Πρόταση - παρέμβαση του Λευτέρη Αυγενάκη για τη στήριξη της Ελληνικής
ακτοπλοΐας και την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού
Πρόταση - παρέμβαση προκειμένου να ξεπεράσουν το κρίσιμο σημείο καμπής στο οποίο βρίσκονται η Ελληνική ακτοπλοΐα και ο θαλάσσιος τουρισμός, κατέθεσε ο Βουλευτής Ηρακλείου της Δημοκρατικής Συμμαχίας, Λευτέρης Αυγενάκης, στους Υπουργούς Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, καθώς και Πολιτισμού και Τουρισμού, ζητώντας μάλιστα συγκεκριμένες νομοθετικές παρεμβάσεις την..... επίλυση χρόνιων προβλημάτων.
Ειδικότερα, στο κοινοβουλευτικό του έγγραφο αναφέρει ότι «η δεινή οικονομική κατάσταση της χώρας μας έχει πλήξει ουσιαστικά και την Ελληνική ακτοπλοΐα που αποτελεί βασικό πυλώνα ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού και του συνόλου της νησιωτικής μας χώρας, κρίσιμο παράγοντα για την κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη».
Τονίζει ότι «κατά την παρούσα συγκυρία, παρατηρείται σημαντική μείωση της κίνησης και των εσόδων, λόγω της δραματικής μείωσης της αγοραστικής δύναμης των πολιτών, λόγω της συνεχούς αύξησης της τιμής των καυσίμων, της υψηλής φορολογίας που υπάρχει στα εισιτήρια, όπως και εξαιτίας των αναγκαστικών υποχρεώσεων που επιβάλλονται στα ακτοπλοϊκά πλοία και αφορούν κυρίως το χρόνο δρομολόγησης, την επάνδρωση και τις υποχρεωτικές εκπτώσεις».
Ως δεδομένο θεωρεί ότι «η ελληνική ακτοπλοΐα αποτελεί δυναμικό τομέα ανάπτυξης του τουρισμού» και υπογραμμίζει ότι «η αξιοποίηση της δυναμικής του τομέα του θαλάσσιου τουρισμού, της κρουαζιέρας και η στήριξη της ελληνικής ακτοπλοΐας απαιτεί συγκεκριμένες νομοθετικές παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση προβλημάτων που για χρόνια παραμένουν ανεπίλυτα». Ενδεικτικά σημειώνει ότι «μόνο η άρση του καμποτάζ στην ελληνική κρουαζιέρα έχει ήδη αυξητικά αποτελέσματα στον αριθμό των πλοίων που «δένουν» στην Ελλάδα».
Επιπλέον, υπογραμμίζει ότι «υπάρχει ήδη μεγάλη απώλεια εσόδων από το yachting, καθώς τα αντικίνητρα που υπάρχουν είχαν ως αποτέλεσμα αρκετά σκάφη να μετεγκατασταθούν σε γειτονικές χώρες, που έχουν αναγνωρίσει τα οφέλη του εξαιρετικά προσοδοφόρου θαλάσσιου τουρισμού», ενώ σημειώνει ότι «υπάρχουν 3.500 ιδιωτικά και επαγγελματικά σκάφη αναψυχής με ελληνική σημαία». Ωστόσο, επισημαίνει ότι «οι συχνές αλλαγές και η υψηλή φορολογία είχαν σαν αποτέλεσμα πολλά πλοία να φύγουν και να ελλιμενίζονται σε μαρίνες των ανταγωνιστριών γειτονικών χωρών, καθώς σύμφωνα με την Ένωση Μαρίνων ένα ποσοστό 25% των ελλιμενιζομένων σκαφών έχουν ήδη αποχωρήσει από τη χώρα».
Στο πλαίσιο αυτό, προτείνει μεταξύ άλλων ότι την ανάπτυξη του τομέα θα ενισχύσουν:
1. η στοχευμένη διαφήμιση,
2. η ανάπτυξη υποδομών (μαρίνες),
3. η μείωση της φορολογίας για τον ελλιμενισμό,
4. η εκπαίδευση των εργαζόμενων στον κλάδο,
5. η βελτίωση της εικόνας της Ελλάδας στο εξωτερικό, όπως και
6. η ένταξη του yachting στον αναπτυξιακό νόμο.
Συνεχίζει μάλιστα ότι «δυστυχώς, ακόμα και αυτές τις κρίσιμες ώρες, ο συγκεκριμένος πολύ βασικός, ισχυρός πυλώνας της οικονομίας μας δεν τυγχάνει της προσοχής που πρέπει, υποβιβάζεται και περιορίζεται ξανά υπό την αρμοδιότητα του Υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης, καθώς καταργήθηκε το Υπ. Θαλασσίων Υποθέσεων».
Καταλήγοντας, ο κ. Αυγενάκης επισημαίνει ότι η απουσία σταθερού κανονιστικού πλαισίου, η υψηλή φορολόγηση και η απουσία σύγχρονων υποδομών δημιουργούν ουσιαστικά αντικίνητρα για την ανάπτυξη του τομέα, ενώ έρχονται να προστεθούν στη συνεχή αλλαγή «σκυτάλης» της αρμοδιότητας της ναυτιλίας από Υπουργό σε Υπουργό με τον ταυτόχρονο μάλιστα υποβιβασμό της.
Κλείνοντας, ζητά από τους αρμόδιους Υπουργούς «συγκεκριμένα μέτρα για τη στήριξη της Ελληνικής ακτοπλοΐας», καθώς και «συγκεκριμένες νομοθετικές παρεμβάσεις για να ενισχυθεί ο θαλάσσιος τουρισμός, όπου παρατηρείται τεράστια μείωση των εσόδων» και εξάλειψη όλων των αντικινήτρων που υπάρχουν στον τομέα».
Παρασκευή, Ιουνίου 24, 2011
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(
Atom
)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου