Πολλοί ίσως να αναρωτιέστε γιατί Γερμανοί και Γάλλοι κόπτονται για τις αποκρατικοποιήσεις των ΔΕΚΟ και πιέζουν την κυβέρνηση να επισπεύσει τις διαδικασίες; Η απάντηση είναι απλή και δεν χρειάζεται πολύ σκέψη για να το καταλάβει κανείς. Γερμανικοί και Γαλλικοί όμιλοι βρίσκονται πίσω από το παιχνίδι της πτώχευσης και περιμένουν να αγοράσουν για ένα κομμάτι ψωμί τα καλύτερα «φιλέτα» του Ελληνικού Δημοσίου!!!
ΔΕΗ: Εκεί όπου πραγματικά όμως επικρατεί συνωστισμός είναι στη ΔΕΗ. Και αυτό γιατί με μόλις 450 εκατ. ευρώ οι διάφοροι μνηστήρες μπορούν να αποκτήσουν το 17% της ΔΕΗ, μιας εισηγμένης που σε περίοδο κρίσης εμφάνισε το 2010 καθαρά κέρδη 557,9 εκατ. ευρώ. Ωστόσο το market timing δεν είναι ιδανικό αν αναλογιστεί κάποιος ότι....... η εταιρία αποτιμάται συνολικά στα 2,6 δισ. ευρώ, ενώ στα τέλη του 2007, για παράδειγμα, η αποτίμησή της ήταν 8,4 δισ. ευρώ!
Ο πιο σοβαρός διεκδικητής της Επιχείρησης είναι o γερμανικός κολοσσός RWE, με τον οποίο ήδη συνεργάζεται η ΔΕΗ στην Αλβανία, ενώ στο «παιχνίδι» μπαίνουν η ιταλική Enel και η γαλλική EDF. Ο πιο πρόσφατα ενδιαφερόμενος όμιλος είναι η τσεχική εταιρία CEZ, με τις κακές γλώσσες ωστόσο να αναφέρουν ότι λειτουργεί ως… «λαγός» προς όφελος της γερμανικής RWE.
Από ελληνικής πλευράς, με ενδιαφέρον αναμένονται οι προθέσεις του Ευάγγελου Μυτιληναίου, ο οποίος προβαίνει και σε συνεχείς παρεμβάσεις τον τελευταίο καιρό προς την πολιτική ηγεσία, με «χαρτογράφηση» των νομοθετικών και θεσμικών εμποδίων που χαρακτηρίζουν την εγχώρια αγορά ηλεκτρικής ενέργειας.
ΟΤΕ: Θέμα χρόνου θεωρείται και η διάθεση τουλάχιστον του 10% του ΟΤΕ στους Γερμανούς της Deutsche Telekom, οι οποίοι καθίστανται αυτόματα οι απόλυτοι κυρίαρχοι στον Οργανισμό, αφού με 400 μόλις εκατ. ευρώ αποκτούν το μάνατζμεντ, ενώ το Δημόσιο διατηρεί μόνο το δικαίωμα της αρνησικυρίας για θέμα εθνικής ασφάλειας και οικονομικά ζητήματα.
ΟΠΑΠ-ΟΣΕ: Στον ΟΠΑΠ το τοπίο είναι πιο θολό, καθώς ακόμα δεν είναι σίγουρο αν θα πωληθεί ο Οργανισμός μέσω του Χρηματιστηρίου ή με διαγωνισμό. Ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει εκφραστεί από εταιρίες της Κίνας, της Γαλλίας, της Αυστρίας, ενώ ο Οργανισμός Διεξαγωγής Ιπποδρομιών Ελλάδας (ΟΔΙΕ) τίθεται στο επενδυτικό στόχαστρο του γαλλικού ιπποδρόμου PMU.
ΝΕΡΑ-ΛΙΜΑΝΙΑ: Σε ελληνογαλλική υπόθεση αναμένεται να εξελιχθεί η διεκδίκηση των ποσοστών της ΕΥΔΑΠ και της ΕΥΑΘ, που αποτελούν εξαιρετικά «φιλέτα» για τους υποψήφιους επενδυτές, λόγω του μονοπωλιακού τους χαρακτήρα. «Παρών» στη διεκδίκηση τόσο του 23,02% της EYAΘ όσο και του 10% της EYΔAΠ δίνουν οι δύο γαλλικοί κολοσσοί Suez Environment και Veolia.
Οι Κινέζοι της Cosco Pacific και οι Αραβες της Dubai Ports World διεκδικούν τα λιμάνια του ΟΛΠ και του ΟΛΘ, ενώ από ελληνικής πλευράς βέβαιο θα πρέπει να θεωρείται το ενδιαφέρον του Δημήτρη Κοπελούζου με την Damco Energy. Σε δεύτερο πλάνο βρίσκονται η δανέζικη Maersk, η Jutchison με έδρα το Χονγκ Κονγκ, η ισραηλινή Zim και η ισπανική Delgado.
ΔΕΠΑ: Η Δημόσια Επιχείρηση Αερίου αποτελεί «μαγαζί γωνία» και η αποκρατικοποίησή της είναι από τα παλιά σχέδια του υπουργείου Οικονομικών, αφού χρονολογείται από το 2002. Πρόθεση τόσο της κυβέρνησης όσο και της Τρόικας στην προσπάθειά τους να αντλήσουν περίπου 500 εκατ. ευρώ είναι να διαχωρίσουν τη ΔΕΠΑ από τον ΔΕΣΦΑ και τις θυγατρικές ΕΠΑ Αττικής, Θεσσαλονίκης και Θεσσαλίας.
Πρώτος και καλύτερος μνηστήρας λοιπόν ο Σπύρος Λάτσης, φιλοδοξία του οποίου είναι να γίνει το απόλυτο αφεντικό της αγοράς φυσικού αερίου στην οποία ήδη συμμετέχει αφού ελέγχει περίπου το 40% των ΕΛΠΕ που κατέχουν το 35% της ΔΕΠΑ. Κατά πόδας ακολουθεί και η εταιρία Μ&Μ των ομίλων Βαρδινογιάννη και Μυτιληναίου, οι οποίοι διεκδικούν και την ΕΠΑ Αττικής, ενώ πλεονέκτημα έχει και ο Δημήτρης Κοπελούζος με την Προμηθέας Gaz, την ελληνορωσική εταιρία που έχει συστήσει με την Gazprom, η οποία είναι βασικός προμηθευτής της ΔΕΠΑ με φυσικό αέριο…
Τρίτη, Μαΐου 24, 2011
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(
Atom
)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου