Θέμα: Απολογισμός στάσης εργασίας της 14ης
Ιανουαρίου 2014 και παράστασης διαμαρτυρίας στη Χώρα Αμοργού ενάντια στα
σεμινάρια για την αυτοαξιολόγηση
Μετά την
ακύρωση του σεμιναρίου στη Νάξο για την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων και
του εκπαιδευτικού έργου που προωθεί η κυβερνητική πολιτική των μνημονίων, της
φτώχειας και των μισθολογίων ανέχειας, και η εκπαιδευτική κοινότητα της Αμοργού
είπε το δικό της ΟΧΙ. Οι συνάδελφοι της
Αμοργού μάς υποδέχτηκαν ζεστά και στάθηκαν αποφασισμένοι έξω από το Δημοτικό
Σχολείο της Χώρας (με εξαίρεση μίας συναδέλφου) έξω από το Δημοτικό Σχολείο
Χώρας Αμοργού γυρνώντας την.....
πλάτη στα σεμινάρια ανάξια-λόγου των κυβερνήσεων
που προσπαθούν να παραγράψουν την για δεκαετίες ανικανότητά τους στον τομέα της
παιδείας.
Τα
σεμινάρια για την αυτοαξιολόγηση δεν στόχευαν σε τίποτα περισσότερο από το να
υποτιμήσουν τη νοημοσύνη μας, καθώς σκοπός τους ήταν να δώσουν τη δυνατότητα στα μέλη της σχολικής κοινότητας να αποκτήσουν
μια συνολική εικόνα της κατάστασης του σχολείου και να διαμορφώσουν, μαζί με
ομάδες εκπαιδευτικών, ένα Σχέδιο Δράσης για τη βελτίωση της ποιότητας του
εκπαιδευτικού έργου, μέσα από την ανάπτυξη σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ των
μελών. Δε χρειαζόμαστε την
αυτοαξιολόγηση για να εντοπίσουμε τα προβλήματα στα σχολεία μας. Τα χρόνια προβλήματα τα ξέρουμε, τα
επισημαίνουμε και γνωρίζουμε πολύ καλά πώς τα αντιμετωπίζει η πολιτεία. Το πάγιο αίτημα δεκαετιών για αύξηση των
δαπανών για την παιδεία στο 5% του ΑΕΠ, δεν αποτελούσε παρά σενάριο
επιστημονικής φαντασίας για όλες τις κυβερνήσεις που διαφέντεψαν τον τόπο τούτο. Αντ’ αυτού, έρχεται τώρα η πολιτεία και
ζητάει και ΤΑ ΡΕΣΤΑ. Παράλληλα, όλοι οι
σύλλογοι διδασκόντων αγωνίζονται καθημερινά για την καλύτερη μόρφωση και την παιδεία
των μαθητών τους, με τις δυνατότητες που τους παρέχονται, ενώ οι σχέσεις
εμπιστοσύνης μεταξύ των συναδέλφων που «υπόσχεται» η αυτοαξιολόγηση θα
κλονιστούν μόνο με την είσοδο της αξιολόγησης στους κόλπους των σχολείων.
Η δημόσια
δωρεάν παιδεία, που δήθεν οι κυβερνήσεις εξαγγέλλουν στις προγραμματικές τους
προκηρύξεις, δεν επιτυγχάνεται με αξιολογήσεις, που στοχεύουν απροκάλυπτα στην
πραγμάτωση των χρόνιων σχεδίων για: α) συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολικών
μονάδων, β) μαζικές απολύσεις «πεπερασμένων» ή «ανεπαρκών» εκπαιδευτικών, γ) χειραγώγηση
της εκπαίδευσης, δ) μισθολογική καθήλωση των εκπαιδευτικών, δ) μνημονιακού
τύπου απαλλαγή από τα χρονίζοντα προβλήματα στην παιδεία, όπου η ευθύνη του
κράτους μετακυλά στην ευθύνη του γονέα, του εκπαιδευτικού, του μαθητή, της
σχολικής μονάδας.
Οι
κυβερνητικές πολιτικές για την παιδεία έχουν ήδη αξιολογηθεί με την υποβάθμιση,
αδρανοποίηση και υποστελέχωση σχεδόν όλων των εκπαιδευτικών δομών (Ινστιτούτα
Επιμόρφωσης, ΚΕΔΔΥ, Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Οργανισμό Επιμόρφωσης
Εκπαιδευτικών, κατάργηση Διδασκαλείων, απόλυση διοικητικών υπαλλήλων των
Ανώτατων Ιδρυμάτων κ.α.).
Οφείλουμε
να προασπίσουμε το δημόσιο σχολείο, στο οποίο θα επικρατεί η ποιοτική παιδεία
και όχι η αναζήτηση χορηγών, ο περιορισμός της παιδαγωγικής ελευθερίας των
εκπαιδευτικών, ο έλεγχος της διδακτικής και μαθησιακής διαδικασίας, μέσα από
τυποποιημένα και ποσοτικά κριτήρια.
Χαιρετίζουμε
τους συναδέλφους του συλλόγου μας στη Νάξο και στην Αμοργό, καθώς με την καθολική
τους συμμετοχή ενάντια στα επιμορφωτικά σεμινάρια, ματαίωσαν την αυτοαξιολόγηση
στην περιφέρειά μας. Παράλληλα, ζητούμε
συγγνώμη από τους συναδέλφους των Μικρών Κυκλάδων, που λόγω της αιφνιδιαστικής
πραγματοποίησης των σεμιναρίων για την αυτοαξιολόγηση τον Δεκέμβριο, δεν
εμποδίσαμε από κοινού, με μεγαλύτερη αποφασιστικότητα, την πραγματοποίηση των
τηλεδιασκέψεων στα σχολεία τους.
Καλούμε όλους τους συναδέλφους να βρίσκονται σε
συσπείρωση και
επαγρύπνηση για να αντιμετωπίσουμε με τον ίδιο αποτελεσματικό τρόπο μελλοντικές
απόπειρες της πολιτείας που θα προσβάλλουν την αξιοπρέπεια και την παιδαγωγική
ελευθερία, που θα απειλούν το δημόσιο σχολείο και τα εργασιακά μας
δικαιώματα.
Το
Δ.Σ. του Συλλόγου Δασκάλων Νάξου,
Αμοργού
και Μικρών Κυκλάδων
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου