Ο τρόπος φορολόγησης των Ταξί που ανακοίνωσε η Κυβέρνηση στερείται φορολογικής αποτελεσματικότητας, ενώ το συνολικό ισοζύγιο κινδυνεύει να έχει αρνητικές επιπτώσεις στα δημόσια έσοδα
Ειδική αναφορά στις ανακοινώσεις περί φορολογικών ρυθμίσεων της Κυβέρνησης και συγκεκριμένα για την περίπτωση των Ταξί, έκανε ο Βουλευτής Κυκλάδων, κ. Γιάννης Βρούτσης, κατά τη δευτερολογία του στη συζήτηση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών για την αύξηση του ΕΦΚ.
Ειδικότερα υπογράμμισε ότι: «Oι στιγμές που διανύουμε είναι ιδιαίτερα κρίσιμες για την εθνική μας οικονομία. Η Κυβέρνηση πρέπει να μειώσει και την έπαρση και την αλαζονεία που επιδεικνύει. Ταυτόχρονα, όμως πρέπει να μειώσει και τον κομματικό πατριωτισμό που εμφανίζει στο σύνολό της, γιατί οι συγκυρίες απαιτούν συνεννόηση και ευθύνη.
Η Ν.Δ. έχει δώσει απτά δείγματα συνέπειας. Τώρα είναι η σειρά της Κυβέρνησης να περιορίσει όπου .......μπορεί, ιδιαίτερα αυτή την κρίσιμη περίοδο, τις κοινωνικές αντιδράσεις.
Σήμερα, βρίσκεται σε απεργιακή κινητοποίηση ο κλάδος των Ταξί με αφορμή τις ανακοινώσεις της κυβέρνησης για την επικείμενη φορολογική αντιμετώπιση του κλάδου. Θέλω, λοιπόν, να αναφέρω ότι οι φορολογικές ρυθμίσεις δεν πρέπει να εξαντλούνται, μόνο στη λογική ενιαίων κανόνων. Όπως, τώρα που εμφανίζεται με την πρόθεση της Κυβέρνησης να καθιερώσει το λογιστικό τρόπο στη φορολογία των Ταξί.
Αυτό που πρέπει να θέτει ως προτεραιότητα είναι η φορολογική αποτελεσματικότητα.
Σήμερα, τα Ταξί αριθμούν περί τα 27.000. Η καθιέρωση του λογιστικού τρόπου φορολόγησης θα προκαλέσει:
* Αύξηση της γραφειοκρατίας τόσο για το Υπουργείο Οικονομικών όσο και για τα Ταξί, τα οποία πλέον μετατρέπονται σε επιχειρήσεις. Δημιουργείτε και επιβαρύνετε τις ελεγκτικές υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών, με επιπλέον φόρτο εργασίας 27.000 νέων επιχειρήσεων.
* Η ένταξη τόσων χιλιάδων νέων επιχειρήσεων δημιουργεί ένα σημαντικό οικονομικό κόστος, που έχει τα εξής χαρακτηριστικά:
1. Χιλιάδες εργατοώρες από πλευράς επιτηδευματιών Ταξί, αναφορικά με τις νέες υποχρεώσεις που θα τους δημιουργηθούν στις ΔΟΥ.
2. Χιλιάδες εργατοώρες από πλευράς ελεγκτικού μηχανισμού, προκειμένου να επιτευχθεί η συνολική και συνάμα αποτελεσματική διευθέτηση των 27.000 νέων επιχειρήσεων.
* Δημιουργείται και είναι υπολογίσιμο το κόστος ελέγχου – βεβαίωσης – είσπραξης του φόρου των Ταξί, σε σχέση με το συνολικό όφελος από το φορολογικό αποτέλεσμα του λογιστικού προσδιορισμού.
* Δημιουργείται νέο κόστος επιβάρυνσης - χρήση λογιστή - με επιπλέον δαπάνη για τους ιδιοκτήτες των Ταξί.
Την ίδια στιγμή τα Ταξί αποδίδουν σήμερα συγκεκριμένο φόρο, από τον οποίο με κανένα τρόπο δεν μπορούν να φοροδιαφύγουν. Είναι απόλυτα συνεπείς προς τα ασφαλιστικά τους ταμεία. Αποδίδουν ΦΠΑ με τεκμαρτό τρόπο. Καλύπτουν ένα μεγάλο τμήμα του προϋπολογισμού των εσόδων από τον ΕΦΚ.
Συμπερασματικά, λοιπόν, ο τεκμαρτός τρόπος με τον οποίο σήμερα φορολογούνται τα Ταξί είναι ο πιο ενδεδειγμένος. Βοηθάει και τους ίδιους, αλλά και τα δημόσια έσοδα. Πρέπει, όμως και τα Ταξί να συμβάλλουν όπως άλλωστε και όλες οι κοινωνικές ομάδες στην κοινή προσπάθεια που γίνεται σήμερα για να βγούμε από την κρίση.
Γι’ αυτό το μόνο που έχει να κάνει η Κυβέρνηση είναι να προωθήσει το διάλογο με τους εκπροσώπους τους, οι οποίοι κατά δήλωσή τους είναι διατεθειμένοι αλλά και πρέπει να αυξήσουν το φορολογητέο τεκμαρτό καθαρό κέρδος. Το αποτέλεσμα θα είναι να υπάρξει αφενός φορολογική επιβάρυνση για τα Ταξί και αφετέρου ωφέλεια χωρίς κόστος για τα δημόσια έσοδα και παράλληλα χωρίς επιβάρυνση του ελεγκτικού μηχανισμού. Θέλω να σας θυμίσω ότι σε πολύ πρόσφατη μελέτη που πραγματοποίησε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με συνεργεία της ΥΠΕΕ, διαπίστωσε μετά από έρευνα σε ένα αρκετά μεγάλο δείγμα Ταξί, ότι σε ετήσια βάση τα ακαθάριστα έσοδα για ένα Ταξί είναι μεταξύ 50.000 έως 55.000 €. Δεν μιλάμε δηλαδή για επιχειρήσεις που μπορούν να αυξήσουν το τζίρο τους, αλλά για επιτηδευματίες που ο κύκλος εργασιών είναι συγκεκριμένος.
Επιπλέον, για την κάλυψη της ανάγκης συλλογής αποδείξεων να υποβάλλουν με ετήσια δήλωσή τους και ένα συγκεκριμένο ύψος αποδείξεων από τις επαγγελματικές τους δαπάνες, ώστε να μην υπάρχει και φοροδιαφυγή στο ΦΠΑ των δαπανών. Από όλα αυτά προκύπτει ότι η Κυβέρνηση πρέπει να επανεξετάσει και να αναθεωρήσει άμεσα τον τρόπο φορολόγησης στα Ταξί. Ο τεκμαρτός προσδιορισμός για τον κλάδο των Ταξί αποδεικνύεται αποδοτικός, αποτελεσματικός και δίκαιος για την φορολόγησή τους .
Εδώ λοιπόν απαιτείται να ξεκινήσει υπεύθυνος διάλογος και διαβούλευση με τους εργαζόμενους στα Ταξί για φορολόγηση δίκαιη γι` αυτούς και αποτελεσματική για τα δημόσια έσοδα.Το πρόγραμμά σας περιήγησης μπορεί να μην υποστηρίζει την προβολή αυτής της εικόνας.
Παρασκευή, Φεβρουαρίου 12, 2010
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(
Atom
)
1 σχόλιο :
Προς το Blog σας
Ένα νέο blog γεννήθηκε με σκοπό να δώσει βήμα σε όλους τους Έλληνες ..Ένα Blog όπου μπορεί ο καθένας μας να γράφει ότι τον απασχολεί επώνυμα η ανώνυμα…ένα blog που δίνει την ευκαιρία σε όλους τους Έλληνες να πούνε όλα αυτά που μέχρι τώρα διστάζανε να πούνε .. Αν θέλεις και εσύ να κάνεις κάτι για όλη αυτή την απάτη που βλέπεις γύρο σου ..έλα μαζί μας …..Το Blog σου δίνει την δυνατότητα να ακουστή η γνώμη σου σε ένα ευρύ κοινό χωρίς πολιτικούς ,κομματικούς ,εθνικούς, θρησκευτικούς, η άλλους περιορισμούς .
Κάνε τώρα την αρχή έλα μαζί μας…………
Οι απόψεις που θα γράφεις εδώ δεν λογοκρίνονται σε καμιά περίπτωση και δημοσιεύονται ακέραιες
Ζητάμε και την δική σας στήριξη καθώς το Blog προωθεί τις απόψεις των Blogger και των πολιτών, και όχι δικές μας…..
www.ksipnistere.blogspot.com
www.ksipnistere.gr
Δημοσίευση σχολίου