Ο φετινός Σεπτέμβρης με το άνοιγμα των σχολείων μας βρίσκει όλους, εργαζόμενους και νεολαία με σοβαρά προβλήματα επιβίωσης από τη συνέχιση της πιο βάρβαρης πολιτικής Κυβέρνησης και Τρόικα.
Ο χώρος της δημόσιας εκπαίδευσης δέχεται ολομέτωπη επίθεση.
ΚΛΕΙΝΟΥΝ ΤΑ.....
ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Ας μας απαντήσουν :
1.Μπορούν να λειτουργήσουν τα σχολεία με 16.000 λιγότερους καθηγητές;
2. Μπορούν να λειτουργήσουν τα σχολεία με 27αρια και 30αρια τμήματα, με μετακινήσεις μαθητών και κατευθύνσεων;
2. Μπορούν να λειτουργήσουν τα σχολεία με 27αρια και 30αρια τμήματα, με μετακινήσεις μαθητών και κατευθύνσεων;
3. Μπορούν να λειτουργήσουν τα σχολεία χωρίς ένας μεγάλος αριθμός μαθητών των ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ (περίπου 15.000) να βρίσκει τον καθηγητή του και τον τομέα στον οποίο φοιτούσε και θα ήθελε να συνεχίσει να φοιτά;
4. Μπορούν να λειτουργήσουν τα σχολεία με καθηγητές που δεν ξέρουν σε ποια και πόσα σχολεία θα διδάξουν, σε ποια περιοχή της χώρας θα δουλέψουν κι αν θα έχουν δουλειά το επόμενο διάστημα;
5. Μπορούν να λειτουργήσουν τα σχολεία με λειτουργικές δαπάνες μειωμένες κατά 60%. χωρίς χρήματα για ρεύμα, νερό, θέρμανση;
6. Μπορούν να λειτουργήσουν τα σχολεία με προγράμματα που αναμορφώνονται κάθε ημέρα και περιμένουμε που θα σταματήσει η ρουλέτα; Χωρίς να υπάρχει μια μελέτη που να υποστηρίζει τη μια ή την άλλη αλλαγή;
7. Μπορούν να λειτουργήσουν τα σχολεία με προγράμματα αποσπασματικά – επιστημονικά αντικείμενα κατακερματισμένα- με πληροφορίες ατάκτως εριμμένες αντί της γνώσης σε βάθος και πλάτος των γνωστικών αντικειμένων;
8. Μπορούν να λειτουργήσουν τα σχολεία και να ανταποκριθούν οι μαθητές που προέρχονται από φτωχές οικογένειες στον εξεταστικό μαραθώνιο που ετοιμάζουν, με εξετάσεις τύπου πανελληνίων στις τρεις τάξεις του Γενικού Λυκείου και στην Α τάξη των ΕΠΑΛ και μάλιστα χωρίς καμιά υποστηρικτική διαδικασία; Με αμφισβήτηση και αυτής της δυνατότητας να πάρουν απολυτήριο;
9. Μπορούν να λειτουργήσουν σχολεία που μετατρέπουν τα οράματα και τις προσδοκίες των μαθητών για επαγγελματική εκπαίδευση, σε απλήρωτη, ανασφάλιστη εργασία μέσω της μαθητείας, για να αυξάνουν τα κέρδη τους οι εργοδότες;
10. Θα αποδεχτούμε για τα παιδιά μας τη θέση ενός μισοκαταρτισμένου εργάτη σε μια ειδικότητα που θα υπάρχει όσο εξασφαλίζει κέρδη στους εργοδότες και θα καταργείται όταν ο εργοδότης αυτός βρει αλλού, σε άλλο τόπο και κλάδο δυνατότητες για να αυξάνει τα κέρδη του;
11. Μπορούν να λειτουργήσουν και να παράγουν ποιοτικό έργο οι εκπαιδευτικοί σε σχολεία που λειτουργούν με την απειλή του ελεγκτή της δημόσιας διοίκησης, την απειλή των κακόβουλων καταγγελιών που οδηγούν σε βαριές πειθαρχικές ποινές και αργία όσους δε συμμορφώνονται με τις επιλογές τους;
11. Μπορούν να λειτουργήσουν και να παράγουν ποιοτικό έργο οι εκπαιδευτικοί σε σχολεία που λειτουργούν με την απειλή του ελεγκτή της δημόσιας διοίκησης, την απειλή των κακόβουλων καταγγελιών που οδηγούν σε βαριές πειθαρχικές ποινές και αργία όσους δε συμμορφώνονται με τις επιλογές τους;
Για όλους αυτούς τους λόγους και πολλούς άλλους εμείς οι εκπαιδευτικοί, μαζί με τους μαθητές και τους γονείς και όλους τους εργαζόμενους.
ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ «ΑΝΟΙΞΟΥΜΕ» ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ:
- στην ουσιαστική μόρφωση για όλους τους μαθητές, χωρίς εξεταστικούς και ταξικούς φραγμούς,
- στη σταθερή, μόνιμη αξιοπρεπή εργασία για εκπαιδευτικούς, για μαθητές – αυριανούς εργαζόμενους και για τους γονείς τους – τωρινούς εργαζόμενους κι ανέργους.
Αντιστεκόμαστε στη διάλυση του δημόσιου σχολείου. Με μαζικούς ενωτικούς αγώνες ΜΠΟΡΟΥΜΕ και θα ΑΝΑΤΡΕΨΟΥΜΕ αυτή την πολιτική.
ΜΑΖΙ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΘΑ ΧΩΡΑΕΙ ΌΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΌΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ
Αθήνα, 9/9/2013
ΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ
Μαρία, Γιάννη, Πέτρο, Ελένη, Ανίσα, Βλαντισλάβ…
Αγαπητή μας μαθήτρια, αγαπητέ μας μαθητή
Έχει περάσει πια αρκετός καιρός από τότε που αυτές οι μέρες του Σεπτέμβρη ήταν για όλους μας μια γλυκιά επιστροφή στο σχολείο, με τις ανταλλαγές των καλοκαιρινών εμπειριών, με το σχεδιασμό και τις αποφάσεις για την καινούργια σχολική χρονιά, με την ανανέωση της υπόσχεσης πως θα κάνουμε ό,τι μπορούμε, για να ζήσουμε όμορφα. Έχει περάσει πια αρκετός καιρός, από τότε που οι κυβερνήσεις των μνημονίων και όσοι τις υπηρετούν, αποφάσισαν να διαλύσουν το Δημόσιο Σχολείο, να το μετατρέψουν σε μια άχρωμη και σκληρή επιχείρηση, που θα χωράει μόνο τα παιδιά των λίγων. Κάποιοι προσπαθούν να μας πείσουν ότι πρόκειται για κάτι φυσικό και λογικό. Περιμένουν από μας να «συνηθίσουμε» την καταστροφή. Όμως κι οι δυο μας ξέρουμε, ότι αυτό είναι δύσκολο να συμβεί. Γιατί δεν μπορούμε να ζήσουμε έτσι. Αλλά και γιατί σημαίνει ότι πρέπει να παραιτηθούμε- κι εμείς κι εσύ- από το να είμαστε άνθρωποι. Από έναν καλύτερο κόσμο. Από τη δύναμη της νεανικής σου ορμής και δημιουργικότητας ,από την έντονη επιθυμία ν΄ αλλάζεις τα πράγματα γύρω σου κόντρα στις συνήθειες και τον εφησυχασμό των μεγάλων.
Μετά από τούτο τον Σεπτέμβρη λοιπόν τίποτα δεν θα είναι το ίδιο. Εμείς, οι καθηγητές και οι καθηγήτριές σου, αποφασίσαμε να ξεσηκωθούμε σε έναν απεργιακό αγώνα για την υπεράσπιση του Δημόσιου Σχολείου, της ζωής της δικιάς μας και της δικιάς σου. Απέναντί μας έχουμε τα στελέχη των υπουργείων, τους καλοπληρωμένους μάνατζερ, τα δελτία ειδήσεων, που δεν έχουν σταματήσει να επαναλαμβάνουν ότι είναι ο δικός μας ο αγώνας που θα βλάψει το Σχολείο και όχι η δική τους βάρβαρη πολιτική. Αυτοί οι άνθρωποι, ζώντας χρόνια τώρα στα σαλόνια της εξουσίας, δεν είναι σε θέση να καταλάβουν τις ανάγκες σου, τις αγωνίες σου, τα όνειρά σου. Αυτοί οι άνθρωποι του συστήματος ξέρουν μόνο να κάνουν λογιστικούς λογαριασμούς, και σ’ αυτούς τους λογαριασμούς βρήκαν ότι το Δημόσιο Σχολείο περισσεύει.
Μέσα στο καλοκαίρι, συνέχισαν το καταστροφικό έργο της συγχώνευσης/κατάργησης σχολείων. Έκλεισαν αιφνιδιαστικά και μέσα σε μια νύχτα σχολεία και κατήργησαν ειδικότητες της τεχνικής εκπαίδευσης σπρώχνοντάς σε στις «αγκαλιές» των ιδιωτικών σχολαρχών. Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση προσπαθεί να ολοκληρώσει τη μετατροπή του σχολείου σε ένα εξεταστικό κάτεργο, ένα προπονητικό κέντρο εξετάσεων, μιας και αντί να επεξεργαστεί ένα πρόγραμμα που θα στοχεύει στην ουσιαστική και πολύπλευρη γνώση και θα μειώνει την αφόρητη πίεση που ζεις, δημιουργεί έναν απάνθρωπο μηχανισμό κοσκινίσματος ανθρώπων που βασίζεται στις συνεχείς εξετάσεις από το Γυμνάσιο μέχρι και την τελευταία μέρα σου στο Λύκειο. Θέλουν να τσακίσουν τη Νιότη σου, να συνηθίσεις τον έλεγχο, ώστε αύριο να είσαι ένας υπάκουος υπάλληλος. θέλουν να σε διώξουν απ’ το Σχολείο, ώστε να γίνεις ένας «φθηνός» ανειδίκευτος εργαζόμενος, αν βρεις δουλειά. Σχεδιάζουν μια σχολική ζωή άχαρη και δυσάρεστη, με πιο πολλά παιδιά στα τμήματα και τα εργαστήρια, με λιγότερους καθηγητές να τρέχουν πελαγωμένοι –σε πολλά σχολεία ο καθένας- για να ανταπεξέλθουν. Με την ίδια περιφρόνηση για καθετί ζωντανό και όμορφο, οι ίδιοι στεγνοί άνθρωποι μας επιβάλλουν να «αξιολογηθούμε», να μετατρέψουμε δηλαδή ό,τι αγαπάμε περισσότερο –τις σπουδές μας και την καλλιέργειά μας, τα προγράμματα και τις εργασίες που κάνουμε μαζί με σένα, όλες αυτές τις ώρες των εκδρομών, των θεατρικών, της συζήτησης, της πρόβας και της συναυλίας- σε «χαρτιά» που θα γεμίσουν το φάκελό μας, μήπως και γλιτώσουμε για λίγο την απόλυση. Μαζί μ’ αυτό έχτισαν έναν ασφυκτικό πειθαρχικό κώδικα που μας θέλει άβουλα ανθρωπάκια που θα σου «κάνουν το μάθημα» και δεν θα νοιάζονται για τίποτε παραπέρα.
Ξεκινάμε αυτή τη χρονιά λιγότεροι: με κλεισμένα σχολεία στην τεχνική και τη γενική εκπαίδευση, με πάνω από δέκα χιλιάδες συναδέλφους μας που τους έκοψαν το δρόμο για το σχολείο. Είναι μια κατάσταση που τη γνωρίζεις από πρώτο χέρι: Γιατί είναι και οι δικοί σου γονείς που υφίστανται την ίδια βίαιη επίθεση με τις περικοπές των μισθών, τις απολύσεις , τα λουκέτα των καταστημάτων και το απελπιστικό τέρας της ανεργίας. Γιατί είσαι κι εσύ που σε βλέπουμε κάθε μέρα να μετράς λιγοστά ψιλά μπροστά στο κυλικείο, να δηλητηριάζεις την επιτυχία σου στις Πανελλαδικές με το άγχος του αν θα τα βγάλεις πέρα οικονομικά, να μας ρωτάς αν έχει πια νόημα να σπουδάσεις αυτό που θέλησες ή αν υπάρχει κάποια άλλη σχολή που να σε οδηγεί σε «πιο σίγουρο μισθό» μήπως και ξεφύγεις απ’ τη μιζέρια. Γιατί είναι και τ’ αδέρφια και οι φίλοι σου, οι χθεσινοί μας μαθητές δηλαδή, που μας λένε ότι πια δεν αντέχουν εδώ και κυνηγούν την τύχη τους στο εξωτερικό, στο δρόμο της μετανάστευσης, που τον είχαν πάρει κάποτε οι παππούδες τους κι ελπίζαμε πως δεν θα τον ξαναζήσουμε αναγκαστικά.
Είναι κοινά τα προβλήματά μας. Όχι μόνο για μας και για σένα που ζούμε, δημιουργούμε, αγωνιούμε και ονειρευόμαστε στον ίδιο χώρο αλλά για ολόκληρη την κοινωνία. Μια κοινωνία που δεν έχει την πολυτέλεια να παρακολουθεί μουδιασμένη το ένα χτύπημα να ακολουθεί το άλλο. Γι’ αυτό εμείς, οι καθηγητές και οι καθηγήτριές σου, αποφασίσαμε να ξεσηκωθούμε σ’ αυτόν τον αποφασιστικό αγώνα, που θα σπάσει τη σαπίλα του «δε γίνεται τίποτα». Σ’ αυτόν τον αγώνα θέλουμε δίπλα μας όλους τους εργαζόμενους. Θέλουμε τους γονείς σου, μα χρειαζόμαστε κι εσένα. Όχι για να αναλάβεις τα καθήκοντά που είναι δικά μας. Το κόστος του αγώνα θα το σηκώσουμε εμείς στο ακέραιο, παρά τις βρωμιές που ύπουλα διαδίδονται από κάποια ΜΜΕ. Σε θέλουμε δίπλα μας γιατί, όπως και μέσα στην τάξη, είναι η δικιά σου συμμετοχή που δίνει νόημα στον αγώνα μας. Μόνο μαζί μπορούμε να σπάσουμε την κυριαρχία της μοιρολατρίας και της μιζέριας, μόνο μαζί μπορούμε να σταθούμε όρθιοι και να αποδείξουμε ότι δεν είμαστε απλώς «άλλο ένα τούβλο στον τοίχο» τους, άλλο ένα γρανάζι στη μηχανή τους.
Μετά από τούτο τον Σεπτέμβρη λοιπόν τίποτε δεν θα είναι πια το ίδιο. Αυτή τη μάχη ή θα την κερδίσουν οι πολιτικές της Τρόικα και της κυβέρνησης που την υπηρετεί και θα επιβάλλουν την ερήμωση και τη δυστυχία ή θα την κερδίσουμε εμείς, ανοίγοντας το δρόμο για το σχολείο του μέλλοντος, για μια δημιουργική και ελεύθερη ζωή για όλους. Εμείς, οι καθηγητές και οι καθηγήτριές σου, σου ζητάμε να σταθείς στο πλάι μας, να προσθέσεις την αποφασιστικότητά σου στη δική μας και να γίνεις μέρος του τεράστιου λαϊκού ποταμιού που θα γεμίσει τους δρόμους της χώρας και θα νικήσει!
Με αγάπη,
Οι αγωνιζόμενοι καθηγητές και καθηγήτριες σου! Αθήνα, 9/9/2013
19 σχόλια :
Κύριοι καθηγητές μπορούν να λειτουργήσουν τα σχολεία όταν εσείς τα έχετε όλα γραμμένα στα παπ...α σας αφού είστε δημόσιοι υπάλληλοι, δουλεύετε τους 9 από τους 12 μήνες, φτάνετε μέχρι και τις 15 ώρες εβδομαδιαίως και το μόνο που σας ενδιαφέρει είναι να εκμεταλεύεστε τη θέση σας για να κάνετε όσο το δυνατόν περισσότερα ιδιαίτερα μπορείτε τα απογεύματα; Αφήστε λοιπόν την καραμέλα για καλύτερη παιδεία όταν εσείς είστε αυτοί που κατά κύριο λόγο την έχουν ήδη καταστρέψει.
Κύριε ανώνυμε, τι προτείνετε; Να είναι ανοιχτά τα σχολεία 12 μήνες για να είστε ικανοποιημένος; Έχετε σκεφτεί ποτέ ότι ο κύριος λόγος που παγκοσμίως τα σχολεία λειτουργούν 12 μήνες είναι γιατί έχουν ανάγκη ξεκούρασης οι μαθητές; Γνωρίζετε πολύ καλά ότι οι ώρες που ένας καθηγητής διδάσκει στην τάξη είναι πολύ λιγότερες από τις πραγματικές ώρες εργασίας του (διοικητικό έργο, εφημερίες, προετοιμασία, διόρθωση εργασιών) Τέλος είναι πολύ εύκολο να κάνετε γενικεύσεις αναφέροντας παραδείγματα κακών επαγγελματιών, αλλά είμαι σίγουρος ότι θα μπορούσα πολύ εύκολα να κάνω το ίδιο άμα μας αναφέρατε το επάγγελμά σας. Φιλικά
Δηλαδή οι εκπαιδευτικοί δε θα είχαν πρόβλημα τους υπόλοιπους 3 μήνες που δε δουλεύουν να απασχολούνται σε μία άλλη υπηρεσία του δημοσίου; (τουλάχιστον αστείο ακούγεται το ενδεχόμενο να δεχτούν κάτι τέτοιο).
Όσο για το επάγγελμά μου είμαι υπάλληλος σε ιδιωτική εταιρεία και παίρνω 680 ευρώ για εννιά ώρες εργασίας ημερησίως, για πέντε ημέρες την εβδομάδα και για ΔΩΔΕΚΑ ΜΗΝΕΣ. Επιπροσθέτως έχω την αγωνία ότι οποιαδήποτε στιγμή ο εργοδότης μου μπορεί να με απολύσει και χωρίς να σεβαστεί τα δύο παιδιά μου, ούτε το πτυχίο μου αλλά ούτε και τα χρόνια της υπηρεσίας μου. Ευχαριστώ
Πιστεύεις ειλικρινά αγαπητέ ότι θα είναι αποδοτικοί προσφέρουν κάτι εκπαιδευτικοί που θα δουλεύουν σε υπηρεσία που δεν είναι στο αντικείμενό τους για δύο μήνες τορ χρόνο; (Λέω δύο γιατί υπάρχει και ο 1 μήνας άδειας, εκτός αν δε συμφωνείς ούτε και γι αυτό.
Παίρνεις τα ίδια χρήματα με έναν νέο αναπληρωτή, μόνο που αυτός θα αναγκαστεί να φύγει από το σπίτι του για να υπηρετήσει στις εσχατιές της Ελλαδας, ενώ εσύ πιθανώς να μένεις στο πατρικό σου. Το καλοκαίρι πρόκειται να απολυθεί και την επόμενη χρονιά αν είναι τυχερός και δουλέψει, θα τον στείλουν κάπου άλλου.
Παίρνεις όσα παίρνει ένας νεοδιόριστος εκπαιδευτικός κι ας του αναγνωρίζεται το πτυχίο και τα παιδιά του. Αυτός όμως διάβασε και έδωσε αξιοκρατικές εξετάσεις ενώ εσύ μπορεί να πήρες τη δουλειά λόγω μιας καλής γνωριμίας.
Δεν προσπαθώ να σε πείσω ότι είσαι σε καλύτερη ή έστω στην ίδια μοίρα από τους εκπαιδευτικούς στο δημόσιο απλά προσπαθώ να σου πω ότι το να βγάζεις χολή για άλλες κοινωνικές ομάδες δεν πρόκειται να λύσει τα προβλήματά σου και ούτε να βελτιώσει την κατάστασή σου. Το να συμπορευτείς όμως μπορεί και να το κάνει
Αγαπητή/έ μου αν νομίζεις ότι δε θα μπορούν να προσφέρουν σε κανένα τομέα του δημοσίου οι καθηγητές για τους δύο μήνες επειδή δεν ξέρουν τη δουλειά τότε μάλλον υποτιμάς τον εαυτό σου και τους συναδέλφους σου.
Δεν μπορείς να με συγκρίνεις ούτε με ένα αναπληρωτή ούτε με ένα νεοδιόριστο γιατί συμπληρώνω ήδη 12χρόνια εργασίας στον ιδιωτικό τομέα. Και όσο για το ότι ο νεοδιόριστος έδωσε εξετάσεις στον ΑΣΕΠ θα πρέπει να ξέρεις ότι στον ιδιωτικό τομέα δίνουμε καθημερινά εξετάσεις και κάθε μέρα ελεγχόμαστε (κάτι που δε συμβαίνει σε εσάς).
Και μάλλον ξέχασες να σχολιάσεις τις ώρες ανά εβδομάδα που εργάζεται ένας εκπαιδευτικός.
Και κάτι τελευταίο. Εσείς κάνετε απεργία και δημιουργείτε προβλήματα στην κοινωνία και όχι εγώ. Και σκέψου σε παρακαλώ το εξής: Αν αύριο το υπουργείο ανακοινώσει αύξηση των μισθών σας κατά 20% σχεδόν όλοι οι καθηγητές θα γυρίσουν στα σχολεία τους για "να μη δημιουργήσουν προβλήματα στους μαθητές".
Ξέρεις ότι είναι πρακτικά ανέφικτο αυτό που προτείνεις για τους δύο μήνες εργασίας αλλά ας κάνουμε μια υπόθεση εργασίας. Στη Νάξο υπηρετούν περίπου 250 εκπαιδευτικοί. Που προτείνεις να τους βάλουμε; δεν είναι λοιπόν η προσφορά στο κοινωνικό σύνολο που σε ενδιαφέρει αλλά είναι ο κοινωνικός αυτοματισμός που σου έχουν με επιτυχία επιβάλλει.
Οι ώρες διδασκαλίας είναι κοινώς αποδεκτό ότι δεν ισοδυναμούν με ώρες γραφείου. Γι αυτό και δεν υπάρχει χώρα στον κόσμο με 40 ώρες διδασκαλίας.
Η καθημερινή μου αξιολόγηση είναι οι μαθητές γιατί, πίστεψέ με, κανείς δε θα ήθελε να είναι κλεισμένος σε μια αίθουσα με 25 άτομα που δεν τον γουστάρουν.
Αν θεωρείς ότι το πρόβλημα το δημιουργούν στην κοινωνία οι εκπαιδευτικοί απεργοί και όχι η πολιτική ηγεσία που καταργεί ειδικότητες στην τεχνική εκπαίδευση, μετατάσσει εκπαιδευτικούς χωρίς προγραμματισμό με αποτέλεσμα αλλού να περισσεύουν και αλλού να έχουν ελλείψεις, περικόπτει τις δαπάνες για την παιδεία με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν χρήματα ούτε για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων, τότε το βλέπεις πολύ επιδερμικά το θέμα. Και φυσικά και μεσα στα αιτήματα είναι και ο μισθός μου γιατί αν εσύ είσαι ευχαριστημένος με το μισθό σου εγώ δεν είμαι. Και θα διεκδικήσω και καλύτερη παιδεία και καλύτερο μισθό απεργώντας και κάνοντας αιματηρές οικονομίες.
Εσύ απλά παρακάλα να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα.
Έχεις δίκιο ότι σε κρίνουν οι 25 μαθητές. Αλλά ακόμα και αν δε σε γουστάρουν σίγουρα θα πας στο τέλος του μήνα να πάρεις το μισθό σου. Ενώ με τους ιδιώτες δεν είναι έτσι.
Επίσης σίγουρα δημιουργείς πρόβλημα στην κοινωνία και σε μένα αφού θα αναγκάζομαι να πληρώνω γυναίκα να κρατάει τα παιδιά μου μιας και το σχολείο τους θα είναι κλειστό.
Και επειδή πολύ κουβέντα γίνεται και ανέφερες και για πρωτοδιόριστους και αναπληρωτές σε ενημερώνω ότι υπάρχει και η λύση της παραίτησης. Αν πιστεύεις ότι δεν πληρώνεσαι καλά για αυτό που προσφέρεις απλά παραιτήσου και έλα στον ιδιωτικό τομέα να μετρηθούμε. Έχετε όμως βολευτεί στην καρέκλα του δημοσίου. Όσο για την κατσίκα του γείτονα δε με ενδιαφέρει καθόλου αν δεν τρώει από το δικό μου χωράφι. Και δυστυχώς ολοι εσείς τρώτε από τα χωράφια των ιδιωτών....
Όσο για το τι μπορούν να κάνουν οι 250 εκπαιδευτικοί στη Νάξο σου παραθέτω το ακολουθο link (δε συμφωνώ βέβαια αλλά πάντα υπάρχει μια λύση) http://naxos365.blogspot.gr/2013/09/blog-post_9338.html
Το σαθρό επιχείρημά σου θα μπορούσα να το αντιστρέψω με την εξής σοφιστεία. Αν δεν είσαι ικανοποιημένος με την ανασφάλεια του ιδιωτικού τομέα, βγάλε μια καθηγητική σχολή, δώσε εξετάσεις και διορίσου. Θα έχεις την ασφάλεια του δημοσίου, την καρεκλίτσα σου και την επιλογή να μην απεργήσεις. Μέχρι τότε απλά κάνε υπομονή και πάρε για χομγουορκ το να μου διατυπώσεις το τι ακριβώς θα σε ικανοποιούσε:
Να καταργηθούν τα δημόσια σχολεία για να λειτουργούν οι καθηγητές με καθεστώς ιδιωτικού τομέα ή να αμείβονται με 679 ευρώ για να μην παίρνουν περισσότερα από εσένα;
Όσο για το σύνδεσμο που μου πόσταρες,θέλω να πιστεύω ότι το έκανες απο χιούμορ και όχι γιατί δεν αντιλήφθηκες το τρολάρισμα! Αν οχι, θα σε συμβούλευα να ψάξεις την πηγή του και να μην τα διαβάζεις όλα αμάσητα στο ίντερνετ όπως τα δέχεσαι αμάσητα από τις ειδήσεις.
Τελος, Στείλε τα παιδιά σου σε ιδιωτικό. Έτσι και δε θα εχεις πρόβλημα από τις απεργίες και θα μειωθούν οι θέσεις στα δημόσια και αρα θα εχεις λιγοτερους κοπρίτες να ταΐζεις.
Καλό ξημέρωμα!
Καταρχήν σου αναφέρω ότι δε συμφωνώ με αυτό που γράφει το άρθρο - εξάλλου το έγγραφα αλλά μάλλον δεν έδωσες σημασία-.
Δε σου ανέφερα ποτέ αν είμαι ή όχι ικανοποιημένος από της εργασία μου. Είναι κάτι που αφορά μόνο εμένα και ό,τι και αν κάνω δε θα δημιουργήσει κανένα πρόβλημα ούτε σε σένα ούτε σε κανέναν άλλο. Αν κρίνω ότι τα χρήματα που κερδίζω είναι λίγα θα πράξω όπως εγώ νομίζω.
Δε θα είχα καμία αντίρηση να στέλνω τα παιδιά μου σε ιδιωτικό (αν υπήρχε βέβαια), αρκεί να μη με φορολογούσε το κράτος για να πληρώνει δήθεν δασκάλους που το μόνο που καταφέρνουν με την αδιαφορία τους είναι να ενισχύουν την παραπαιδεία.
Το να είσαι προσβλητικός χαρακτηρίζοντας έναν ολόκληρο κλάδο "δήθεν δασκάλους" δείχνει εμπάθεια και έλλειψη παιδείας. Γι' αυτό βέβαια προφανώς ευθύνονται και κάποιοι συνάδελφοί μου οπότε δε μπορώ να πω τίποτα. Το να νομίζεις όμως ότι η ξεδιάντροπα υψηλή φορολογία που μας επιβάλλουν υπάρχει για να πληρώνονται οι δάσκαλοι δείχνει έλλειψη κοινής λογικής οπότε δε νομίζω ότι έχει νόημα να συνεχίσουμε τη συζήτηση.
Θα προσπαθήσω εγώ ένας αδιάφορος δάσκαλος να αγωνιστώ με τον τρόπο απεργώντας και χάνοντας πολλά χρήματα για το μέλλον το δικό μου, των παιδιών μου και των παιδιών σου. Μπορεί να κάνω λάθος αλλά κάνω κάτι!
Αντίθετα από εσένα, εύχομαι τα καλύτερα για εσένα και όλους τους ιδιωτικούς υπαλλήλους και εύχομαι στις καθημερινές εξετάσεις που δίνεις στο αφεντικό σου να μη σε κόψει επειδή κάποιες από τις ώρες που έπρεπε να δουλεύεις σερφάρεις στο ίντερνετ!
Καλή επιτυχία στο δύσκολο αγώνα σου για καλύτερη παιδεία και σε ευχαριστώ πολύ που δίνεις αγώνα και για τα δικά μου παιδιά. Πάντως να είσαι σίγουρος ότι αν δικαιωθείτε και σε μερικά χρόνια δω αποτελέσματα τότε θα είμαι ο πρώτος που θα σου πει μπράβο και θα ζητήσω συγνώμη που τώρα σας κατακρίνω.
Αλήθεια γιατί δεν ξεκινούσατε την απεργία σας από τον Ιούλιο; Μήπως έτσι θα είχε καλύτερα αποτελέσματα και ίσως να ήταν και όλη η κοινωνία δίπλα σας. Να ανακοινώσετε ότι για όλη την καλοκαιρινή περίοδο θα απεργούμε και κάθε 1η και 15η του μήνα δε θα πηγαίνουμε να παίρνουμε το μισθό μας, γιατί - ούτως ή άλλως- μόνο αυτό κάνετε.
Όσο για το σχόλιό σου σχετικά με το πότε σερφάρω στο ιντερνετ θα σου γράψω μία άγνωστη για σένα και για όλους τους εκπαιδευτικούς έννοια: κυλιόμενο ωράριο. Εσείς βέβαια δεν ξέρετε από κάτι τέτοιο γιατί η εργασία σας περιορίζεται μεταξύ 8 και 2 (με αρκετά κενά βέβαια ενδιάμεσα).
Ζητώ συγνώμη για το σχόλιο για το ίντερνετ, ήταν προϊόν του εκνευρισμού μου για την εμπάθειά σου.
Μια απεργία τον Ιούλιο δεν θα είχε κανένα νόημα. Δεν θα ακουγόταν καθόλου από τα κατευθυνόμενα ΜΜΕ γιατί δε θα είχε καμία πρακτική συνέπεια.
Είμαι μαζί σου όταν κατακρίνεις κακούς συναδέλφους μου όμως θα ήθελα να επεξεργαστείς στο μυαλό σου το ενδεχόμενο κάποιοι να κατευθύνουν το θυμό σου σε άλλες κοινωνικές ομάδες στη λογική του "διαίρει και βασίλευε"
Αντίο
Μη ζητάς συγνώμη. Δεν τρέχει τίποτα. Απλά συζητάμε και διαφωνούμε. Κάτι παραπάνω όλοι λέμε.
Δεν είμαι εμπαθής. Απλά σκέψου σε παρακαλώ το εξής:
Πριν 4 ή 5 ή 8 χρόνια αυτά που τώρα διεκδικείτε τα είχατε;
Αν ναι τότε δυστυχώς δεν κάνουν αυτά την καλύτερη παιδεία γιατί και τότε η παιδεία μας χάλια ήταν.
Αν δεν τα είχατε τότε γιατί δεν απεργούσατε και τότε;
Μήπως λοιπόν εσείς είστε κατευθυνόμενοι στην απεργία σας;
Φυσικά και θα ζητήσω συγνώμη γιατί εγώ έχω μάθει όταν είμαι άδικος ή προσβλητικός να ζητάω συγνώμη.
Αν και ξεχνάς την πολύμηνη απεργία των δασκάλων του 2006 αλλά δεν έχει καμία σημασία: Οι συνθήκες συνεχώς μεταβάλλονται το ίδιο και οι πράξεις των ανθρώπων. Κάποια στιγμή κι εσύ θα σηκωθείς από τον καναπέ αλλά δεν ξέρω αν θα έχει νόημα τότε. Καλά που δεν ακολουθούν όλοι το δικό σου συλλογισμό, αφού δεν αντιδράσαμε τότε γιατί να αντιδράσουμε τώρα, γιατί τώρα η αγαπημένη σου ομάδα θα έπαιζε στο πρωτάθλημα με τη Μπεσικτάς και τη Φενερμπαχτσέ.
Δηλαδή αυτό που έχετε να επιδείξετε είναι μια πολύμηνη απεργία των δασκάλων πριν από 7 χρόνια; Μετά όλα ήταν καλά ή απλά δε βρέθηκε κάποιος να σας συσπυρώσει ενάντια στο σύστημα;
Και φαντάζομαι ότι κάνεις χιούμορ όταν συγκρίνεις την επανάσταση με την κατευθυνόμενη απεργία σας.
Και πώς θα σου φαινόταν αν σηκωθώ από τον καναπέ και αποκλείσω το λιμάνι για 15 μέρες; Ναι μεν θα έχω δίκιο αλλά θα δημιουργώ πρόβλημα σε ανθρώπους που δε μου φταίνε σε τίποτα. Γι' αυτό το λόγο αντιδρώ με τη δικιά σας απεργία
Φυσικά και δε συγκρίνω την απεργία με την επανάσταση απλά με νοοτροπίες σαν τη δική σου δεν θα υπήρχε επανάσταση.
Βεβαίως και είναι κατευθυνόμενη η απεργία γιατί για να οργανωθεί μια απεργία χρειάζεται κάποιος να την κατευθύνει. Από εκεί και πέρα η ελεύθερη βούληση του καθενός του υπαγορεύει αν θα συμμετέχει (όπως έκανε η πλειοψηφία) ή όχι.
Μην τρελαίνεσαι και η σκέψη σου είναι κατευθυνόμενη από Πρετεντέρηδες και Σια αλλά δεν το κάνουμε θέμα.
Απεργία χωρίς κοινωνικό κόστος δεν υπάρχει, αν ξέρεις εσύ πες μου μια. Και μη μου πεις εξυπνάδες περί Ιαπωνίας γιατί εκεί μιλάμε για άλλη κουλτούρα, άλλο κράτος και άλλη πολιτική ευθιξία.
Και τέλος πάντων δικαίωμά σου να θεωρείς ικανοποιητική την παρεχόμενη δημόσια παιδεία -εξαιρουμένων των εκπαιδευτικών- δικαίωμά σου να είσαι κατά του συνταγματικού δικαιώματος της απεργίας, αλλά και εμένα δικαίωμά μου να θεωρώ ότι αρκετά ασχολήθηκα μαζί σου.
Ξέρω τι ψηφίζεις,
ξέρω από που ενημερώνεσαι,
ξέρω τι ομάδα είσαι
και δεν υπάρχει καμιά ελπίδα...
Φαντάζομαι ότι τον ελεύθερο χρόνο σου (που είναι άπειρος) ασχολείσαι και με την ψυχολογία και κατάφερες να μαντέψεις τόσα πράγματα για μένα.
Πράγματι πολύ ασχολήθηκες μαζί μου. Και το θεωρώ τιμή μου που ένας εκπαιδευτικός ασχολήθηκε με ένα απλό ιδιωτικό υπάλληλο. Συνέχισε να κάθεσαι στην καρέκλα του Δημοσίου Υπαλλήλου, να έχεις το προσωρινό γλύψιμο όλων των γονιών των μαθητών σου, να αισθάνεσαι σπουδαίος και όταν αμπελοφιλοσοφείς με την παρέα σου να τα βάζεις με το σύστημα που δυστυχώς δεν μπορεί να ανταποκριθεί οικονομικά στις λογικές απαιτήσεις σου.
Και απορώ που στα αιτήματά σας δε βάλατε σαν αίτημα την υποχρεωτική διαδασκαλία συγραμμάτων πολιτικών ομοϊδεατών σου.
OK, δεν το σκεφτήκαμε
Δημοσίευση σχολίου