Παρασκευή, Αυγούστου 08, 2014

ΤΟ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ ΤΗΣ ΚΥΚΛΑΔΙΚΗΣ 8/8

Πριν από μερικές εβδομάδες (λίγο πριν την εορτή του Αγίου Νικοδήμου) σε μία κουβέντα με τον πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων κ. Γιάννη Μαργαρίτη μου είχε αναφέρει «φέτος στη Νάξο δεν θα δούμε …. Ιούλιο. Θα πάμε κατευθείαν στον Αύγουστο». Απόρησα οφείλω να ομολογήσω αλλά με δεδομένο ότι διαθέτει την εμπειρία λόγω απασχόλησης, πήγα πάσο. Πριν από τρεις ημέρες όταν πήρα στα χέρια μου τα επίσημα στατιστικά από το Λιμεναρχείο Νάξου και τη σχετική διεύθυνση (για μία ακόμη φορά ευχαριστούμε τα στελέχη του Λιμενικού για τη βοήθειά τους) είδα ότι ο κ. Μαργαρίτης είχε απλά δικαιωθεί. Οι αφίξεις του Ιουλίου ήταν σχεδόν όσες και οι αφίξεις του Αυγούστου του 2013. Κάτι που σημαίνει πολύ απλά ότι το φετινό καλοκαίρι για τη Νάξο είναι κάτι παραπάνω από ιδανικό. Οι ψυχροί αριθμοί αποδεικνύουν την σκληρή αλήθεια. Η αύξηση σε σχέση με πέρυσι είναι της τάξης του 10,3%. Μάλιστα αθροιστικά η κίνηση (αφίξεις και αναχωρήσεις) είναι...
στο +11% ενώ ανάλογη αύξηση έχουμε και στα αυτοκίνητα (ΙΧ) και κυρίως στα πλοία, όπου σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό δίμηνο Ιουνίου – Ιουλίου έχουμε αύξηση της τάξης του 30%. Δίκαια λοιπόν όλοι μιλούν για πίστες ταχύτητας και άλλα διάφορα, όσον αφορά πάντα το λιμάνι της Νάξου… Όμως, για αυτό θα πούμε λίγο αργότερα.

Υπηρεσίες
Αυτό που κρατάμε λοιπόν είναι ότι έχουμε ξεπεράσει την τεράστια κοιλιά που έγινε από το 2011 έως πέρυσι και έχουμε επιστρέψει σε ρυθμούς που αν μη τι άλλο είναι εντυπωσιακοί, με διψήφιο αριθμό αύξησης όσον αφορά τους επισκέπτες. Ο Γιάννης Μαργαρίτης, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων μάλιστα είναι ιδιαίτερα αισιόδοξος και για τον Αύγουστο τονίζοντας «και ο Αύγουστος θα έχει παρόμοια αύξηση και θα κλείσουμε σε διψήφιο αριθμό και με βάση τις κρατήσεις θα καλύψουμε όλο τον Αύγουστο, άρα έχουμε μία έστω και μικρή επιμήκυνση της περιόδου ενώ και ο Σεπτέμβριος δείχνει ότι θα είναι ανάλογα καλός για τα δεδομένα του νησιού. Που οφείλεται η αύξηση; Στο γενικότερο πλαίσιο της αύξησης που υπάρχει στην Ελλάδα, στο γεγονός ότι επιτέλους έχουμε βελτιώσει την ακτοπλοϊκή επικοινωνία με τη Μύκονο και τη Σαντορίνη, κάτι για το οποίο έχω δουλέψει αρκετά ως μέλος του ΣΑΣ και αποτελεί ένα είδος και προσωπικής δικαίωσης. Από εκεί και πέρα, πάνω απ’ όλα η Νάξος ενδεχομένως να είναι ένα από τα νησιά που αξίζει τα λεφτά του. Έχει αυτό που λένε στην γλώσσα της αγοράς value for money, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό για τους ανθρώπους του τουρισμού. Η Νάξος είναι ένα νησί όπου κρατάει χαμηλά τις τιμές της, προσφέρει πολύ καλές υπηρεσίες και δεν επιχειρεί να εκμεταλλευτεί τον επισκέπτη. Θέλει να τον δει και του χρόνου κι αυτό το αντιλαμβάνεται ο τουρίστας. Η φιλοξενία είναι αυτή που κάνει τη διαφορά. Ξέρεις ποια είναι τα καλύτερα σχόλια που ακούω από τους επισκέπτες; Ότι είμαστε ένα νησί που κρατάμε την παράδοση, που έχει παραλίες όπου δεν …πνίγεται από την πολυκοσμία, έχει καταπληκτικό φαγητό και οι τιμές δεν είναι απαγορευτικές».

Ευχαριστημένοι
Και ο κ. Μαργαρίτης θα τονίσει ότι «το επίπεδο των επισκεπτών είναι γενικά ανεβασμένο σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Αυτή τη περίοδο έχουμε κυρίως Γάλλους, Ιταλούς και Κεντροευρωπαίους (σ.σ. Βέλγους, Αυστριακούς) ενώ το Σεπτέμβριο θα επιστρέψουν και οι Αμερικανοί. Οι Έλληνες έρχονται και πάλι, αν και είναι πιο σφικτοί σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, κάτι απόλυτα λογικό». Με βάση τις αναφορές από την ταξιδιωτική ιστοσελίδα booking.com, η Νάξος έχει πληρότητα που αγγίζει αυτές τις ημέρες το 85% (από τις υψηλότερες στην Ελλάδα) με τον κ. Μαργαρίτη να διαφωνεί λέγοντας «είναι πλασματικό το νούμερο. Είναι αρκετά ψηλότερο. Μπορεί και 10 μονάδες πιο πάνω. Μέσω των πρακτορείων αυτών πολύ εύκολα μπορεί κάποιος να εμφανίσει πλαστά στατιστικά γιατί αρκετοί ξενοδόχοι κρατούν δωμάτια με υψηλές τιμές, σχεδόν εξωπραγματικές, ώστε να μπορούν να τα διαθέσουν αυτοί όπου θέλουν και όχι μέσω ιντερνετ ή πρακτορείων». Όσο για το εάν μπορούμε να κρατήσουμε ή να βελτιώσουμε την κίνηση ενόψει της νέας χρονιάς, ο κ. Μαργαρίτης εμφανίζεται πολύ ξεκάθαρος λέγοντας «είναι πολύ απλός ο κανόνας. Θα πρέπει να διατηρήσουμε τους πελάτες που έχουμε ευχαριστημένους. Πως θα γίνει αυτό; Με την φιλοξενία, την υψηλή παροχή υπηρεσιών και κυρίως χωρίς να έχουμε διάθεση να τους εκμεταλλευτούμε. Όταν νιώσει ο πελάτης ικανοποιημένος, όχι μόνο θα ξανάρθει αλλά θα ενημερώσει και τους φίλους του για το ότι πέρασε καλά. Κι αυτή είναι η καλύτερη διαφήμιση».

Καλύτερα
Τι λέει όμως και ο αντίστοιχος πρόεδρος της Ένωσης Ενοικιαζομένων Δωματίων της Νάξου; Ο κ. Κάβουρας είναι λακωνικός «πάμε καλύτερα από κάθε άλλη φορά. Υπάρχουν δωμάτια για όλα τα βαλάντια και οι πληρότητες είναι ιδιαίτερα υψηλές. Όμως, το ευχάριστο είναι ότι υπάρχουν υψηλές παροχές προς τους επισκέπτες που ακόμη και αυτοί που θέλουν να πληρώσουν λίγα θα βρουν ένα ικανοποιητικό δωμάτιο που θα είναι παραπάνω από καλό για τα χρήματα που προσφέρουν. Η Νάξος έχει κερδίσει το στοίχημα χάρη στην πολύ καλή παροχή υπηρεσιών που προσφέρουν οι ξενοδόχοι και οι δωματιούχοι».

Κατανάλωση
Είναι όμως όλα καλά; Ο Γιάννης Παπαδόπουλος από την πλευρά της Μαζικής Εστίασης εμφανίζεται συννεφιασμένος. Ναι τρέχει πολύ για την εποχή αλλά ενδεχομένως αυτό να μην έχει το αντίκρισμα που επιθυμεί. Ο λόγος «δυστυχώς αυτό το μήνα έχει αλλάξει η πολιτική των επισκεπτών. Ενώ έως τα μέσα Ιουλίου λέγαμε ότι βρέθηκαν άνθρωποι που μπορούν να αφήσουν χρήματα στο νησί και στους επαγγελματίες της Εστίασης, τώρα είναι αντίστροφη η εικόνα. Η κατανάλωση έχει πέσει κατακόρυφα. Μεγάλες παρέες μικρές παραγγελίες. Που οφείλεται; Τι να σου πω; Ίσως γιατί αυτοί που έρχονται τη συγκεκριμένη περίοδο, δηλαδή Ιταλοί, Γάλλοι είναι όπως εμείς, σε κρίση και προσπαθούν να περάσουν καλά με το λιγότερο δυνατό κόστος. Μακάρι να αλλάξει κάτι στην συνέχεια…»

Καταγγελίες
Υπάρχουν όμως και η άλλη πλευρά. Αυτή των επαγγελματιών που δυστυχώς θέλουν να κερδίσουν τώρα και λειτουργούν με την λογική του «άρπα κόλλα» κι αυτό κάνει κακό σε όλους. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι έχουν φτάσει στους αρμόδιους φορείς καταγγελίες για διπλές τιμές ανάλογα με την εθνικότητα των επισκεπτών. Άλλες τιμές για το ίδιο προϊόν σε Έλληνα (χαμηλότερες) και άλλες για ξένους. Επίσης διαφορετικές τιμές σε σχέση με τη Χώρα και τα τουριστικά μέρη του νησιού για ίδια πάντα προϊόντα. Και βέβαια δεν είναι λίγοι αυτοί που έχουν ανοίξει το σπίτι τους για να δώσουν ένα δωμάτιο σε επισκέπτες με σκοπό το γρήγορο και μαύρο χρήμα επιστρέφοντας στην δεκαετία του 90. Κινήσεις που δυστυχώς αμαυρώνουν την εικόνα του συνόλου των επαγγελματιών του νησιού και ενδεχομένως να παίξουν το ρόλο τους σε περίπτωση που αυτοί οι άνθρωποι (σ.σ. επισκέπτες) λειτουργήσουν ως …πρεσβευτές του νησιού στο τόπο τους.

Υποδομές
Και τέλος, επιστρέφουμε στο θέμα που θίξαμε στην αρχή: το λιμάνι. Βλέπετε αποτελεί την βασική πύλη εισόδου του νησιού και καθημερινά πλέον δέχεται περισσότερα από 100 αυτοκίνητα που βγαίνουν από τα πλοία της γραμμής και αναζητούν τρόπους ώστε να μεταβούν στο εσωτερικό του νησιού. Οι σκηνές την ώρα που ανοίγουν οι μπουκαπόρτες των πλοίων θυμίζουν κάτι από …αποκάλυψη. Κλειστός ο παραλιακός δρόμος με τους οδηγούς να βρίζουν για την ταλαιπωρία. Τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ γεμίζουν για να φύγουν προς τους προορισμούς τους, τα ταξί περιμένουν να φορτώσουν και οι πεζοί παλεύουν να αποφύγουν τυχόν εκπλήξεις με διερχόμενα αυτοκίνητα ή δίκυκλα. Οι άνδρες του Λιμενικού και της Αστυνομίας κάνουν ότι μπορούν για να κρατήσουν την τάξη και τον έλεγχο. Όμως, δεν λείπουν τα απρόοπτα. Όπως το ατύχημα με την βάρκα που έφυγε από το τρέιλερ και για αρκετά λεπτά η έξοδος του λιμανιού είχε κλείσει. Η λύση; Ο καθένας λέει τη δική του άποψη: να ανοίξει η παραλία αλλά ανάποδα, να φύγουν τα λεωφορεία, να δημιουργηθεί και άλλη έξοδος από τη Γρόττα όπως είχαν σκεφτεί πριν από χρόνια… Όμως, όλα αυτά δύσκολα μπορούν να γίνουν. Η μοναδική λύση ακούει στο όνομα: νέο εμπορικό λιμάνι, έξω από τη πόλη. Το ιδανικό σενάριο, έστω και σε χρόνια που λόγω κρίσης είναι δύσκολο να γίνει. Όμως, εάν η Νάξος θέλει να φύγει από το … +10% και να εκτιναχθεί όπως της αξίζει ή τουλάχιστον όπως πιστεύουν αυτοί που γνωρίζουν, δεν θα μπορέσει να γίνει εάν δεν υπάρχουν οι σωστές υποδομές. Κι αυτές ξεκινούν από το λιμάνι, το αεροδρόμιο και πάνε στους δρόμους. Το κυκλοφοριακό θα λειτουργήσει στην εντέλεια όταν υπάρχει σωστή έξοδος από το λιμάνι. Το αεροδρόμιο θα προσφέρει λύσεις πραγματικές όταν επεκταθεί και οι δρόμοι θα βοηθήσουν στην ολοκληρωτική κάλυψη της Νάξου όταν γίνουν πραγματικότητα και δεν θα μείνουμε στην ανάπτυξη του νησιού μόνο στο 30% όπως είναι σήμερα, με το βάρος να πέφτει στα Βορειοδυτικά παράλια του νησιού (Άγιος Προκόπιος, Αγία Άννα και Μικρή Βίγλα)…. Απλά χρειάζεται στρατηγική, όραμα και δυστυχώς χρήματα… Και τα τρία είναι στα χέρια της Δημοτικής Αρχής. Οι προθέσεις υπάρχουν σίγουρα. Οπότε απομένει να ενεργοποιηθούν ακόμη περισσότερο ώστε να βγούμε όλοι κερδισμένοι….
ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ ΛΙΑΝΟΣ


Η ΣΤΑΣΗ ΣΤΟ ΓΛΙΝΑΔΟ
ΣΤΟ από 14 Ιουλίου 2014 δημοσίευμα της «Κ», ο πολιτικός μηχανικός Δημήτρης  Σέργης, σε συνέντευξη του, κατήγγειλε τον παράνομο τρόπο με τον οποίο η δημοτική αρχή προσπαθεί να κατασκευάσει στάση λεωφορείου στην περιοχή του Γλινάδου. 
Θυμίζουμε ότι σύμφωνα με όσα είχε καταγγείλει ο κος Σέργης «το σημείο κατασκευής της στάσης  βρίσκεται ακριβώς μπροστά από  οικόπεδο ιδιοκτησίας του και η ενδεχόμενη κατασκευή της θα απέκλειε την πρόσοψη του οικόπεδου στον κεντρικό  δρόμο, με αποτέλεσμα η αξία του να μειωθεί σημαντικά».
Ως  μόνο κριτήριο για την επιλογή του συγκεκριμένου σημείου κατασκευής φαίνεται να είναι το γεγονός ότι ο Δημήτρης Σέργης ήταν υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος  με αντίπαλο συνδυασμό στις Δημοτικές εκλογές. Ενώ λοιπόν με μια πρώτη ματιά το όλο ζήτημα άφορα μικροπολιτικές σκοπιμότητες  με τις ευλογιές της υφιστάμενης δημοτικής αρχής στην ουσία πρόκειται για ένα ζήτημα που άφορα όλη την ναξιακή κοινωνία αφού η ύπαρξη της ημιτελούς στάσεως επιβιβάσεως επιβατών αποτελεί αποδεδειγμένα πλέον κίνδυνο για την ασφάλεια των διερχόμενων οχημάτων.   
Η επικινδυνότητα αυτή άλλωστε πυροδότησε μια σειρά από μηνυτήριες αναφορές κατά παντός υπεύθυνου, εξώδικες διαμαρτυρίες προς τους εμπλεκομένους φορείς  αλλά και την ανάγκη ευρύτερης δημοσιότητας της υπάρχουσας καταστάσεως με σκοπό την προφύλαξη και προστασία των πολιτών. 
Η καταγραφή των γεγονότων έχει ως εξής:  Ο Δήμος Νάξου αποφασίζει εντελώς αυθαίρετα και για τους λογούς που αναφέραμε παραπάνω να κατασκευαστεί η στάση στο συγκεκριμένο σημείο. Με το από 09-04-2014 έγγραφο του ζητά από την υπηρεσία Δομήσεως Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων άδεια για κατασκευή στάσης εντός σχεδίου η εντός  οικισμού όπως προβλέπεται από το νόμο. Η υπηρεσία Δόμησης  με το υπ αριθμ 10.04.2014 έγγραφο της χορηγεί άδεια κατασκευής στον ημέτερο δήμο υπό την προϋπόθεση ασφαλώς ότι η στάση θα κατασκευαστεί εντός οικισμού.  Ο δήμος αναθέτει την κατασκευή της στάσεως σε εργολάβο δημοσίων έργων στον οποίο υποδεικνύει άλλο σημείο κατασκευής της το οποίο βρίσκεται όμως εκτός σχεδίου. Στο σημείο αυτό ας αναφερθεί ότι το νομοθετικό πλαίσιο που ρυθμίζει τον τρόπο καθορισμού στάσεων σε εκτός οικισμού περιοχές αφενός απαιτεί την ύπαρξη μελέτης αφετέρου θέτει περιορισμούς που καθιστούν την κατασκευή στάσης στο συγκεκριμένο σημείο απαγορευτική. 
Εν συνεχεία  και αφού εντελώς παράνομα ξεκίνησε η κατασκευή της επίμαχης   στάσεως ο Δημήτρης Σέργης  με την από 30-04-2014 καταγγελία του απευθύνθηκε στην Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Νάξου η οποία με την σειρά της διέταξε την διενέργεια προκαταρκτικής εξετάσεως για την εξακρίβωση ποινικών αδικημάτων  ενώ  ακόμη ζητήθηκε η παύση των εργασιών στο σημείο αυτό.
Ωστόσο, το παραπάνω γεγονός δεν φάνηκε να αποθαρρύνει τους αρμοδίους οι οποίοι λίγες μέρες μετά συνέχισαν τις εργασίες με αποτέλεσμα να υπάρξει εκ νέου καταγγελία στην Εισαγγελία για την καταγραφή του γεγονότος. Παράλληλα, με το από 30.06.2014 έγγραφο του ενημερώνει την υπηρεσία Δομήσεως του Δήμου Νάξου ότι το σημείο κατασκευή της στάσεως είναι τελικά εκτός οικισμού, ότι η κατασκευή αυτής γίνεται χωρίς την απαιτουμένη μελέτη και ότι το επιλεγμένο σημείο εγκυμονεί κινδύνους για τα διερχόμενα οχήματα. Να αναφερθεί ότι όλα τα παραπάνω γνωστοποιούνται και με εξώδικες διαμαρτυρίες τόσο στον εργολάβο δημοσίων έργων στον οποίο ανατέθηκε η κατασκευή όσο και στις τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων.
Πράγματι, η υπηρεσία Δόμησεως με το από  30-06-2014 έγγραφο της ζήτησε από τις τεχνικές υπηρεσίες και από τον εργολάβο την διακοπή εργασιών και την υποβολή συμπληρωματικών στοιχείων που να αποδεικνύουν την νομιμότητα κατασκευής της. Αντί όμως ο εργολάβος του Δήμου να συμμορφωθεί με το παραπάνω έγγραφο και να απομακρύνει από το σημείο τα υλικά κατασκευής αντίθετα άφησε στο συγκεκριμένο σημείο σωρό από πέτρες που προορίζονταν για την κατασκευή της στάσεως, οι όποιες εκτείνονται μέχρι και τον ασφαλτοστρωμένο δρόμο.
Το παραπάνω απαράδεκτο γεγονός οδήγησε σε νέα συμπληρωματική καταγγελία στην Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Νάξου στην οποία επισημάνθηκε ότι το παραπάνω σημείο δημιουργεί πλέον σοβαρότατο κίνδυνο για την ασφάλεια των διερχόμενων οχημάτων.  
Δυστυχώς, το πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της «Κ» με ημερομηνία 14.7.14 επιβεβαιώθηκε. Ευτυχώς, όμως, δεν θρηνήσαμε θύματα…
Δύο τα ατυχήματα που σημειώθηκαν τις πρώτες πρωινές ώρες της προηγούμενης Δευτέρας στο επίμαχο σημείο και έμπροσθεν της υπό κατασκευήν στάσεως επιβατών.
Κατέπεσαν επί του οδοστρώματος δύο δικυκλιστές. Ο πρώτος στη 1 μετά τα μεσάνυχτα και ο δεύτερος δύο ώρες αργότερα. Στο ίδιο σημείο. Ευτυχώς για τα νεαρά αυτά άτομα η πτώση τους δεν απέβη μοιραία. Σύρθηκαν πάντως επί του οδοστρώματος και τραυματίστηκαν…
Σήμερα, τέσσερα και πλέον εικοσιτετράωρα μετά είναι και οι δύο καλά στην υγεία τους. Σύμφωνα με πληροφορίες οι οδηγοί των μοτοσικλετών μεταφέρθηκαν στην Αθήνα λίγες ώρες μετά τον τραυματισμό τους όπου τους παρασχέθηκαν οι Πρώτες Βοήθειες.
Σε κάθε περίπτωση η εικονιζόμενη υπό κατασκευήν στάση «κυοφορεί» κινδύνους για τα διερχόμενα οχήματα αλλά και για τους ανυποψίαστους περιπατητές, αφού δεν υπάρχει έμπροσθεν αυτής πεζοδρόμιο.
Να σημειωθεί, τέλος, ότι ο κ. Σέργης είχε προτείνει στους αρμοδίους του ημετέρου δήμου η στάση να γίνει σε άλλο (γωνιακό) σημείο του οικοπέδου του που εξ αντικειμένου παρέχει μεγαλύτερη ασφάλεια σε εποχούμενους, περαστικούς αλλά και σε όλους όσοι αύριο – μεθαύριο θα είναι στην αναμονή περιμένοντας το διερχόμενο λεωφορείο.    
Στο σημείο αυτό να παραθέσουμε χαρακτηριστικό απόσπασμα από την συμπληρωματική καταγγελία του κ. Σέργη στην Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Νάξου: «Πράγματι  ο εργολάβος δημοσίων έργων στον οποίο είχε ανατεθεί η κατασκευή της στάσης διέκοψε μετά το ανωτέρω έγγραφο προσωρινά τη κατασκευή της επίδικης στάσης κατά τρόπο όμως που εγκυμονεί σοβαρότατους κινδύνους για την ασφάλεια των διερχόμενων οχημάτων . Όπως προκύπτει και από τις προσαγόμενες φωτογραφίες έχουν τοποθετηθεί πέτρες μπροστά από την είσοδο της κάθετης ιδιοκτησίας μου  που εκτείνονται μέχρι και την αρχή του ασφαλτοστρωμένου δρόμου. Σημειωτέον ότι στο συγκεκριμένο σημείο ο φωτισμός  είναι ελάχιστος γεγονός που καθιστά ακόμα μεγαλύτερη την επικινδυνότητα. Όλα τα ανωτέρω καθιστούν τον κίνδυνο τροχαίου ατυχήματος  ιδιαίτερα πιθανό καθώς τα διερχόμενα οχήματα αφενός αναγκάζονται, λόγω ελλείψεως χώρου, να μετακινηθούν στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας αφετέρου η πιθανότητα πρόσκρουσης στο συγκεκριμένο σημείο είναι εξαιρετικά πιθανή κατά τις βραδινές ώρες».
Στιγμιότυπα από την «εικόνα» που παρουσιάζει εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα ο εν λόγω επίμαχος χώρος εμφανίζουν τους κάδους απορριμμάτων να είναι τοποθετημένοι – εγκατεστημένοι έμπροσθεν της «στάσεως», καταλαμβάνοντας τμήμα του οδοστρώματος. Τα σχετικά στιγμιότυπα έχουν κατατεθεί στις αρμόδιες δικαστικές αρχές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΛΑΧΑΚΗΣ
Bookmark and Share
Blog Widget by LinkWithin

1 σχόλιο :

Ανώνυμος είπε...

ΑΝ ΟΙ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΗΤΑΝ 100 ΠΕΡΥΣΙ ΚΑΙ ΦΕΤΟΣ 140, ΕΧΟΥΜΕ ΜΙΑ ΑΥΞΗΣΗ 40%, ΑΥΤΟ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΛΕΕΙ ΤΙΠΟΤΑ, ΠΕΣΤΕ ΛΟΙΠΟΝ ΑΡΙΘΜΟΥΣ ΚΑΙ ΑΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΠΟΣΟΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑΞΙΩΤΕΣ ΑΠΟ ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΠΟΣΟΙ ΤΟΥΡΙΣΤΕΣ, ΠΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ ΟΤΙ, ΟΤΑΝ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΣΤΗ ΝΑΞΟ ΕΝΝΟΟΥΜΕ ΤΑ ΛΙΒΑΔΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΧΩΡΑ.