ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ΓΙΑ ΤΑ ΤΕΛΩΝΕΙΑ ΤΩΝ ΝΗΣΙΩΝ ΜΑΣ ΑΓΝΟΩΝΤΑΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΡΟΝΩΝΤΑΣ ΤΙΣ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΟΧΥΡΩΜΕΝΕΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΝΗΣΙΩΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Τις τελευταίες ημέρες, η 10η Ένωση Τελωνειακών Υπαλλήλων (Ε.Τ.Υ.) Ν. Κυκλάδων και Σάμου πληροφορήθηκε την ύπαρξη ενός νοσηρού "σχεδίου αναδιάρθρωσης περιφερειακών τελωνειακών υπηρεσιών" το οποίο επεξεργάζεται η πολιτική και υπηρεσιακή ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών.
Στο ανωτέρω σχέδιο προτείνεται η κατάργηση τελωνείων που, μεταξύ άλλων, εξυπηρετούν διεθνές αεροδρόμιο ή στεγάζονται σε ιδιόκτητο κτίριο ή ελέγχουν φορολογικές αποθήκες προϊόντων υπό αναστολή καταβολής Ειδικού Φόρου ή εξυπηρετούν εκατοντάδες συναλλασσόμενους ή συνεισφέρουν στον κρατικό προϋπολογισμό εισπράττοντας σημαντικά ποσά. Συγκεκριμένα προτείνεται η αναστολή λειτουργίας των τελωνείων Πάρου, Νάξου, Τήνου, Άνδρου, Κέας, Κύθνου, Σίφνου, Σερίφου, Πυθαγορείου, Καρλοβασίου και Αγίου Κήρυκου της......... 10ης Τελωνειακής Περιφέρειας!
Σύμφωνα με το ίδιο σχέδιο, οι αρμοδιότητες και το προσωπικό των καταργούμενων Τελωνείων μεταφέρονται στα Τελωνεία Σύρου και Μήλου για το Νομό Κυκλάδων και στο Τελωνείο Σάμου (στο Βαθύ) για το Νομό Σάμου, με ότι αυτό συνεπάγεται για τους νησιώτες που συναλλάσσονται με κάθε τελωνείο.
Είναι ιδιαίτερα οξύμωρο, σε μία εποχή που υστερούν τα δημοσιονομικά έσοδα της χώρας, η ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών να προτείνει την κατάργηση οργανικών μονάδων Τελωνείων, αντί να ενισχύει τον εισπρακτικό και αντιλαθρεμπορικό τους ρόλο.
Το Δ.Σ. και τα μέλη της 10ης Ε.Τ.Υ. διαμαρτυρόμαστε για το γεγονός ότι δεν μας κοινοποιήθηκε εγγράφως το εν λόγω σχέδιο και δεν ζητήθηκαν οι προτάσεις μας. Μας ανησυχεί και μας προβληματίζει ιδιαίτερα το γεγονός ότι γίνονται "ασκήσεις επί χάρτου" για τα τελωνεία των νησιών μας από μανδαρίνους που δεν έχουν επαφή με το νησιωτικό χώρο και δεν γνωρίζουν τις ιδιαιτερότητες, τα προβλήματα και τις δραστηριότητες των νησιωτικών τελωνείων.
Ενώ μπορεί να έχει λογική η αναστολή λειτουργίας κάποιου τελωνείου στην ηπειρωτική Ελλάδα με σκοπό τον περιορισμό του κόστους, δεν ισχύει το ίδιο στη νησιωτική Ελλάδα. Η μετακίνηση από νησί σε νησί γίνεται αποκλειστικά με το πλοίο της γραμμής και όχι με ιδιωτικά μεταφορικά μέσα. Τα περιορισμένα δρομολόγια και οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες καθιστούν κοστοβόρα, χρονοβόρα, δυσχερή και συχνά αδύνατη τη μετάβαση ακόμα και σε γειτονικό νησί.
Τονίζουμε ότι κατά την αναδιάρθρωση της Τελωνειακής Υπηρεσίας, το Υπουργείο Οικονομικών οφείλει να λάβει υπόψη της τις ιδιαιτερότητες των νησιωτικών περιοχών, σύμφωνα με την παράγραφο 4 του άρθρου 101 του Συντάγματος, όπως άλλωστε έγινε και στην περίπτωση του "Καλλικράτη", των ΔΟΥ και των καταστημάτων του ΟΤΕ στις Κυκλάδες.
Καλούμε τους τοπικούς φορείς και τις αρχές των θιγόμενων νησιών, να καταθέσουν παράλληλα τις δικές τους προτάσεις προς την ηγεσία του Υπουργείου. Η κατάργηση των τελωνείων είναι βέβαιο ότι θα πλήξει την ήδη κλονισμένη τοπική οικονομία κάθε νησιού καθώς θα ταλαιπωρήσει και θα επιβαρύνει οικονομικά τις επιχειρήσεις και κάθε συναλλασσόμενο των τελωνειακών υπηρεσιών.
Παραμένουμε σε επαγρύπνηση, υπερασπιζόμενοι την αξιοπρέπεια των συναδέλφων και την εύρυθμη και αποδοτική λειτουργία της τελωνειακής υπηρεσίας.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Ανδρέας Περτέσης Γεώργιος I. Παπαμανώλης
ΕΥΧΕΣ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
Πριν από 4 ώρες
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου