Βρε πως αλλάζουν οι καιροί, όταν ο Γιώργος Βουλγαράκης ως Υπουργός Ναυτιλίας υπέγραφε τη συμφωνία με τον Κινέζικο Κολοσσό Cosco , το ΠΑΣΟΚ μιλούσε για ξεπούλημα των λιμανιών, o Χρ. Παπουτσής στη Βουλή μιλούσε για μέγα σκάνδαλο,όλες οι εφημερίδες του ΠΑΣΟΚ μιλούσαν για το ξεπούλημα του αιώνα, και ο Νομάρχης Πειραιά μαζί με το Δήμαρχο οργάνωναν πορείες έξω απ το Υπουργείο Ναυτιλίας για να ακυρώσουν τη συμφωνία, κάτι που είχε υποσχεθεί και ο ίδιος ο πρωθυπουργός ότι θα κάνει μόλις γίνει κυβέρνηση.
Σήμερα όχι μόνο δεν ακύρωσαν την συμφωνία με τους Κινέζους αλλά σχεδιάζουν και το ξεπούλημα όλων των μεγάλων λιμανιών της χώρας, συμπεριλαμβανομένου και του λιμανιού της Σαντορίνης.
Όπως αναφέρει σε σημερινό άρθρο της στην "Ημερησιαonline" η Αγγελική Καλλή, η κυβέρνηση σχεδιάζει ένα νέο λιμενικό σύστημα, με την ενοποίηση όλων των λιμανιών κάτω από την ομπρέλα μεγάλων επιχειρηματικών σχημάτων. Σύμφωνα με πληροφορίες οι οριστικές αποφάσεις θα συζητηθούν μετά την επιστροφή της υπουργού Οικονομίας - Ανταγωνιστικότητας - Ναυτιλίας, Λούκας Κατσέλη από την Κίνα.
Είναι πολύ πιθανό όσο αφορά τον νέο ρόλο του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας, του Πειραιά, σε αυτό το νέο λιμενικό σύστημα, ανακοινώσεις να γίνουν από.... τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠ, Γιώργο Ανωμερίτη, στην ετήσια γενική συνέλευση των μετόχων του στις 29 Ιουνίου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, μελετάται η δημιουργία τεσσάρων μεγάλων επιχειρηματικών σχημάτων, εκ των οποίων δύο κάτω από την «ομπρέλα» των δύο εισηγμένων στο ΧΑ εταιρειών, του ΟΛΠ και του ΟΛΘ. Ο ΟΛΠ, με βάση το σχέδιο που βρίσκεται υπό επεξεργασία, θα αγοράσει τα λιμάνια της Ραφήνας, του Λαυρίου και της Ελευσίνας προχωρώντας παράλληλα σε αύξηση του μετοχικού του κεφαλαίου.
Η νέα επιχειρηματική οντότητα που θα προκύψει θα κάνει την είσοδό της στο χρηματιστήριο μέχρι του ποσοστού του 49%, ενώ το Δημόσιο θα διατηρήσει το 51%. Ο ΟΛΘ, πιθανότατα μέσω της ίδιας οδού θα προχωρήσει στην αγορά των λιμανιών του Βόλου, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, στα οποία με τα έργα που έγιναν το τελευταίο διάστημα δημιουργήθηκαν υποδομές για τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων.
Η τρίτη εταιρική οντότητα φαίνεται ότι θα περιλαμβάνει τα λιμάνια της Δυτικής Ελλάδας, με ενδεχόμενο κάτω από την «ομπρέλα» του Οργανισμού Λιμένα Πάτρας να ενταχθούν τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας, της Κέρκυρας και όλα τα μικρότερα λιμάνια της περιοχής. Όλα τα λιμάνια του Αιγαίου, συμπεριλαμβανομένων της Κρήτης -όπου μόνο το Ηράκλειο είναι Ανώνυμη Εταιρία- θα ενταχθούν σε μία νέα εταιρική οντότητα. Να σημειωθεί ότι σε αυτή τη νέα εταιρεία θα περιληφθούν λιμάνια με μεγάλη επιβατική κίνηση όπως, για παράδειγμα, η Ρόδος και η Σαντορίνη.
Όπως ήδη έχει ανακοινωθεί από την κυβέρνηση, για την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας, το ελληνικό δημόσιο κατέχει μερίδια 74% στις εταιρείες του ΟΛΠ και του ΟΛΘ αλλά και το 100% σε συνολικά δέκα περιφερειακά λιμάνια. Ο υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου μετά το υπουργικό συμβούλιο που είχε ασχοληθεί με την αξιοποίηση της περιουσίας του δημοσίου, είχε αναφέρει ότι μελετάται η καλύτερη δυνατή εταιρική κατανομή των εθνικών λιμανιών.
Διατήρηση ποσοστού
Σε αυτό το πλαίσιο είχε ανακοινώσει τη δημιουργία μίας ή περισσότερων διευρυμένων οντοτήτων όπου θα ενταχθούν όλοι οι οργανισμοί λιμένων της χώρας. Στόχος επίσης του κυβερνητικού σχεδίου είναι η ανάπτυξη των υπηρεσιών λιμένων σε συνεργασία με στρατηγικούς εταίρους και η είσοδος των εταιρικών οντοτήτων στο χρηματιστήριο, με διατήρηση τουλάχιστον του 51% από το ελληνικό δημόσιο.
Ηδη ο ΟΛΠ βρίσκεται σε συζητήσεις με την Cosco για την είσοδό του στις υπηρεσίες logistics, ενώ πρόσφατα έγιναν συζητήσεις για κοινές επενδύσεις σε λιμάνια με το αντιπρόεδρο της Royal Carribean, της δεύτερης μεγαλύτερης εταιρείας κρουαζιερόπλοιων στη διεθνή αγορά.
Τρίτη, Ιουνίου 15, 2010
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(
Atom
)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου