Δευτέρα, Δεκεμβρίου 03, 2012

Απόφαση σύσκεψης για το ακτοπλοϊκό 10 Νοέμβρη 2012

ΚΟΙΝΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΔΗΜΟΥ ΝΑΞΟΥ  ΚΑΙ ΜΙΚΡΩΝ ΚΥΚΛΑΔΩΝ, ΤΗΣ ΛΑΪΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΚΩΜΙΑΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ  ΝΑΞΟΥ ΤΟΥ ΠΑΜΕ
για τις  Εξελίξεις   στην Ακτοπλοΐα
    Λήγει στις 5 του Δεκέμβρη 2012 ο «κοινωνικός   διάλογος»   απάτη, «διαβούλευση»  στον οποίο κάλεσε ο υπουργός εμπορικής ναυτιλίας με επιστολή  του -  κάλεσμα   στις.........
εφοπλιστικές ενώσεις, τα  εργατικά σωματεία και    τους φορείς της τοπικής διοίκησης «για την αναδιάρθρωση της ελληνικής ακτοπλοΐας».



Η «αναδιάρθρωση της ελληνικής ακτοπλοΐας» που προωθείται:

Υλοποιεί
τους αντιλαϊκούς στόχους της κυβέρνησης, της ΕΕ και των εφοπλιστών
την ανατροπή του συνόλου των δικαιωμάτων των ναυτεργατών με παράλληλη αύξηση της «μαύρης» - ανασφάλιστης εργασίας, τη δραστική συρρίκνωση της  ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας, το ξεπούλημα στους μονοπωλιακούς επιχειρηματικούς ομίλους   τα   φιλέτων των    μεγάλων  λιμανιών του Πειραιά,  της Θεσσαλονίκης και των άλλων λιμανιών Ανωνύμων Εταιρειών,    των αεροδρομίων,  χερσαίων και θαλάσσιων εκτάσεων και άλλων τομέων στρατηγικής σημασίας  για την οικονομία και την άμυνα της χώρας.
Οδηγεί κυριολεκτικά σε μαρασμό και ερήμωση τα νησιά και φυσικά και τα δικά μας νησιά, την ίδια στιγμή που οι εφοπλιστές, που δραστηριοποιούνται στην Ακτοπλοΐα,  καρπώνονται μεγάλα ποσά από τις   κρατικές επιδοτήσεις.


Η «αναδιάρθρωση της ελληνικής ακτοπλοΐας» σημαίνει και για τα νησιά μας:

ανεπάρκεια των συγκοινωνιών
πανάκριβα ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια
Επιδείνωση των ήδη υπαρχόντων προβλημάτων στην οικονομία των νησιών,
στην ανάπτυξη του τουρισμού

στη στήριξη  της γεωργίας, της κτηνοτροφίας, της αλιείας, στο εμπόριο, στην αξιοποίηση του ορυκτού πλούτου, στις μεταποιητικές βιοτεχνίες κ.α.

στον τομέα  της υγείας και πρόνοιας

στον τομέα ενεργειακής επάρκειας, υδροδότησης και των αναγκαίων υποδομών

Τα παραπάνω προβλήματα των νησιών μας απαιτούν ριζικές αλλαγές ανάπτυξη που θα έχει κριτήριο την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών και όχι το κέρδος των μονοπωλίων και του εφοπλιστικού κεφαλαίου.

Καλούμε,  τα σωματεία, τους μαζικούς φορείς τους  εργαζόμενους  και τα άλλα λαϊκά στρώματα των νησιών του δήμου μας να της λαϊκής συμμαχίας και του αγώνα  για τη διεκδίκηση του παρακάτω ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ που αποτελεί τη μόνη λύση για ακτοπλοΐα στην υπηρεσία των λαϊκών στρωμάτων και των αναγκών τους :

Ενιαίος, δημόσιος φορέας ακτοπλοϊκών και αεροπορικών συγκοινωνιών, που θα λειτουργεί με κριτήριο την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών των νησιών και γενικότερα του λαού μας και όχι το κέρδος των εφοπλιστών.
Πλοία σύγχρονα και ασφαλή, αξιοποιώντας και διεύρυνση της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας, που θα υπηρετεί πρώτα και κύρια τις κοινωνικές ανάγκες, για θαλάσσιες μεταφορές, με διασφάλιση της δουλειάς των ναυτεργατών με συγκροτημένα δικαιώματα (ΣΣΕ, Κοινωνική Ασφάλιση, συνδικαλιστική οργάνωση) και βελτίωση – κατοχύρωση των δικαιωμάτων τους. Όχι στην άρση του Καμποτάζ.
Απρόσκοπτη και τακτική σύνδεση (ακτοπλοϊκή και αεροπορική) των νησιών μας μεταξύ τους και με την ηπειρωτική Ελλάδα.
Ουσιαστική μείωση των ναύλων μεταφοράς επιβατών – οχημάτων – εμπορευμάτων, χωρίς η μείωση να αντισταθμιστεί με επιδοτήσεις, ή με άλλους τρόπους, στον Κρατικό Προϋπολογισμό. Κατάργηση των φόρων στα αεροδρόμια και λιμάνια.
Δωρεάν εισιτήρια για τους άνεργους, ειδικές τιμές για ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες (συνταξιούχοι, ΝΑΤ, πολύτεκνοι, φοιτητές, φαντάροι, ΑΜΕΑ).
Βελτίωση των λιμενικών εγκαταστάσεων ορισμένων νησιών – με ευθύνη του κράτους – που σήμερα είναι σε απαράδεκτη κατάσταση.
Καμία παραχώρηση λιμανιών, αεροδρομίων, μαρίνων, νησιών, βραχονησίδων σε ιδιώτες.
Κατάργηση των νόμων για την ιδιωτικοποίηση της ναυτικής εκπαίδευσης. Άμεση, έκτακτη χρηματοδότηση για τις ανάγκες των ΑΕΝ, επαναφορά της σίτισης, της κάρτας μειωμένου εισιτηρίου (πάσο) των σπουδαστών και εξασφάλιση της ναυτολόγησης για τα εκπαιδευτικά ταξίδια. Βελτίωση των όρων εκπαίδευσης των ναυτικών ΕΠΑΛ, κάλυψη όλων των υλικοτεχνικών υποδομών.
Πάλη για ένα ενιαίο δημόσιο φορέα της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας, ο οποίος θα στηρίζει και θα συνεργάζεται με τους αντίστοιχους φορείς στις μεταφορές, στην ενέργεια, στην μεταποίηση. Για να εξασφαλιστεί η πλήρης σταθερή εργασία, η προστασία του περιβάλλοντος, η υγεία των εργαζομένων, η κάλυψη των αυξανόμενων λαϊκών αναγκών, με κεντρικά σχεδιασμένη χρησιμοποίηση και ανάπτυξη των σημερινών υποδομών των ναυπηγείων.


Νάξος, 2-12-2012

Bookmark and Share
Blog Widget by LinkWithin

Δεν υπάρχουν σχόλια :