ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΝΑΞΙΑΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ ΜΑΣ
Η οικονομία της Νάξου βασίζεται κυρίως στις αγροτοκτηνοτροφικές υποδομές του νησιού και στον τουρισμό. Επομένως, πρωταρχικής σημασίας για την οικονομική επιβίωση και ανάπτυξη του νησιού είναι η απρόσκοπτη, συχνή και ποιοτική λειτουργία των αεροπορικών και ακτοπλοϊκών συνδέσεων. Λόγω της μη ύπαρξης διεθνούς αεροδρομίου, η Νάξος μπορεί να συνδεθεί αεροπορικά μόνο με την Αθήνα και με μικρά αεροσκάφη. Άρα, η ακτοπλοΐα αναλαμβάνει το μεγαλύτερο και σημαντικότερο μεταφορικό έργο τόσο εμπορευμάτων όσο και..... επισκεπτών από και προς το νησί μας.
Η σημαντική μείωση των πλοίων της ελληνικής ακτοπλοΐας κατά την θερινή περίοδο 2010, επηρεάζει δραματικά και τις γραμμές που εξυπηρετούν την Νάξο και οξύνει τα σημαντικά προβλήματα που παρατηρήθηκαν ήδη από την θερινή περίοδο του 2009 (οπότε και παρατηρήθηκε το φαινόμενο οι επισκέπτες να έχουν κλείσει τις διακοπές τους στο νησί και να μην βρίσκουν εισιτήρια πλοίου να ταξιδέψουν, ενώ για τους ντόπιους μετατράπηκε σε πολιτικό ρουσφέτι η εξεύρεση εισιτηρίου τον Αύγουστο).
Η τουριστική περίοδος ξεκινά με το «κόψιμο» του δρομολογίου που συνδέει την Νάξο με την Σάμο και την Ικαρία, γεγονός που αναγκάζει πολλές προγραμματισμένες σχολικές εκδρομές ανάμεσα στα νησιά αυτά να ακυρωθούν, δημιουργείται πρόβλημα στις αυξημένες εμπορευματικές συναλλαγές μεταξύ των νησιών αυτών, ενώ κάνει αδύνατη την επίσκεψη στην Νάξο τουριστών από την πολύ σημαντική αγορά της Τουρκίας. Η μείωση αυτή έρχεται να προστεθεί στην ισχνή σύνδεση του νησιού με την Μύκονο (το διεθνές αεροδρόμιο της οποίας είναι η μόνο πύλη εισόδου οργανωμένων group τουριστών από το εξωτερικό), την σχεδόν ανύπαρκτη σύνδεση με τις Δυτικές Κυκλάδες και την ανύπαρκτη σύνδεση με την Θεσσαλονίκη και την Κρήτη. Τα ανωτέρω δημιουργούν περαιτέρω προβλήματα στον τουρισμό και τις εμπορικές συναλλαγές του νησιού που προστιθέμενα στα προβλήματα που έχει δημιουργήσει η διεθνής οικονομική κρίση μπορεί να οδηγήσουν σε συνθήκες οικονομικής ασφυξίας.
Λόγω των ανωτέρω, το Διοικητικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας Ναξιακών Συλλόγων (Ο.ΝΑ.Σ.) ομόφωνα απαιτεί:
1. Την ενίσχυση των ακτοπλοϊκών γραμμών της Νάξου με περισσότερα πλοία και δρομολόγια, ώστε να μην παρατηρούνται φαινόμενα έλλειψης εισιτηρίων ιδίως την καλοκαιρινή περίοδο
2. Να γίνει πιο συχνή η ενδοεπικοινωνία μεταξύ των νησιών των Κυκλάδων και ιδιαίτερα με τα νησιά που διαθέτουν διεθνή αεροδρόμια (Μύκονος, Σαντορίνη) και τις Δυτικές Κυκλάδες
3. Να επαναδρομολογηθούν πλοία που να συνδέουν την Νάξο με την Θεσσαλονίκη και την Κρήτη
4. Να συνεδριάζει το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.) νωρίτερα μέσα στο έτος (κατά τον μήνα Αύγουστο) ώστε να προγραμματίζονται τα δρομολόγια της επόμενης σαιζόν πριν τις μεγάλες τουριστικές εκθέσεις του εξωτερικού (τελούνται τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο), προκειμένου να μπορούν οι tour operators να συμπεριλαμβάνουν την Νάξο στους προορισμούς που προτείνουν στους πελάτες τους.
5. Την επίσπευση όλων των διαδικασιών προκειμένου να δρομολογηθεί άμεσα η βελτίωση των λιμενικών υποδομών του λιμένα Νάξου ώστε να μπορεί να προσφέρει στους χρήστες του ποιοτικότερες υπηρεσίες.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΑΪΤΟΣ ΘΑΛΗΣ ΣΚΥΛΑΚΗΣ
e-mail : onas.naxos@yahoo.gr
Κοινοποίηση:
Γιάννης Ραγκούσης, Υπουργός Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
Λούκα Κατσέλη , Υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας
Γεώργιο Βλάχο , Γενικό Γραμματέα θεμάτων Ναυτιλίας
Παναγιώτης Ρήγας, Βουλευτής Κυκλάδων
Γιώργος Παπαμανώλης, Βουλευτής Κυκλάδων
Γιάννης Βρούτσης, Βουλευτής Κυκλάδων
Βασίλειος Μπρακουμάτσος, γ.γ. Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου
Δημήτρης Μπάιλας, Νομάρχης Κυκλάδων
Βασίλειος Κορρές, Έπαρχος Νάξου
Νίκος Μαράκης, Δήμαρχος Νάξου
Γιάννης Μπαρδάνης, Δήμαρχος Δρυμαλίας
Γεώργιο Ανωμερίτη, Πρόεδρο ΟΛΠ
Παρασκευή, Απριλίου 30, 2010
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(
Atom
)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου