Παρασκευή, Ιουλίου 18, 2014

ΤΟ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ ΤΗΣ ΚΥΚΛΑΔΙΚΗΣ 18/7

Κάτοικοι και επιχειρηματίες της περιοχής γύρω από την οδό Μαργαρίτη που δεν είναι τίποτα περισσότερο από τον ποταμό και αποτελεί τη βασική και μοναδική έξοδο του λιμανιού μιλούν για το «πείραμα» που κρατάει έναν χρόνο. Για το δρόμο που είναι στα όρια του, για την έλλειψη σηματοδότησης, την απουσία σωστού ελέγχου τα βράδια και το γεγονός ότι πάροδοι έχουν μετατραπεί σε κυρίως δρόμους με σκοπό να μειώσουν την απόσταση επιστροφής προς το λιμάνι 
Αύγουστος του 2013. Η Δημοτική Αρχή σε μία προσπάθεια να ολοκληρώσει το πρώτο σκέλος όσον αφορά τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις αλλάζει τη ροή του ρεύματος όσον αφορά την Κοντολέοντος και μεταφέρει το βάρος της εξόδου από το λιμάνι μέσω της οδού Μαργαρίτη, που οι περισσότεροι την ξέρουν ως ο ποταμός. Οι αντιδράσεις ουκ ολίγες και μάλιστα λαμβάνουν εκρηκτικές διαστάσεις με τους επιχειρηματίες της Κοντολέοντος να διαμαρτύρονται έντονα, να κλείνουν το δρόμο στην.....
είσοδο της Μαργαρίτη με σημείο αναφοράς την απόφαση για μονοδρόμηση της Κοντολέοντος και δη ως κάθοδο από το ύψος του Super Market Βιδάλης έως το κτήριο που στεγάζει τα γραφεία του ΟΑΕΔ. Κι αυτό γιατί ουσιαστικά μειώνεται έως το ελάχιστο η επιχειρηματική τους δραστηριότητα από τη στιγμή που οι περισσότεροι επισκέπτες θα γνωρίζουν τα καταστήματα της περιοχής μόνο κατά την έξοδό τους από το νησί. Παράλληλα, η οδός Μαργαρίτη, η πιο απλά ο ποταμός θα επιβαρύνεται με τεράστιο βάρος από τη συνεχή ροή εισόδου στο νησί μέσω των αυτοκινήτων που εξέρχονται από το λιμάνι και ζητούν τρόπους ώστε να κατευθυνθούν στην ενδοχώρα.

Αντοχές
Το …πείραμα καλά κρατεί εδώ και έναν περίπου χρόνου. Το αποτέλεσμα; Οι επιχειρηματίες της Κοντολέοντος έχουν δει την αγοραστική τους κίνηση να μειώνεται δραστικά και πρόσφατα (πριν από έναν μήνα) Φαρμακείο αναγκάστηκε να μεταστεγαστεί από την Κοντολέοντος στο ύψος της Γρόττας και απέναντι από την είσοδο του Πάρκινγκ καθώς υπήρχε πρόβλημα. Παράλληλα, οι επιχειρηματίες κυρίως ξενοδοχεία γύρω από τον ποταμό ουσιαστικά δραστηριοποιούνται μόνο τους καυτούς μήνες της καλοκαιρινής περιόδου γιατί πολύ απλά όπως αναφέρουν «γεμίζουν τα άλλα ξενοδοχεία και αναγκαστικά έρχονται και σε εμάς». Όμως, υπάρχουν μεγαλύτερα προβλήματα που ενδεχομένως θα έχουν χειρότερες συνέπειες. Το μεγαλύτερο όλων; Ο ίδιος ο ποταμός, η οδός Μαργαρίτη. Με δεδομένο ότι δεν έχει κατασκευαστεί για να υποδέχεται τόσο μεγάλη ροή αυτοκινήτων και δη φορτηγών μέρα με την ημέρα μοιάζει να μην αντέχει και να είναι στα όρια του. Και το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός ότι οι τεχνικές υπηρεσίες του δρόμου να μην έχουν φροντίσει στο διάστημα από τον περασμένο Αύγουστο να ενισχύσουν τη δομή του δρόμου. Μάλιστα, δεν χρειάζεται να είναι κάποιος ειδικός για να αντιληφθεί ότι είναι στο όριο του. Αρκεί να καθίσει για μερικά λεπτά της ώρας και στη διάρκεια όπου τα φορτηγά και αυτοκίνητα εξέρχονται από το λιμάνι και κινούνται προς την ενδοχώρα. Σε τουλάχιστον τέσσερα σημεία από την είσοδο του δρόμου έως την στροφή προς την είσοδο του πάρκινγκ ή και μερικά μέτρα νωρίτερα για την είσοδο προς την εκκλησία της Ζωοδόχου Πηγής (του Μητροπολιτικού Ναού) τα φορτηγά πιέζουν έντονα το δρόμο… Και ο φόβος για το μπαμ είναι έντονος.

Πληροφόρηση
Όπως μας ανέφερε ο Σάββας Καμβύσης που δραστηριοποιείται επιχειρηματικά στη περιοχή καθώς διατηρεί ξενοδοχείο «ότι κι εάν πούμε για το δρόμο είναι γνωστό. Είναι παράνομος καθότι δεν ήταν ποτέ ουσιαστικά δρόμος. Ήταν ποτάμι που καλύφθηκε. Φτάσαμε με επιστολές έως και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Και όπως έχουμε πληροφορηθεί υπάρχει επιστολή προς τις τεχνικές υπηρεσίες που τους αναφέρει ότι θα πρέπει να προχωρήσουν σε αλλαγές. Να φτιάξουν γέφυρα. Δεν μπορούν να μείνουν με το ισχύον καθεστώς γιατί πολύ απλά αργά ή γρήγορα θα υπάρξει σημαντικό πρόβλημα καθίζησης. Ελπίζω να μην υπάρξει αυτή η στιγμή». Η κ. Κίτινη που επίσης δραστηριοποιείτε στην περιοχή εμφανίζεται απογοητευμένη από την κατάσταση στη περιοχή και ουσιαστικά δεν λέει λέξη για τον δρόμο. Αρκείται μόνο να μας πει «κοιτάξτε. Για την αλλαγή ροής του δρόμου δεν θέλω να κάνω κάποιο σχόλιο. Έχω κουραστεί να μιλάω. Απλά θα σας δείξω». Μας δείχνει τα σημεία που είναι τα πλέον επικίνδυνα για να …λυγίσουν υπό το βάρος της συνεχόμενης ροής φορτηγών και δη νταλικών, μας δείχνει και το κατεστραμμένο τοιχίο που βρίσκεται στην είσοδο του ποταμού με αρκετή δόση σαρκασμού «αφού τον έχουν επιλέξει ως κύριο δρόμο εισόδου του νησιού ας τον καλλωπίσουν τουλάχιστον ώστε να μην γινόμαστε ρεζίλι» και συμπληρώνει «κάποια στιγμή θα πρέπει να ολοκληρώσουν τη σήμανση. Η έλλειψη πληροφόρησης είναι εντυπωσιακή. Τους δείχνουμε στη πρώτη διασταύρωση να πάνε στο Κέντρο αλλά δεν τους λέμε πώς να πάνε στην ενδοχώρα. Τους λέμε στη δεύτερη διασταύρωση να πάνε προς τον Απόλλωνα ή το λιμάνι και το κέντρο αλλά και πάλι δεν τους λέμε πώς να πάνε προς τα χωριά. Και βλέπεις εκεί στη δεύτερη διασταύρωση να σταματάνε κυρίως οι ξένοι και με τους χάρτες να προσπαθούν να καταλάβουν πώς να κατευθυνθούν στην ενδοχώρα. Είναι ανεπίτρεπτο να μην υπάρχει η σωστή πληροφόρηση από τη στιγμή που έχουν κάνει αυτή την επιλογή»

Αστυνόμευση
Αλλά τα προβλήματα δεν σταματούν εκεί. Η κ. Κίτινη θα τονίσει ότι δυστυχώς η έλλειψη πληροφόρησης είναι αυτή που την προβληματίζει εντονότερα. Πώς να κατευθύνει έναν πελάτη της στο ξενοδοχείο όταν δεν υπάρχει κάποιο σημείο αναφοράς. «ας βάλουν μία ταμπέλα που να λέει προς Μητροπολιτικό Ναό για να μπορώ να ενημερώσω τους πελάτες μου. Τι να τους πω.. Βγείτε στο δρόμο κάντε βόλτα στον περιφερειακό και ελάτε προς το ξενοδοχείο μου;» Αστεία πράγματα θα αναρωτηθεί κανείς ενώ οι όποιες αλλαγές πάνε για τον …Οκτώβριο. Όταν θα μείνουμε εμείς και εμείς… Επίσης ένα από τα προβλήματα που έχουν παρατηρηθεί είναι η αύξηση της ηχορύπανσης με αποτέλεσμα όλα τα καταλύματα και οι μόνιμοι κάτοικοι να δεινοπαθούν. Η σύζυγος του Βασίλη Βασιλάκη που έχει επιχείρηση ηλεκτρικών ειδών στο συγκεκριμένο δρόμο θα μας τονίσει ότι «δυστυχώς κατά την άποψή μου το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η έλλειψη αστυνόμευσης στην περιοχή. Οι περισσότεροι επιμένουν να λειτουργούν το δρόμο ως διπλής κατεύθυνσης και μάλιστα αυτοί είναι οι οδηγοί δικύκλων. Ουκ ολίγες φορές με σβηστά μάλιστα τα φώτα προσπαθούν να κατέβουν το δρόμο και δη μέσα από τους στύλους που λειτουργούν ως οροθέτηση πεζοδρομίου. Και θεωρώ ότι από θαύμα δεν έχουμε κάποιο ατύχημα. Επίσης, με δεδομένο ότι το σπίτι μου είναι στην Κοντολέοντος υπάρχει μία μεγάλη ταλαιπωρία για την μετακίνησή μας και έχω παρατηρήσει ότι δεν τηρούνται οι μονοδρομήσεις και στην Κοντολέοντος. Άρα το πρόβλημα είναι μεγάλο. Σαν επιχείρηση δεν έχουμε σημαντικό πρόβλημα καθώς στηριζόμαστε σε σταθερούς ως επί τω πλείστον πελάτες αλλά καταστήματος λιανικής ή υγειονομικού ενδιαφέροντος στην περιοχή έχουν επηρεαστεί αρνητικά»

Παράκαμψη
Το θέμα της αστυνόμευσης προβληματίζει και τους μόνιμους κατοίκους και δη αυτούς που ζουν και δραστηριοποιούνται στην οδό Ακαδήμων, που είναι παράλληλος του …ποταμού. Όπως μας αναφέρουν «αυτό που μας ενοχλεί είναι ότι δεν προσέχουν και κινούνται απερίσκεπτα κυρίως επαγγελματίες είτε μιλάμε για ταξί, είτε για οδηγούς δικύκλων που εργάζονται ως delivery boy. Μάλιστα ο σχετικός δρόμος (σ.σ. Ακαδήμων) έχει μετατραπεί σε δρόμο που μεταφέρει τη κίνηση από το ποτάμι στην Κοντολέοντος ώστε να αποφύγουν να κάνουν κύκλο. Από θαύμα δεν έχουμε θρηνήσει ατύχημα έως τώρα. Υπάρχει σχετική παράκαμψη που βρίσκεται μετά τη διασταύρωση προς τον Απόλλωνα και μετά το σημείο όπου υπάρχει αποθήκη καυσίμων. Ειδικά για δίκυκλα είναι ιδανικός δρόμος. Όμως ελάχιστοι τον επιλέγουν. Προτιμούν είτε τον δικό μας δρόμο είτε το πάρκινγκ που θα τους βγάλει ακόμη πιο κοντά στη Γρόττα. Αποτέλεσμα; Και το πάρκινγκ πλέον να λειτουργεί ως δρόμος και όχι για να παρκάρουν αυτοκίνητα. Δεν λέμε για τα φορτηγά που όταν κινούνται τρίζει όλη η περιοχή. Θα έπρεπε ο Δήμος πριν κάνει αυτές τις αλλαγές να έχει προχωρήσει σε ενημέρωση των επαγγελματιών, να έχει συζητήσει όλες τις αλλαγές που σκέφτεται και να πάρει τη γνώμη των φορέων. Και βέβαια να έχει ενημερώσει και τους κατοίκους. Άρα οι κινήσεις αυτές δεν πρέπει να γίνονται μέσα στο καλοκαίρι. Αλλά το χειμώνα όπου όλοι κινούμαστε με πιο αργούς ρυθμούς. Και βέβαια όπως ανέφερα θα ήθελα περισσότερη αστυνόμευση ώστε να αποφεύγουμε αυτές τις παράνομες αλλαγές δρόμων που εγκυμονούν κινδύνους». Ο κ. Καμβύσης μιλάει κι αυτός για την έλλειψη σωστής νοοτροπίας από μέρους των επαγγελματικών όσον αφορά την ορθή λειτουργία των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και την έλλειψη σεβασμού από τους οδηγούς ενώ κρούει τον κώδωνα του κινδύνου όσον αφορά την επικινδυνότητα της στροφής στο ύψος τουSuper Market Βιδάλη στο ύψος του ποταμού καθώς παραβιάζονται όλοι σχεδόν οι κανόνες του ΚΟΚ, ενώ για την ηχορύπανση και την μείωση της αγοραστικής αξίας της επένδυσής του απλά αρκείται σε ένα ελαφρύ κούνημα του κεφαλιού…

Πρόσβαση
Τέλος, δίνουμε το λόγο στην κ. Μυλωνά, η οποία και μετέφερε την επιχείρησή της από την Κοντολέοντος στην περιοχή της Γρότας απέναντι στην είσοδο του πάρκινγκ πριν από έναν μήνα «είχα τη δυνατότητα να το κάνω και το έκανα. Το πρόβλημα είχε καθαρά σχέση με το γεγονός ότι ήταν αδύνατη η πρόσβαση κυρίως τις ημέρες που είχε εφημερία το φαρμακείο. Και για τους Έλληνες και δη τους σταθερούς …πελάτες ήταν εύκολο να τους εξηγήσω πώς να έρθουν στο παλιό σημείο που ήταν το φαρμακείο. Με τους ξένους πώς να τους ενημερώσω όταν δεν υπάρχει επαρκής σήμανση; Να σκεφτείτε ότι πέρυσι που γινόντουσαν έργα στην Κοντολέοντος είχα εφημερία. Ήταν Τετάρτη, ήμουν το μοναδικό φαρμακείο που ήταν ανοιχτό και ζήτησα από τον εργολάβο να υπάρξει μία εξαίρεση ώστε να εξυπηρετηθούν όσοι είχαν ανάγκη καθώς ήμουν το μοναδικό φαρμακείο ανοιχτό εκείνη την ημέρα. Αρνήθηκε. Πώς να λειτουργήσεις για το κοινό καλό; Αυτός ήταν ο λόγος που με έκανε να πάρω την απόφαση. Από εκεί και πέρα αρκετά σημεία των αλλαγών του κυκλοφοριακού έχουν λειτουργήσει θετικά και δη οι κόμβοι. Όμως, για τις άλλες αλλαγές και δη αυτές που έχουν να κάνουν με τις μονοδρομήσεις κρατάω επιφυλάξεις. Είναι ρίσκο να κάνεις αλλαγές στην καλοκαιρινή περίοδο. Και βέβαια δεν έχει λυθεί το πρόβλημα της εξόδου από το λιμάνι. Το κυριότερο βάρος έπρεπε κατά τη γνώμη μου να πέσει στο σημείο από το λιμάνι έως το Δημοτικό σχολείο όπου και υπάρχει μεγάλο πρόβλημα. Από εκεί και πέρα εμείς οι μόνιμοι κάτοικοι θα έπρεπε να βιώσουμε τις αλλαγές και στη συνέχεια εμείς να είμαστε αυτοί που θα λειτουργήσουμε ως αρωγοί στη προσπάθεια του Δήμου για ενημέρωση στους ξένους. Και βέβαια να τηρηθούν οι αποφάσεις από τη στιγμή που έγιναν οι αλλαγές. Η Κοντολέοντος δυστυχώς αρκετές φορές την ημέρα λειτουργεί ως διπλής κατεύθυνσης. Και είναι λάθος καθώς εγκυμονεί κινδύνους για οδηγούς και πεζούς» .
ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΚΥΚΛΑΔΙΚΗΣ
Bookmark and Share
Blog Widget by LinkWithin

Δεν υπάρχουν σχόλια :