Δυστυχώς, διαπιστώνουμε ότι οι φορείς
της πολιτικής που οδήγησαν στο σημερινό αδιέξοδο την ακτοπλοΐα και τα νησιά
στον έμμεσο αποκλεισμό τους, έμπλεοι αγωνίας μπροστά στην ηχηρή απάντηση που
τους επιφυλάσσουν οι πολίτες στις επερχόμενες τριπλές εκλογές, δεν διστάζουν
με πολιτική ιταμότητα να παραποιούν τις θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ προκειμένου να καλύψουν
την ένδεια και δράσης και θέσεων των....
δικών τους κομμάτων. Επειδή από το
δελτίο τύπου του πολιτευτή της Ν.Δ. κ. Βακόνδιο προκύπτουν πολλές ασάφειες και
ανακρίβειες οφείλουμε να δώσουμε τις απαραίτητες διευκρινίσεις.
Ο ΣΥΡΙΖΑ ήδη από το 2008 είχε
δημοσιοποιήσει τις σαφείς θέσεις του για το ζήτημα της ακτοπλοΐας. Προτείνουμε
τη δημιουργία ενός δημοσίου φορέα με τη συμμετοχή και των Οργανισμών Τοπικής
Αυτοδιοίκησης και άλλων νησιωτικών φορέων ο οποίος μπορεί εκμεταλλευόμενος και
ευρωπαϊκά προγράμματα, τα οποία σκόπιμα αγνόησαν οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ,
α) Να κάνει άμεσα μακροχρόνιες μισθώσεις πλοίων (leasing), β) Να κατασκευάζει
σε ελληνικά ναυπηγεία πλοία για τις ανάγκες τις ακτοπλοΐας.
Το ελληνικό δημόσιο δαπάνησε ογδόντα
τρία εκατομμύρια ευρώ για το 2013 για τις λεγόμενες άγονες γραμμές, ποσό που
είναι υπεραρκετό για την χρηματοδότηση του μελλοντικού δημοσίου φορέα
ακτοπλοΐας χωρίς να συνυπολογίζονται και ποσά που είναι δυνατόν να εκταμιευτούν
από ευρωπαϊκά κονδύλια (βλ. Μελέτη Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας το 2008).
Παρόμοια μοντέλα με αυτό που προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ ισχύουν σε χώρες της βόρειας
Ευρώπης, όπως η Δανία και η Μεγάλη Βρετανία.
Η Ελλάδα έχει την τύχη να έχει από τα
αξιότερα στελέχη στο Εμπορικό Ναυτικό σε παγκόσμιο επίπεδο που μπορούν άμεσα να
στελεχώσουν το μελλοντικό δημόσιο φορέα και λειτουργώντας πέρα από κομματικές
και άλλες εξαρτήσεις θα μπορέσουν να συμβάλλουν στα να δοθεί μια οριστική λύση
στο πρόβλημα που ταλανίζει τη νησιωτική χώρα εδώ και δεκαετίες.
Η μόνη λύση είναι η άμεση ανατροπή
των κυβερνητικών πολιτικών πριν τα νησιά μας οδηγηθούν στην πλήρη απομόνωση.
21-2-2014
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου