμετώπιση της αδήλωτης εργασίας, καθώς και η περιέλευση του Ταμείου Προσφύγων στο μηχανισμό του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη.
Μετά τη σύσκεψη οι κ.κ. Δένδιας και Βρούτσης  προέβησαν σε δηλώσεις και απάντησαν για σε ερωτήσεις Δημοσιογράφων.

Υπουργός Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη: Ήθελα τελειώνοντας τη συνάντηση, να ευχαριστήσω τον Υπουργό κ. Γιάννη Βρούτση για την εξαιρετικά αποτελεσματική συνεργασία που είχαμε και να σας κάνω μια μικρή ενημέρωση για τα συμπεράσματα αυτής της συνάντησης που είναι η δεύτερη, μετά την πρώτη που είχαμε κάνει εδώ και μια εβδομάδα στο Υπουργείο Εργασίας στο γραφείο του κ. Υπουργού. Αυτό το οποίο καταρχήν συμφωνήθηκε είναι η ανάμειξη της οικονομικής αστυνομίας μέσα από νομοθετική ρύθμιση, η οποία θα κατατεθεί, στην προσπάθεια αντιμετώπισης του φαινομένου της παράνομης και αδήλωτης εργασίας. Η οικονομική αστυνομία είναι ένας νέος θεσμός, αναπτυσσόμενος θεσμός με αξιοπιστία στην ελληνική κοινωνία, η οποία θα μπει στο κυνήγι της παράνομης εργασίας. Και το δεύτερο το οποίο συζητήσαμε είναι η περιέλευση του ταμείου προσφύγων, ενός εκ των τεσσάρων ταμείων που αφορούν την μετανάστευση, στον ίδιο μηχανισμό του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, ώστε να ομογενοποιήσουμε την αντιμετώπιση του φαινόμενου της παράνομης μετανάστευσης. Ευχαριστώ και πάλι τον Υπουργό τον κ. Βρούτση.

Υπουργός Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης & Πρόνοιας: Συναντηθήκαμε σήμερα με τον Υπουργό Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, τον κ. Δένδια  και τους συνεργάτες του για να συζητήσουμε τη συνεργασία των δύο Υπουργείων στο μεγάλο ζήτημα της καταπολέμησης της αδήλωτης και ανασφάλιστης εργασίας. Θέλω να ξεκαθαρίσω όμως κάτι από την αρχή: προφανώς το φαινόμενο της αδήλωτης και ανασφάλιστης εργασίας δεν είναι μία κοινωνική και οικονομική συμπεριφορά που απαιτεί καταρχήν αστυνομική διαχείριση. Ενδεχομένως μάλιστα οι ευθύνες να μην ανήκουν αποκλειστικά σε όσους συμμετέχουν σε μια παράβαση. Αναγνωρίζω ότι η ίδια η Πολιτεία πρέπει πρώτη να άρει τα κίνητρα που σπρώχνουν και τους εργοδότες, αλλά και τους εργαζόμενους σε πρακτικές μαύρης εργασίας. Γι’ αυτό το λόγο ξεκινάμε αμέσως την απλοποίηση της εργατικής νομοθεσίας και τη μείωση όλων των διοικητικών βαρών μέσα από συγκεκριμένες πρωτοβουλίες και δράσεις, έτσι ώστε να ενισχύσουμε την υγιή και νόμιμη επιχειρηματικότητα. Από την άλλη όμως, πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι ειδικά σήμερα, η αδήλωτη και ανασφάλιστη εργασία είναι πληγή στο σώμα της οικονομίας, μειώνει τα δημόσια έξοδα, αποδυναμώνει το ασφαλιστικό σύστημα, νοθεύει τον υγιή ανταγωνισμό μεταξύ των επιχειρήσεων και κυρίως παραβιάζει βασικά δικαιώματα των εργαζομένων. Αποτελεί ουσιαστικά οικονομικό έγκλημα. Θα είμαστε καταρχήν επιεικείς σε συμπτώματα παραβατικότητας που δεν υποκρύπτουν συστηματικό δόλο, αλλά οφείλονται π.χ. σε ελλιπή γνώση της νομοθεσίας ή άλλους συγκυριακούς λόγους. Θα είμαστε όμως αμείλικτοι απέναντι σε συστηματικές παραβάσεις και επιχειρήσεις που υποτροπιάζουν στο πεδίο της αδήλωτης και ανασφάλιστης εργασίας. Δεν μπορεί όμως από την μια πλευρά να αναγκαζόμαστε να περικόψουμε συντάξεις και μισθούς προκειμένου να εξοικονομήσουμε πόρους και από την άλλη κάποιοι να εκμεταλλεύονται τη σημερινή δύσκολη συγκυρία και μάλιστα να τη χρησιμοποιούν ως άλλοθι για να αυξάνουν την παραβατικότητα σε βάρος των εργαζομένων και της ελληνικής οικονομίας. Σε αυτό το πλαίσιο, λοιπόν, και για δύσκολες, εκτεταμένες και προκλητικές περιπτώσεις μαύρης εργασίας, η επικουρική συνδρομή της οικονομικής αστυνομίας, ενός θεσμού πετυχημένου μέσα στο ελληνικό γίγνεσθαι και η αξιοποίηση των εξελιγμένων οργανωτικών της ικανοτήτων, θα είναι πολύτιμη. Θα υποστηρίζει συμπληρωματικά και κυρίως με την ιδιαίτερη και πετυχημένη τεχνογνωσία της το δύσκολο έργο της επιθεώρησης εργασίας. Είμαι σίγουρος ότι η αγαστή συνεργασία μεταξύ του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη - Δημόσιας Τάξης, αλλά και η περαιτέρω συνεργασία μεταξύ του Σ.ΕΠ.Ε. και των υπολοίπων οργάνων του Υπουργείου Εργασίας μαζί με την ελληνική αστυνομία θα φέρει σίγουρα και καθαρά αποτελέσματα, τα οποία τα έχουμε ανάγκη για την αποκατάσταση της νομιμότητας στην αγορά εργασίας. Ευχαριστώ και πάλι του Υπουργό, τον κ. Δένδια για τη συνεργασία που ξεκινάει από εδώ και πέρα
και είμαι σίγουρος ότι αυτή η συνεργασία, θα είναι συνεργασία που θα φέρει αποτελέσματα που θα ικανοποιήσουν το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας. Ευχαριστώ.
Ερωτήσεις Δημοσιογράφων


Δημοσιογράφος: Μια ερώτηση προς τον κύριο Βρούτση. Τι συμβαίνει με την απώλεια εσόδων από την ανασφάλιστη εργασία; Και μια ερώτηση προς τον κύριο Δένδια. Με την ομογενοποίηση των ταμείων έχουν εξασφαλιστεί, έχουν εγκριθεί μάλλον εννέα εκατομμύρια για τον Έβρο. Ποιος είναι ο σχεδιασμός; Έχουν εγκριθεί 9 εκατομμύρια  για τον Έβρο; Με την ομογενοποίηση ποιες είναι οι προσδοκίες; Ποιο είναι το επόμενο βήμα, ποιες οι προτάσεις και με την ομογενοποίηση, τι ελπίζετε ότι θα πετύχετε;

Υπουργός Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης & Πρόνοιας: Να απαντήσω πρώτα εγώ στην ερώτηση. Σύμφωνα με τα στοιχεία των ελέγχων που διενεργούνται από τα μικτά κλιμάκια που αποτελούνται από υπαλλήλους της Εθνικής Υπηρεσίας Ελέγχου Ασφάλισης της γνωστής Ε.ΥΠ.Ε.Α του Ι.Κ.Α και του ΣΔΟΕ, όπου απαιτείται, αλλά και του server που γίνονται έλεγχοι στους κλάδους οικονομικής δραστηριότητας, έχουμε ποσοστιαία στοιχεία, τα οποία όμως δεν είναι ποσοτικοποιημένα σε επίπεδο τελικού μεγέθους. Ενδεικτικά θα σας πω ότι το πρώτο επτάμηνο του 2012 η ανασφάλιστη εργασία σε συγκεκριμένους κλάδους που έχουν γίνει έλεγχοι έχει φτάσει στο 35,4%, 30,6% το 2011 και 27,9% το 2010 στην ίδια περίοδο. Όσον αφορά τους αλλοδαπούς ανασφάλιστους και μη καταχωρημένους στα ειδικά βιβλία νεοπροσλαμβανόμενου προσωπικού, το ποσοστό είναι 47% για το 2012 έναντι 38,9 το 2011 και 37,1 % το 2010 σε σχέση με τους συνολικά εργαζόμενους αλλοδαπούς σε επιχειρήσεις που ελέγχθηκαν. Καταλαβαίνετε λοιπόν, ότι η έκταση του φαινομένου έχει πάρει τραγικές διαστάσεις και πρέπει να το αντιμετωπίσουμε.

Υπουργός Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη: Στη δεύτερη ερώτησή σας, όπως ξέρετε, τα τέσσερα ταμεία, τα οποία υπάρχουν, είναι τμήμα του συνολικού πακέτου για τη διαχείριση των μεταναστευτικών ροών. Μέχρι τώρα στο Υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη υπήρχαν τα δυο Ταμεία, των Εξωτερικών Συνόρων και των Επιστροφών. Το Ταμείο Προσφύγων, το οποίο το διαχειριζόταν το ΕΓΕΣ, μεταφέρθηκε στο Υπουργείο Εργασίας και στην πραγματικότητα είναι ένα «ορφανό» ταμείο, υπό την έννοια της κατεύθυνσης με τη συμπερίληψή του κάτω από την ενιαία ομπρέλα διαχείρισης των μεταναστευτικών ροών. Δεν προσφέρει μόνο τα 4-5 εκατομμύρια, δεν είναι αυτός ο ρόλος του. Κυρίως επιτρέπει την ομογενοποίηση της αντιμετώπισης του φαινομένου των παράνομων μεταναστευτικών ροών. Επιτρέπει, δηλαδή, κάτω από την ίδια στέγη, κάτω από την ίδια Αρχή, την ίδια νοοτροπία, να μπορούμε να είμαστε πολύ πιο αποτελεσματικοί και αυτό είναι το ζητούμενο, καθώς αυτό ήταν μια από τις αιτιάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ότι δεν είμαστε αποδοτικοί. Η άποψη αυτή του κυρίου υπουργού, αλλά και η δική μου έγινε αποδεκτή, πάρα πολύ θετικά και από τον κ. Reichenbach στις επισκέψεις του και σε εμάς και στο Υπουργείο Εργασίας. Είμαι βέβαιος ότι με τον ίδιο τρόπο θα αντιμετωπιστεί και από την κ. Malstrom στην επίσκεψή της στην Αθήνα στις αρχές Οκτωβρίου. Αυτό μας δίνει ένα επιπλέον αβαντάζ, γιατί στόχευσή μας είναι να πετύχουμε δύο πράγματα: αύξηση των ποσών, αφού αποδεικνύουμε με τη δράση μας, αυτό το χρονικό διάστημα, ότι μπορούμε να αξιοποιήσουμε τα κονδύλια, τα οποία μας διατίθενται για να εμποδίσουμε τις μεταναστευτικές ροές. Δεύτερον, εκτός από την αύξηση του απόλυτου ποσού, στόχος μας είναι η αύξηση σε 95% του ποσοστού, το οποίο η Ευρωπαϊκή Ένωση θα συνεισφέρει στα Ταμεία αντιμετώπισης των μεταναστευτικών ροών, τα οποία, η πρόθεσή μας είναι να γίνουν δύο τελικά, από τέσσερα, ώστε να έχουμε και το βέλτιστο αποτέλεσμα, μέσω της ευκολότερης διαχείρισής τους.

Δημοσιογράφος: Υπάρχει ένα δημοσίευμα… (ερώτηση εκτός μικροφώνου)

Υπουργός Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη: Η απάντηση είναι ναι. Έχουμε ένα σχεδιασμό, λυπάμαι που αναγκαζόμαστε απ’ ότι φαίνεται να τον υλοποιήσουμε. Ελπίζω καταρχήν ότι η αποτροπή, την οποία θα ασκήσει το Λιμενικό Σώμα, μετά από τη συνάντηση που είχα με τον κ. Μουσουρούλη και τον κ. Παναγιωτόπουλο και τη σύσκεψη και παρουσία του Πρωθυπουργού το πρωί, θα βελτιώσει την κατάσταση των εισροών από το Αιγαίο, θα τις ελαχιστοποιήσει. Θυμίζω βέβαια ότι η κατάσταση αυτή δεν υπερβαίνει ούτε το 30% των ροών που είχαμε από τον Έβρο πριν ξεκινήσει ο «Ξένιος Δίας». Όμως, είμαστε υποχρεωμένοι να έχουμε κι ένα σχεδιασμό εκεί. Αυτός ο σχεδιασμός περιλαμβάνει στρατόπεδα φιλοξενίας και κέντρα πρώτης υποδοχής σε όλα τα μεγάλα νησιά, τέσσερα κατ’ αρχήν. Η συνολική τους χωρητικότητα έχει προϋπολογιστεί στα 1.500 άτομα. Η υλοποίησή τους είναι άμεση. Στη Σάμο και στη Χίο θα τα έχουμε, ελπίζω, σε λειτουργία ως Κέντρα Πρώτης Υποδοχής άμεσα μέσα στον Οκτώβριο, δηλαδή τέλος Οκτωβρίου θα τα έχουμε τελειώσει. Τα άλλα δύο στη Μυτιλήνη και στη Ρόδο, θα τα έχουμε ίσως με μια μεγαλύτερη καθυστέρηση, θα πάμε στην αρχή του 2013. Εν πάση περιπτώσει υπολογίζω ότι μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2013 ο σχεδιασμός μας και στα δύο θα έχει υλοποιηθεί.

Δημοσιογράφος: Θα ήθελα παρακαλώ να αναφερθώ στο πρώτο θέμα της παράνομης εργασίας. Η Οικονομική Αστυνομία, δεδομένων και των ποσοστών που μας αναφέρατε κύριε Υπουργέ, οι εργοδότες δεν αποτρέπονται από το να χρησιμοποιούν αδήλωτους εργαζόμενους. Μήπως θα πρέπει να υπάρξει ή θα υπάρξει μια νομοθετική παρέμβαση σε επίπεδο Υπουργείου Δικαιοσύνης για να υπάρξουν αυστηρότερες ποινές ή θα καταλήξει και η Οικονομική Αστυνομία απλά να κόβει κάποια πρόστιμα, απλά να σφραγίζει προσωρινά κάποια καταστήματα και στη συνέχεια να προχωράει, γιατί τα δεδομένα κάνουν λόγο για αύξηση της μαύρης εργασίας, της αδήλωτης εργασίας; Τι θα συνεισφέρει δηλαδή και η Οικονομική Αστυνομία;

Υπουργός Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης & Πρόνοιας:  Ευχαριστώ για το ερώτημα. Σας περιέγραψα λίγο πριν την εξέλιξη του δυσμενούς φαινομένου που αφορά την αύξηση των ποσοστών που έχουν εκτροχιαστεί πλήρως, όσον αφορά την παραβατικότητα στην αγορά εργασίας και αυτό επιβεβαιώνει το ερώτημα, όπως ακριβώς το θέσατε. Εμείς στο Υπουργείο Εργασίας, ως αιχμή δόρατος έχουμε βάλει την πολιτική καταπολέμησης εναντίον αυτού του άσχημου φαινομένου. Πρέπει να το αναχαιτίσουμε, πρέπει να το αντιμετωπίσουμε. Όπως είπα και στην ομιλία μου, είναι πληγή στο σώμα της οικονομίας και πρέπει να το αντιμετωπίσουμε. Εκτιμούμε, κι έχω και προσωπική γνώση για το ζήτημα, ότι ο θεσμός της Οικονομικής Αστυνομίας, ο οποίος είναι πετυχημένος θεσμός, θα λειτουργήσει αποτρεπτικά μόνο και μόνο με το άκουσμά του. Ήδη γνωρίζετε ότι το Υπουργείο Εργασίας εφάρμοσε, με τη νέα πολιτική ηγεσία, για πρώτη φορά το Νόμο 4052 του 2012, με τον οποίο μέχρι σήμερα έχουμε κλείσει εννέα καταστήματα, ενώ εκκρεμούν και είναι σε διαδικασία κλεισίματος και άλλα, τα οποία παραβίαζαν το Νόμο περί απασχόλησης παράνομων υπηκόων τρίτων χωρών. Εδώ θα ήθελα την συνδρομή της Οικονομικής Αστυνομίας, εδώ θέλουμε το στίγμα της, θέλουμε τη δράση της, η οποία θα λειτουργήσει συμπληρωματικά με το δικό μας ελεγκτικό εργαλείο, που είναι το Σώμα Επιθεωρητών Εργασίας και με την Ε.ΥΠ.Ε, τους ελεγκτές του ΙΚΑ, που από κοινού νομίζω ότι θα φέρουν αποτελέσματα. Γιατί η Οικονομική Αστυνομία έχει και την ευελιξία, όσον αφορά τη λειτουργία της, που δεν μπορούν να την έχουν τα δικά μας ελεγκτικά όργανα. Και αυτό θα έχει πιο ουσιαστικά αποτελέσματα. Εμείς πιστεύουμε ότι θα λειτουργήσει και αποτρεπτικά και ουσιαστικά και αποτελεσματικά. Και εκτιμώ ότι με την εμπλοκή της Οικονομικής Αστυνομίας σε αυτήν την προσπάθεια καταπολέμησης της παραβατικότητας στην αγορά εργασίας, θα έχουμε θετικά αποτελέσματα πολύ σύντομα.

Δημοσιογράφος: Κύριε Υπουργέ, σε ό,τι αφορά τη λειτουργία, υπάρχει κάποιος πολίτης, εργοδότης, που ενδεχομένως για τους δικούς του, προσωπικούς του λόγους να γνωρίζει ότι ο απέναντι εργοδότης απασχολεί παράνομους εργαζόμενους, είτε αυτοί είναι αλλοδαποί λαθρομετανάστες, είτε αυτοί είναι ανασφάλιστοι Έλληνες πολίτες, που εργάζονται με τον κατώτερο μισθό –θα υπάρχουν κάποιοι τηλεφωνικοί αριθμοί καταγγελίας σε αυτές τις Υπηρεσίες; Θα υπάρχει κάποιος τηλεφωνικός αριθμός που θα καλούν και θα επιλαμβάνεται η δική σας υπηρεσία σε συνεργασία με την Οικονομική Αστυνομία; Λίγο για τη λειτουργία πείτε μας. Πώς θα είναι;

Υπουργός Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας: Κοιτάξτε, για να γίνει αυτό που σήμερα ανακοινώσαμε με τον Υπουργό, θέλει νομοθετική ρύθμιση. Σήμερα αναγγείλαμε την πολιτική πρωτοβουλία της Κυβέρνησης και αυτό θα γίνει πολύ – πολύ σύντομα. Ήδη μέσα στον επόμενο μήνα η Οικονομική Αστυνομία θα εμπλακεί στην προσπάθεια αυτή, την καταπολέμηση της παραβατικότητας. Λεπτομέρειες, όπως το ερώτημα αυτό που θέσατε, που είναι εύλογο ερώτημα, να ξέρετε ότι αυτό θα γίνει. Να ξέρετε ότι ήδη γίνεται στο Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας. Υπάρχει τηλεφωνικό κέντρο που δέχεται καταγγελίες. Δεν βλέπω το λόγο γιατί να μην υπάρχει –και θα υπάρξει- αυτή η συνεργασία που θα μεταφέρονται οι πληροφορίες. Και η ίδια η Οικονομική Αστυνομία από μόνη της μπορεί να έχει τη δική της πληροφόρηση. Αυτό είναι κάτι πολύ απλό και που θα βοηθήσει στην προσπάθεια και θα το κάνουμε.

Δημοσιογράφος: Κύριε Υπουργέ -για τον κ. Βρούτση η ερώτηση - θα ήθελα, μήπως έχετε στοιχεία -μας δώσατε προηγουμένως τα ποσοστά από το ’10, ’11, ’12-, μήπως έχετε αριθμητικά στοιχεία από ανασφάλιστη εργασία; Δηλαδή πόσοι είναι οι εργαζόμενοι αλλοδαποί; Δηλαδή 5.000, 10.000, 1.000.000;

Υπουργός Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας: Όχι, αυτό το νούμερο δεν υπάρχει. Είναι πολύ δύσκολο σε επίπεδο στατιστικής να μετρήσεις τέτοια νούμερα. Απλούστατα, οι συμπτώσεις, όπου εντοπίζει η Σ.ΕΠ.Ε, το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας, και η Υ.ΕΠ.Ε καταγράφουν το συγκεκριμένο γεγονός. Και στο σύνολο των παρεμβάσεών τους βρίσκουν τα ποσοστά με στατιστική μέθοδο. Αλλά, δυστυχώς, το νούμερο είναι μεγάλο και αυτό που με τον Υπουργό ξεκινήσαμε, αυτό το ζήτημα της συζήτησης και της διαβούλευσης, για να φτάσουμε στο σημερινό αποτέλεσμα, είναι μη λογικό. Από τη μία να προσπαθεί ο Υπουργός Δημόσιας Τάξης, η ελληνική Πολιτεία, η Κυβέρνηση να στείλει το μήνυμα μέσα από τον «Ξένιο Δία» της προσπάθειας ότι η Ελλάδα δεν είναι ξέφραγο αμπέλι και από την άλλη να υπάρχουν επιχειρήσεις, οι οποίες να στέλνουν αντιφατικά μηνύματα, τα οποία λένε «ελάτε στην Ελλάδα να δουλέψετε». Σε αυτό, λοιπόν, έρχεται η Οικονομική Αστυνομία να συμβάλει με τη συνδρομή της και συμβολικά δηλώνει ότι «αυτά τελειώσανε για την Ελλάδα». Υπάρχει μία Κυβέρνηση, που είναι αποφασισμένη και αυτά που έχουμε δρομολογήσει, θα τα κάνουμε πράξη. Και θα πάμε μέχρι τέλους.
Δημοσιογράφος: Και κάτι ακόμα, κ. Υπουργέ, η Οικονομική Αστυνομία επειδή εδρεύει μόνο στην Αθήνα, θα πηγαίνει φερ’ ειπείν στην Πελοπόννησο, στην περιοχή της Ηλείας που έχει Πακιστανούς που καλλιεργούν φερ’ ειπείν φράουλες, δηλαδή «καλημέρα σας, ήρθαμε»;

Υπουργός Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας: Όπως με έχει ενημερώσει ο Υπουργός, υπάρχει ένα σχέδιο κεντρικό από το Υπουργείο, σύμφωνα με το οποίο η Οικονομική Αστυνομία, θα επεκτείνει τη δράση της με ένα δεύτερο κέντρο στη Θεσσαλονίκη, που θα διευκολύνει τον επιχειρησιακό ρόλο της Οικονομικής Αστυνομίας σε όλη την Ελλάδα.

Δημοσιογράφος: Πάντως είναι ελκυστικό για τους αλλοδαπούς κ. Υπουργέ, οπότε σημαίνει ότι μπορεί να έρχονται κι άλλοι εδώ να δουλεύουν, εφόσον θα έχουν ασφάλιση, περίθαλψη, λογικό δεν είναι;

Υπουργός Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας: Αυτό ακριβώς ερχόμαστε να αντιμετωπίσουμε. Καταλαβαίνετε ότι το μήνυμα που εκπέμπει σήμερα η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας και του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη είναι ακριβώς αυτό: Θα προσπαθήσουμε να καταπολεμήσουμε την παραβατικότητα. Εγώ το έχω ονομάσει «εθνική μάχη».

Δημοσιογράφος: Όχι, εγώ δεν μιλάω γι’ αυτό. Άλλο σας είπα. Ίσως δεν ήμουν σαφής. Λέω, αυτόματα όταν γίνει γνωστό και στις χώρες του εξωτερικού, δηλαδή των τρίτων χωρών Αλγερία,  Βόρεια Αφρική κ.λπ., ότι ασφαλίζονται πλέον εδώ στην Ελλάδα οι αλλοδαποί, λογικό δεν είναι να έρχονται κι άλλοι αλλοδαποί να δουλέψουν;

Υπουργός Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας: Αν κάποιος είναι νόμιμος, εντάξει. Αλλά ξέρετε ότι δεν ασφαλίζεται κάποιος πολύ εύκολα, ούτε παίρνει και τα χαρτιά της ελληνικής ιθαγένειας πολύ εύκολα. Πρέπει να υπάρξουν διαδικασίες, τις οποίες βλέπει και το Υπουργείο εδώ πέρα και τις παρακολουθούμε. Εμείς, αυτό που θέλουμε ως Υπουργείο Εργασίας, κατά βάση, είναι να υπάρχει νομιμότητα στην αγορά εργασίας. Εάν κάποιος υπήκοος τρίτης χώρας είναι νόμιμος, εμείς δεν έχουμε κανένα πρόβλημα. Αυτό, όμως, δεν είναι στη δικαιοδοσία του Υπουργείου Εργασίας. Εμείς ελέγχουμε τη νομιμότητα στην αγορά εργασίας. Και αυτή περιφρουρούμε και γι’ αυτήν θα παλέψουμε.

Δημοσιογράφος: Ενδεχομένως να υπάρξουν και κάποια βαρύτερα πρόστιμα, κάποιες ευθύνες για όποιους επιχειρηματίες επιλέγουν αλλοδαπούς ή ανασφάλιστους εργαζόμενους;

Υπουργός Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας: Κοιτάξτε, υπάρχουν δύο Νόμοι, οι οποίοι είναι εν ισχύ. Τον έναν τον ανέφερα. Είναι ο 4052, ο οποίος έχει μέσα του και το στοιχείο του κλεισίματος της επιχείρησης. Σας είπα ότι εφαρμόστηκε για πρώτη φορά, από αυτή την πολιτική ηγεσία, και ήδη πάμε για αρκετές επιχειρήσεις. Έχει πρόστιμα ιδιαίτερα υψηλά. Υπάρχει και ο Νόμος 3996 του 2012, που επίσης είναι Νόμος για την αδήλωτη και ανασφάλιστη εργασία. Τα δύο αυτά εργαλεία και το Νομοθετικό πλαίσιο και οι ποινές που υπάρχουν μέσα, πιστεύω ότι είναι αρκετές. Δεν πάσχουμε από θέματα ποινών. Πάσχουμε από ελεγκτικά όργανα.

Δημοσιογράφος: Μια ερώτηση, κ. Υπουργέ, εκτός πλαισίου αν μου επιτρέπετε, για τις υδροφόρες, για τα οχήματα της Πυροσβεστικής, δηλαδή. Πέραν από εκείνο του Αίαντα, υπάρχουν άλλα υδροφόρα οχήματα, τα οποία έχουν τεθεί με νερό για διαδηλωτές; Και αν ναι, πότε έγινε η προμήθειά τους, πότε έγινε η δαπάνη; Γιατί είναι αντικρουόμενες οι πληροφορίες. Άλλοι λένε ότι έγινε προμήθεια, άλλοι λένε ότι δεν έχει γίνει.

Υπουργός Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη: Δεν θα σας απαντήσω σε όλο το ερώτημα. Θα σας απαντήσω σε ένα μικρό μέρος του ερωτήματός σας. Δεν υπήρξαν δαπάνες.


Bookmark and Share
Blog Widget by LinkWithin

Δεν υπάρχουν σχόλια :