Δευτέρα, Ιουλίου 21, 2014

Παρέμβαση Β. Σιγάλα για το ακτοπλοϊκό στις Κυκλάδες

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στην Σύρο, την Παρασκευή 18 Ιουλίου, μετά από πρόσκληση του αντιπεριφερειάρχη Κυκλάδων πήρε μέρος  ο περιφερειακός σύμβουλος της Λαϊκής Συσπείρωσης Νοτίου Αιγαίου, Β. Σιγάλας.
 Θέμα της σύσκεψης ήταν η εξασφάλιση καθημερινής ακτοπλοϊκής διασύνδεσης με τη Σαντορίνη των νησιών  Ίου, Σικίνου, Φολεγάνδρου και Ανάφης, για την περίοδο 2014-2015 με δρομολόγια με τα πλωτά μέσα που διαθέτει η Ένωση Λεμβούχων Σαντορίνης.
Στην παρέμβασή του ο Β. Σιγάλας  τόνισε :
1. Το γεγονός ότι η περιφερειακή αρχή στο μέσο του καλοκαιριού πήρε την.....
σχετική πρωτοβουλία, καταδείχνει το μέγεθος του προβλήματος της ανεπαρκούς και πανάκριβης για τα λαϊκά στρώματα, ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιών. Η κατάσταση αυτή δεν προέκυψε ξαφνικά, αλλά διαμορφώθηκε μέσα σε μια δεκαετία από την εφαρμογή των οδηγιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την «απελευθέρωση» των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών ( κανονισμός  Ε.Ε. 3577/92 « για την εφαρμογή της αρχής της ελεύθερης κυκλοφορίας των υπηρεσιών στις θαλάσσιες μεταφορές») και την προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας με αρχή τον νόμο 2932/01. Οι παρεμβάσεις αυτές χαιρετίστηκαν από  τα κόμματα και τους τοπικούς παράγοντες του «ευρωμονόδρομου», από την Νέα Δημοκρατία και το ΠΑΣΟΚ  μέχρι τον ΣΥΡΙΖΑ, με τα γνωστά παραμύθια του «ευρωπαϊκού κεκτημένου», του  ανταγωνισμού με κανόνες, της υγιούς επιχειρηματικότητας κ.λ.π. Θεσμοθετήθηκε έτσι η  εφοπλιστική ασυδοσία και μάλιστα με το αζημίωτο της κρατικής επιχορήγησης που έφτασε να ξεπερνά τα  εκατό ( 100) εκατομμύρια ευρώ το χρόνο.

   Η ζωή δικαίωσε πλήρως τις θέσεις του ΚΚΕ και της Λαϊκής Συσπείρωσης για τα αποτελέσματα που θα είχε η πλήρης παράδοση του πλαισίου λειτουργίας της ακτοπλοΐας  στα εφοπλιστικά συμφέροντα, με την αδιαμφισβήτητη πραγματικότητα   της ανεπαρκούς σύνδεσης των νησιών και των πανάκριβων εισιτηρίων, που το χειμώνα για τα περισσότερα νησιά παίρνει δραματικές διαστάσεις. Οι εφοπλιστές και τα συμφέροντά τους αποκλείουν τα νησιά μας, ακόμη και το καλοκαίρι, και όχι οι αγώνες των ναυτεργατών, όπως ισχυρίζεται το μαύρο μέτωπο των προσκυνητών της «αγοράς» και της «ιδιωτικής πρωτοβουλίας». Με αφορμή την πραγματικότητα της ιδιωτικής ακτοπλοΐας, όλοι και ειδικά οι νησιώτες πρέπει να βγάλουν τα σωστά συμπεράσματα για το που οδηγεί η παράδοση των λιμανιών , των εθνικών οδών και γενικά των υποδομών κοινής ωφέλειας στους ιδιώτες είτε απευθείας όπως λέει η συγκυβέρνηση ΝΔ- ΠΑΣΟΚ είτε με «αναπτυξιακές» κοινοπραξίες όπως λέει ο ΣΥΡΙΖΑ.



2. Το ΚΚΕ και η Λαϊκή Συσπείρωση, από την πρώτη στιγμή είπαν την μοναδική αλήθεια που κρύβουν με επιμέλεια όσοι, «φιλελεύθεροι» ή «αριστεροί» προσκυνάνε την ( υγιή ή μη) καπιταλιστική αγορά : η κατάσταση της ακτοπλοΐας για τους νησιώτες και ειδικότερα τα φτωχά λαϊκά στρώματα – παραθεριστές και μόνιμους κατοίκους - θα χειροτερεύει όσο η ακτοπλοΐα  θα παραμένει στα χέρια των ακτοπλόων εφοπλιστών, όσο θα εφαρμόζονται με ευλάβεια οι οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Όπως τόνισε ο Β. Σιγάλας, με δομένη την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί και την επιτακτική ανάγκη να βρεθεί άμεση λύση για την ενδοκυκλαδική συγκοινωνία, η Λαϊκή Συσπείρωση δεν έχει αντίρρηση να αξιοποιηθεί κάθε δυνατότητα όπως αυτή που προτείνεται με την  Ένωση Λεμβούχων, την στιγμή μάλιστα που οι μεγαλοεφοπλιστές φροντίζουν να ξεκοκαλίσουν τις επιδοτήσεις ( όπως το παράδειγμα της προσέγγισης – με επιδότηση - της Μπλού Σταρ στην Ανάφη) με πενιχρά πρακτικά αποτελέσματα.



3.  Οι νησιώτες, και ειδικά τα λαϊκά στρώματα δεν έχουν τίποτα να περιμένουν ούτε από την σημερινή ούτε και από την επόμενη περιφερειακή αρχή  που υπηρετούν όλα αυτά τα χρόνια , παρά τις υποκριτικές φιλολαϊκές τους διαπιστώσεις, τα επιχειρηματικά συμφέροντα και τους εφοπλιστές. Στην ίδια ρότα βρίσκονται και οι δυνάμεις του ΣΥΡΙΖΑ που ενώ φωνασκούν για τα προβλήματα, κάνουν πως δεν θυμούνται ότι έχουν στηρίξει επιθετικά το σημερινό θεσμικό πλαίσιο της εφοπλιστικής ασυδοσίας, ενώ  σήμερα  ζητάνε ακόμη μεγαλύτερες επιδοτήσεις στους εφοπλιστές  με το κόλπο  του «μεταφορικού ισοδύναμου» και τον δήθεν κρατικό φορέα που θα αναλάβει τις άγονες γραμμές αφήνοντας στους εφοπλιστές το φιλέτο.



4. Μοναδική λύση για τους νησιώτες και τα φτωχά λαϊκά στρώματα είναι αυτή που προτείνει το ΚΚΕ και η Λαϊκή Συσπείρωση  : ο Δημόσιος Ενιαίος Φορέας Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, που  στα πλαίσια της Λαϊκής Οικονομίας θα λειτουργεί με βάση τις λαϊκές ανάγκες και όχι τα κέρδη των εφοπλιστών. Ο φορέας αυτός, μαζί με τον αντίστοιχο Δημόσιο  Ενιαίο Φορέα Ναυπηγοεπισκευής, στα πλαίσια του κεντρικού σχεδιασμού της οικονομίας, μπορούν  να δώσουν απάντηση στον ιδιότυπο αποκλεισμό που επιβάλουν  οι εφοπλιστές – ειδικά τον χειμώνα – και να βοηθήσουν  στην ολόπλευρη ανάπτυξη των νησιών.
Bookmark and Share
Blog Widget by LinkWithin

Δεν υπάρχουν σχόλια :