Πέμπτη, Μαρτίου 22, 2018

Στο τραπέζι ξανά η αμφιδρόμηση της παραλιακής οδού στη Χώρα της Νάξου



Οι πληροφορίες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας μέσω των τοπικών ΜΜΕ τα τελευταία 24ωρα  κάνουν λόγο για προσπάθεια αμφιδρόμησης της παραλιακής οδού στην Χώρα της Νάξου Πρόκειται για μια πρόταση που έχει απορριφθεί καθολικά στο παρελθόν από τους αρμόδιους φορείς και τους θιγόμενους επιχειρηματίες
Οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ γνωρίζουν ότι η προώθηση ενός τέτοιου μέτρου δεν θα φέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα αλλά αντιθέτως θα δημιουργήσει μεγαλύτερα προβλήματαστο στο ήδη επιβαρυμένο κυκλοφοριακό της....
πόλης
Στην παρακάτω επιστολή θα διαβάσετε την θέση του Συλλόγου Μαζικής Εστίαση Νάξου που είναι ο καθ' ύλην αρμόδιος φορέας για για το παραπάνω θέμα :






Έκφραση απόψεων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων     Χερσαίας Ζώνης Λιμένος Νάξου»
    Σας ενημερώνουμε  αναφορικά με το πιο πάνω  θέμα ότι το διοικητικό συμβούλιο του σωματείου Μαζικής Εστίασης Νάξου & Μικρών Κυκλάδων «Φιλοξενία» αφού συζήτησε και πήρε τη γνώμη των καταστηματαρχών της παραλίας Χώρας Νάξου συνεδρίασε σχετικά στις 20/02/2017 με μοναδικό θέμα συζήτησης το ανωτέρω και αφού έλαβε υπόψη του τις παρακάτω παραμέτρους αποφάσισε να σας ενημερώσει με τις θέσεις, τις απόψεις και τις προτάσεις του:
Ø  Πραγματικά παρατηρείται έντονο πρόβλημα κατά την καλοκαιρινή περίοδο στην κίνηση των οχημάτων και των πεζών την περίοδο της αιχμής κυρίως τις ώρες φορτοεκφόρτωσης των πλοίων. Η λύση του προβλήματος μερική ή ολική απαιτεί την ορθολογική και αποφασιστική λήψη μέτρων που θα έχουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και όχι πειραματική εικόνα μιας ήδη ταλαιπωρημένης περιοχής.
Ø  Εμμένουμε στην από το 2006 πάγια θέση μας του κλεισίματος του εσωτερικού της  πόλης και της διακίνησης πολιτών και επισκεπτών μέσα σ’ αυτό με μικρά λεωφορειάκια (minibus) εφ’ όσον θα έχει δημιουργηθεί και κυκλική σύνδεση μεταξύ των μεγάλων περιφερειακών παρκινγκ που βρίσκονται στα όρια της Πόλης. Επισημαίνουμε ότι η θέση μας αυτή προέκυψε από κοινή ανοιχτή συνάντηση που προκάλεσε το 2006 το Σωματείο μας σε συνεργασία με τον Εμποροεπαγγελματικό σύλλογο Νάξου στο Πνευματικό Κέντρο της Παντάνασσας στην οποία συμμετείχαν πολλοί επαγγελματίες αλλά και απλοί κάτοικοι.

Α) ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ-ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ
Θεωρούμε ότι η μετατροπή της παραλιακής οδού από μονόδρομο σε δρόμο διπλής κατεύθυνσης θα προκαλέσει τα εξής προβλήματα απαριθμώντας τα με τυχαία σειρά ανάλογα με την σπουδαιότητά τους και τις επιπτώσεις τους:
1.   Θα αστικοποιηθεί εντελώς η Χερσαία ζώνη του Λιμανιού της Νάξου με την διαρκή κίνηση των δύο κατευθύνσεων. Η βιτρίνα ενός νησιού των Κυκλάδων θα αποκτήσει αστικό χαρακτήρα λιμανιού μεγάλων Πόλεων.
2.   Οι δρόμοι διπλής κατεύθυνσης συνεχούς ροής για να λειτουργήσουν είναι απαραίτητη προϋπόθεση να υπάρχει παράπλευρη οδός διαφυγής. Στην περίπτωση της Χερσαίας ζώνης του Λιμανιού της Νάξου το πλάτος του δρόμου οριακά επιτρέπει την κίνηση σε δύο αντίθετες λωρίδες μόνο. Αυτό σημαίνει ότι αν προκύψει κάποιος λόγος και διακοπεί η κίνηση στην μία κατεύθυνση (βλάβη, ατύχημα, μποτιλιάρισμα) δεδομένου ότι παράπλευρη οδός διαφυγής δεν υπάρχει θα εγκλωβιστούν όλα τα αυτοκίνητα μέσα στο χώρο αυτό προκαλώντας τεράστια προβλήματα όχλησης και διακίνησης. Διαφυγή δεν υπάρχει αφού από την μία πλευρά έχουμε θάλασσα και από την άλλη πεζόδρομο.
3.   Σχετικά με τον πεζόδρομο εσωτερικά στις προσόψεις των καταστημάτων κι εμείς συμφωνούμε με τις κατά καιρούς αποφάσεις του Λιμεναρχείου και τις προσπάθειες των Οργάνων του Λιμενικού Σώματος να μείνει απροσπέλαστος από οχήματα. Αν η παραλία γίνει δρόμος διπλής κατεύθυνσης τότε θα λειτουργήσει ως βασικός δρόμος για την τροφοδοσία των καταστημάτων αφού στην έξω πλευρά ο δρόμος διπλής κατεύθυνσης δεν θα  αφήνει χώρο για τα αυτοκίνητα τροφοδοσίας τα οποία για  τον εφοδιασμό των καταστημάτων θα εισέρχονται υποχρεωτικά  στον πεζόδρομο. Μια τέτοια μετατροπή έρχεται λοιπόν σε αντίθεση με τις κατά καιρούς προσπάθειες και αποφάσεις του Λιμεναρχείου. Η τροφοδοσία πρέπει να γίνεται καθορισμένες ώρες το πρωί και μετά το μεσημέρι που η κίνηση των οχημάτων στην παραλία μειώνεται.
4.   Σχετικά μ’ αυτό που αναφέρεται για το τμήμα της Χερσαίας ζώνης μέχρι την μικρή  προβλήτα το οποίο λειτουργεί σχεδόν ομαλά σε δύο κατευθύνσεις σας δηλώνουμε πως δεν έχει καμία σχέση με την μετατροπή όλου του δρόμου της Χερσαίας ζώνης και της Παπαβασιλείου σε δρόμο διπλής κυκλοφορίας. Στο μικρό αυτό κομμάτι του Λιμανιού κινούνται σε αντίθετη κατεύθυνση ΜΟΝΟ όσοι θέλουν να χρησιμοποιήσουν το ανεπαρκές παρκινγκ της μικρής προβλήτας ή να επιβιβαστούν η να μεταφέρουν αντικείμενα στην μικρή προβλήματα. Δεν έχει καμία σχέση με την προτεινόμενη διοχέτευση της κίνησης των οχημάτων που θα αποβιβάζονται και θα επιβιβάζονται από τα πλοία προς την Παπαβασιλείου και το εσωτερικό των αναρίθμητων περιοχών του μεγάλου νησιού μας.
5.   Σε τοποθετήσεις των κατά καιρούς ειδικών επιστημόνων-συγκοινωνιολόγων σχετικά με μια τέτοια πρόταση έχει αναφερθεί κατ’ επανάληψη ότι το κομμάτι στην στροφή της Alpha Bank στην αρχή της Παπαβασιλείου δεν αντέχει να σηκώσει το βάρος της διπλής κατεύθυνσης. Πέραν όμως από την αδυναμία λειτουργίας διπλής κατεύθυνσης στο συγκεκριμένο τμήμα, τώρα το παρκινγκ που βρίσκεται στο χώρο του Δημαρχείου γεμίζει από την είσοδο στην  πλατεία Πρωτοδικείου και αδειάζει από την έξοδο της πρώην Πειραιώς. Αν παραμείνει έτσι θα δημιουργήσει τεράστιο μποτιλιάρισμα με την επιβάρυνση της διπλής κατεύθυνσης. Αν αλλάξει και έχουμε είσοδο από την Παραλία στην πρώην Πειραιώς θα πρέπει να έχουμε έξοδο-άδειασμα του παρκινγκ από την δαιδαλώδη περιοχή των στενών του Αγίου Γεωργίου στην οποία βρίσκονται και τα περισσότερα καταλύματα. Αυτό θα προκαλέσει ανωμαλία και εξέγερση των επαγγελματιών και των κατοίκων της περιοχής του Αγίου Γεωργίου.
6.   Η επίσης ταλαιπωρημένη εμπορική οδός Παπαβασιλείου θα επιβαρυνθεί κι άλλο αφού θα κινούνται σ αυτήν πολλαπλάσια οχήματα που θα πρέπει να μεταβούν σ ολόκληρο το νησί και καμία σχέση δεν θα έχουν να κάνουν χρήση των δραστηριοτήτων που βρίσκονται μέσα σ΄αυτήν. Θα ζημιωθεί δηλαδή και η Παπαβασιλείου ανεπανόρθωτα.
7.   Με την μετατροπή της Χερσαίας Ζώνης του Λιμανιού της Νάξου σε δρόμο διπλής κατεύθυνσης δημιουργούμε μία ανεπανάληπτη ζημία σε όλους τους επαγγελματίες και κατ’ επέκταση στους πολίτες. Ο λόγος είναι ότι με αυτή την μετατροπή καταργούμε την σημερινή μοναδική λωρίδα προσωρινής στάσης που λειτουργεί τώρα. Έτσι για τα καταστήματα Εστίασης θα είναι ολέθριο αφού θα αστικοποιηθεί η περιοχή (με τις επιπτώσεις που αναφέραμε πιο πάνω) χάνοντας το χαρακτήρα της θέας και της αναψυχής αλλά και για τα υπόλοιπα καταστήματα θα είναι ζημία και θα τα οδηγήσει στον αφανισμό αφού κανένας δεν θα μπορεί να σταθεί προσωρινά να ψωνίσει οτιδήποτε, από ένα εισιτήριο μέχρι οποιοδήποτε άλλο αγαθό η υπηρεσία βρίσκεται στην Παραλία.
8.   Μην ξεχνάμε ότι και η απλή διέλευση από το πεζοδρόμιο δίπλα στη θάλασσα απέναντι προς τα μέσα ή αντίθετα από τον πεζόδρομο μέσα προς απέναντι την θάλασσα θα είναι αδύνατη αφού ένας πεζός δεν θα μπορεί να διασχίσει το δρόμο διπλής κατεύθυνσης αφού δεν υπάρχει στο μέσον νησίδα κατά μήκος του δρόμου για να σταθεί και να προσπελάσει τις δύο κινήσεις κυκλοφορίας.

Β) ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
·         Πρέπει επιτέλους να πραγματοποιηθεί η πρόταση και η μελέτη που έχει γίνει για την τομή της Πλατείας στο άγαλμα του Πρωτοπαπαδάκη κάθετα από το Φαρμακείο Δελλαρόκκα και η διέλευση των οχημάτων να γίνεται ευθεία από το δρόμο του 1ου Δημοτικού και να εντάσσονται στην ροή στο τμήμα της χερσαίας ζώνης αποφεύγοντας την στροφή στο στενό κομμάτι του Zas Travel.
·         H παραμονή περισσότερων από ενός λεωφορείων του ΚΤΕΛ στην περιοχή του λιμανιού επιβαρύνει την κατάσταση. Προτείνουμε την μετατροπή της αφετηρίας των λεωφορείων σε στάση και την μεταφορά της αφετηρίας σε άλλο χώρο σε συνεννόηση με τους λεωφορειούχους ίσως στο σημερινό αμαξοστάσιο στην περιοχή του (Ποταμού).
·         Τέλος μία εφικτή άμεση  λύση που κατά τη γνώμη μας θα βοηθούσε τα μέγιστα είναι να έκλεινε η είσοδος στην Παραλία τις ώρες τις αιχμής της φορτοεκφόρτωσης των πλοίων. Μια τέτοια λύση θα ήταν η πιο ανώδυνη και θα έλυνε πάρα πολλά προβλήματα. Τις υπόλοιπες ώρες να παρέμενε ως έχει με όσο δυνατόν μεγαλύτερη αστυνόμευση- περιφρούρηση της λειτουργίας.

Συμπερασματικά σας δηλώνουμε ότι εκτιμούμε τις προσπάθειες και τις ανησυχίες του Λιμεναρχείου και των οργάνων του Λιμενικού Σώματος για την ομαλή λειτουργία  των χρήσεων και των πολιτών στα όρια της ευθύνη τους. Αναγνωρίζουμε την προσπάθεια σας για την εξεύρεση λύσεων στα προβλήματα και μας τιμά ιδιαίτερα η επιθυμία σας να καταθέσουμε τις προτάσεις μας.
    Όμως πρέπει να πούμε ότι μια τέτοια λύση που προτείνετε ( με την οποία διαφωνούμε για τους λόγους που αναφέραμε) απαιτεί και την μεγαλύτερη από μέρους σας επιτήρηση για να πραγματοποιηθεί. Κάτι το οποίο όπως γνωρίζετε εξαιτίας του μεγάλου φόρτου εργασίας για την διεκπεραίωση και πρωτίστως για την ασφάλεια στην περιοχή του Λιμανιού ειδικότερα τις ώρες και τους μήνες της αιχμής απορροφά όλη την δυναμικότητα και την παρουσία σας στο συγκεκριμένο χώρο. Έτσι νομίζουμε ότι δεν μπορεί να ελεχθεί όλο το τμήμα της Χερσαίας ζώνης με αποτέλεσμα να μην λειτουργήσει καθόλου και κυριολεκτικά στην κορύφωση της σεζόν θα αποβεί ολέθριο.
Είμαστε στην διάθεσή σας για συνεργασία και οποιαδήποτε διευκρίνιση .

Με σεβασμό
Για το Δ.Σ


Ο πρόεδρος                                          Ο Γεν. Γραμματέας
Απόστολος Ιωαν. Καρεγλάς      Ιωάννης Ευαγ. Παπαδόπουλος
Bookmark and Share
Blog Widget by LinkWithin

Δεν υπάρχουν σχόλια :