Δευτέρα, Ιουλίου 14, 2014

TO ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ ΤΗΣ ΚΥΚΛΑΔΙΚΗΣ 14/7

ΓΙΑ την κατασκευή της στάσεως επιβατών στην τοπική κοινότητα Γλινάδου πολύς λόγος γίνεται εδώ και αρκετούς μήνες. Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος η νυν δημοτική αρχή, ο πρόεδρος της εν λόγω κοινότητας αλλά και ο πολιτικός μηχανικός, Δημήτρης Σέργης.
Η «ιστορία» «έσκασε μύτη» στο προσκήνιο της τοπικής επικαιρότητας πολύ πριν τις δημοτικές εκλογές του περασμένου Μαΐου, «χτύπησε κόκκινο» λίγο πριν και, βέβαια, από τις εκλογές κι εδώ μέχρι σήμερα…
Η «Κ» αφουγκράστηκε τις απόψεις του κ. Σέργη, ο οποίος ανέλυσε με κάθε λεπτομέρεια το «στόρι» της πολυσυζητημένης στάσεως οι εργασίες για την κατασκευή της οποίας έχουν «παγώσει». Ο συντοπίτης μας πολιτικός μηχανικός και υποψήφιος με το ψηφοδέλτιο της.....
Νησιωτικής Πολιτείας (Νίκος Μαϊτός) δίχως υπερβολές αλλά με στοιχεία όμως ντοκουμενταρισμένα, σημειώνει:
-Πριν ενάμιση χρόνο είχε ζητηθεί να κατασκευαστεί μια στάση στην περιοχή εκεί που είναι το οικόπεδό μου (κοντά στο καφενείο του Βλάχου – μεταξύ καφενείου και εκκλησίας αγίου Νικοδήμου) η στάση αυτή κανονικά έπρεπε να κατασκευαστεί στη δεξιά πλευρά του κεντρικού δρόμου και στο χώρου που πηγαίνει η φορά του λεωφορείου προς τη Χώρα. Σε όλα τα χωριά γίνεται αυτό. Πάντα στα δεξιά του δρόμου, ανάλογα δηλαδή με τη φορά του λεωφορείου με κατεύθυνση προς τη Χώρα. Παρόλα ταύτα, ενώ εκεί έπρεπε να γίνει μου ζητήθηκε από τον πρόεδρο του Γλινάδου Γιάννη Σέργη πριν ενάμιση χρόνο όπως σου είπα να γίνει, αν μπορεί, μια στάση στο σημείο που είναι το οικόπεδό μου.
Εγώ του είπα ότι η στάση πρέπει να γίνει απέναντι απ’ όπου περνά το λεωφορείο κατεβαίνοντας προς τη Χώρα. Μου λέει «δεν έχουμε χώρο». Λέω, «εντάξει. Σας παραχωρώ ένα μέρος από το οικόπεδό μου να κατασκεπαστεί η στάση υπό την προϋπόθεση να συνταχτεί μελέτη. Γιατί μια στάση δεν την κάνουμε όπου να ‘ναι. Έπρεπε να γίνει στο συγκεκριμένο σημείο μια μελέτη συγκοινωνιακού κόμβου. Για να περνά ο κόσμος από την μια πλευρά στην άλλη με ασφάλεια χρειαζόταν μια συγκοινωνιακή μελέτη, εν ολίγοις. 
-Αν και πέρασε ένας χρόνος δεν έκαναν τίποτε, δεν με απασχόλησαν ποτέ και ήρθαν παραμονές των εκλογών και μου είπαν: «Δημήτρη, θα φτειάξουμε τη στάση». Λέω, «Καμία αντίρρηση. Ξεκινήστε να κάνετε τη στάση. Και όπως σας είχα υποσχεθεί σας παραχωρώ τμήμα του οικοπέδου μου, και όπως είχαμε συμφωνήσει από πέρυσι… Και μου είπαν ότι θα ξεκινήσουν εργασίες από την επομένη ημέρα. Βέβαια αν και πέρασε ένας χρόνος δεν με ενόχλησαν ούτε για να κάνω κάποια συμβολαιογραφική πράξη παραχώρησης του τμήματος του οικοπέδου ή καθορισμό ορίων της στάσης.
Να σημειώσω ότι η πρώτη πρόταση μου έγινε τέλη του 2012.  Στο τηλέφωνο με πήρανε τη Μεγάλη Δευτέρα φέτος (14 Απριλίου) και μου είπανε να πάω εκεί γιατί θέλουν να ξεκινήσουν εργασίες για τη στάση. Η έκταση του συγκεκριμένου χώρου είναι 14 m2. Πήγα και τους υπέδειξα το χώρο που είχαμε συμφωνήσει από τότε. Μου είπαν ότι την επομένη θα πάνε τα μηχανήματα για την εκσκαφή και διαμόρφωση του χώρου.
-Τη Μεγάλη Δευτέρα, λοιπόν, στις 2 το μεσημέρι, τους υπέδειξα τη θέση που είχαμε συμφωνήσει παλαιότερα. Για ποιο λόγο είχαμε συμφωνήσει εκεί; Διότι, κατασκευάζοντας τη στάση στο δικό μου το χώρο, πιο μέσα δηλ. από το δρόμο, αφήναμε ελεύθερο το χώρο, το κοινόχρηστο χώρο – την προέκταση του δρόμου που έχει πλάτος περίπου 4,5 μ., ώστε να μπορεί να σταματάει το λεωφορείο (εδώ) να κατεβαίνουν οι επιβάτες με ασφάλεια, τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, ανόδου και καθόδου να είναι ελεύθερα, διότι σε απόσταση 5-10 μ. υπάρχει η συμβολή άλλου δρόμου που ανέβαινε, και αν το λεωφορείο είναι στη μέση του δρόμου θα υπάρχει κίνδυνος τροχαίου ατυχήματος. Γιατί σταματά εδώ το λεωφορείο - δες τις φωτογραφίες - και κλείνει την ορατότητα. Αυτά, τους εξήγησα… Και αυτά συμφωνήσαμε. Εδώ, κανονικά, βέβαια, θα έπρεπε να έχουνε κάνει μελέτη.
…Είπα, έχω ένα οικόπεδο 300 m2, θα δώσω λίγα μέτρα, για να μη λένε ότι είμαι αρνητικός και θέλω να πάω κόντρα στο σχεδιασμό τους. «Όμως με κάθε επιφύλαξη», τους είπα. Και τους μίλησα για μελέτη στο συγκεκριμένο σημείο.
…Με την ευκαιρία να σου πω ότι ο νυν πρόεδρος, ο Γιάννης Σέργης, έχει μία έκταση 8.000 m2 ακριβώς σε απόσταση 10 μ. από το οικόπεδο το δικό μου, και αυτός δεν άφησε ένα τετραγωνικό μέτρο! Δεν είπε, «εγώ, έχω 8 χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα, ας αφήσω δέκα τετραγωνικά για τη στάση. Αλλά ζητήσανε από μένα. Κι εγώ, το δέχτηκα. Και να σημειώσω ότι όπως και στο δικό μου χώρο υπάρχει κοινόχρηστος χώρος, κοινόχρηστος χώρος υπάρχει και στο δικό του οικόπεδο μπροστά. Και μάλιστα σε σημείο πιο κοντά στο κέντρο του χωριού, απέναντι ακριβώς από την εκκλησία – που ήταν πολύ πιο λογικό να γίνει εκεί η στάση, αν θέλουμε να το δούμε χωροταξικά. Αν και το πιο λογικό να γινόταν η στάση, ήταν στο κέντρο του χωριού εκεί όπου μαζεύονται όλα τα παιδιά και όλοι οι κάτοικοι κάθε πρωί και που στο λεωφορείο επιβιβάζονται περίπου 20 άτομα, ενώ εδώ που μιλάμε για τη στάση, τώρα, εξυπηρετούνται το πολύ δύο άτομα. Απλώς θέλουνε την κάνουνε απ’ ό,τι κατάλαβα μόνο και μόνο για μόστρα, όπως αποδεικνύεται, αλλά και για να με εκδικηθούν.
ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Bookmark and Share
Blog Widget by LinkWithin

Δεν υπάρχουν σχόλια :