Κυριακή, Ιανουαρίου 30, 2011

Οι τρεις Ιεράρχες του Χριστιανισμού.

Μέγας Βασίλειος , Γρηγόριος ο Θεολόγος, Ιωάννης Χρυσόστομος.
Μέγιστοι Ιεράρχες, πυλώνες της Ορθοδοξίας δημιούργησαν την βάση του Χριστιανισμού παίζοντας σημαντικό ρόλο στην οργάνωση της Εκκλησίας. Δεν δίστασαν να συγκρουστούν με την πολιτική εξουσία καταφέρνοντας σε πολλές περιπτώσεις ευνοϊκές νομοθεσίες και ρυθμίσεις προς όφελος των πολιτών. Συνέβαλαν καθοριστικά στον εξανθρωπισμό και των εκπολιτισμό της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας(Βυζάντιο) και τον τερματισμό της σατανολατρείας, της δουλοκρατίας και των διωγμών. Δυστυχώς όμως οι θρησκευτικοί διωγμοί δεν έχουν σταματημό. Συνεχίζονται σε πολλά κράτη ακόμα και στις μέρες μας. Φυσικά συνεχίζουν να υπάρχουν και οι νοσταλγοί της ειδωλολατρίας, οι νέοι Διοκλητιανοί που θα επανέφεραν με χαρά τις αρένες με τα λιοντάρια, τους διωγμούς και τις κατακόμβες.
Οι τρεις Ιεράρχες ήταν λάτρες των γραμμάτων και ιδιαίτερα των αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων και της αρχαίας ελληνικής γραμματείας (όπως και όλοι οι Ορθόδοξοι Πατέρες) Σπούδασαν στις φιλοσοφικές σχολές της Αθήνας και έγραψαν δεκάδες βιβλία στα Ελληνικά τα οποία είναι διαχρονικά και διαβάζονται μέχρι και σήμερα.Ο εθνικός μας ιστορικός Κωνσταντίνος Παπαρρηγόπουλος γράφει ότι με τα συγγράματά τους οι Τρεις Ιεράρχαι «απετελέσαν εποχήν λόγου νέαν, μεγάλην και ένδοξον διά το ανθρώπινον γένος» (Ιστορία του Ελληνικού Έθνους, τόμ. 2ος, μέρος Β’ σελ. 1, 6). Ο Μέγας Βασίλειος μάλιστα στο..... έργο του "προς τους νέους όπως αν εξ ελληνικών ωφελοίντο λόγων" προτρέπει τους νέους να εγκύψουν στα έργα των αρχαίων Ελλήνων, αλλά να αποφεύγουν τα άσχημα όπως αποφεύγει η μέλισσα τα αγκάθια από τα τριαντάφυλλα. Δεν διστάζει ο Γρηγόριος ο Θεολόγος, ο ποιητής του Χριστιανισμού, να μιμηθεί τους τραγικούς ποιητές, δεν διστάζει το ωραιότερο πνεύμα της νέας Ελλάδος, ο Χρυσόστομος, να σπουδάσει τον Δημοσθένη. Από κείνη την στιγμή οι εγγράμματοι Χριστιανοί φυλάττουν και διασώζουν την Ελληνική Παιδεία που μεταφέρθηκε αργότερα στην Δύση για να υπάρξει η Αναγέννηση και όλος ο λεγόμενος δυτικός πολιτισμός .Γι αυτό και το 1842 η γιορτή τους καθιερώθηκε ως εκπαιδευτική από τη σύγκλητο του πανεπιστήμιου Αθηνών. Η γιορτή αυτή επεκτάθηκε και στα γυμνάσια και στα δημοτικά σχολεία που την ημέρα αυτή αργούν και οργανώνουν διάφορες εκδηλώσεις και τελετές στη μνήμη των Αγίων."Υπόβαθρον της κατά Χριστόν φιλοσοφίας" θεωρούν την αρχαιοελληνική παιδεία και φτάνουν από τον καλό καγαθό πολίτη του κόσμου, με την μάθηση και την πίστη, στον καλοκάγαθο πολίτη του ουρανού.


Bookmark and Share
Blog Widget by LinkWithin

Δεν υπάρχουν σχόλια :