1. Με βάση την πολυετή δραστηριότητα που έχεις αναπτύξει στην παραλία της Χώρας ως τουριστικός επιχειρηματίας και όχι μόνο, μπορείς να μου φωτογραφίσεις το «ταμείο» των συναδέλφων σου μελών της Εστίασης, τέλη του μηνός Σεπτεμβρίου 2010;
Παρόλο που είμαι αισιόδοξο άτομο και θέλω να βλέπω την θετική πλευρά των πραγμάτων, δεν μπορώ να πω ότι, βλέπω να μένουν κέρδη τέλος της σεζόν στα ταμεία μας. Θεωρώ ότι είναι αδύνατο να έχουμε πληρωθεί για τις τόσες πολλές ώρες σκληρής δουλειάς μας. Εκείνο που εύχομαι είναι να έχουμε καταφέρει να μην χρωστάμε ή να χρωστάμε πολύ λιγότερα από τώρα. Συνεχώς πλήττεται η μικρή και μικρομεσαία επιχείρηση και καλείται να πληρώσει την κρίση που άλλοι δημιούργησαν. Αυξήθηκε ο Φ.Π.Α ο οποίος τελικά απορροφήθηκε απ[ό τα καταστήματα μας αφού κανείς δεν προχώρησε σε αυξήσεις τιμών. Ποιος το ανέφερε αυτό; Οι κύριοι εκπρόσωποι των Δήμων που ούρλιαζαν πριν ένα χρόνο για την μείωση του ληστρικού Δημοτικού φόρου από 2% σε 0,5% , τι λένε τώρα για την αύξηση του Φ.Π.Α + 2% ενώ σε άλλες χώρες μειώθηκε μέχρι και 13% για τα εστιατόρια μόνο; Ο επαγγελματίας της Εστίασης αντιμετωπίζεται εχθρικά από την Πολιτεία άρα είναι αδύνατο να πιστέψω ότι θα... μπορέσει να σταθεί πόσο μάλλον να ορθοποδήσει.
2. Με τι «όπλα» θα παίξει η Νάξος στην θερινή περίοδο; Ποιες από τις προτάσεις της «Εστίασης» υλοποιήθηκαν εν όψει του εφετινού καλοκαιριού και ποιες όχι;
Προτάσεις δεν έγιναν γιατί αυτό δεν μας ζητήθηκε. Στα πλαίσια της τουριστικής επιτροπής συναντηθήκαμε τον Σεπτέμβριο και έπειτα έγινε μια συνάντηση την Μεγαλοβδομάδα. Άλλωστε ο ρόλος της Τουριστικής Επιτροπής δεν έχει δεσμευτικό χαρακτήρα για το Δημοτικό Συμβούλιο. Το δημοτικό Συμβούλιο αποφασίζει όπως εκείνο κρίνει. Έχουμε επισημάνει επανειλημμένα την άρνησή μας σ’ αυτής της μορφής λειτουργίας της Τουριστικής Επιτροπής. Πέρασε άλλος ένας χρόνος και ο Ενιαίος Φορέας δεν προχώρησε. Εν’ όψει του Καλλικράτη μπορεί να ισχυριστεί κάποιος ήταν αδύνατη η δημιουργία του. Όμως δεν έγινε και καμιά συνάντηση , καμιά συζήτηση, μια προσπάθεια σύγκλησης και λειτουργίας έστω άτυπα. Να δούμε πως μπορούμε να μετέχουμε ώστε να αποφασίσουμε να μετέχουμε. Εφόσον δεν βλέπω διάθεση και πρόοδο δεν μπορώ να μην το αναφέρω.
Όσον αφορά τα «όπλα» του Δήμου υλοποιείται μια τουριστική πολιτική στην οποία θεωρώ ότι οι φορείς (τουλάχιστον για εμάς την Εστίαση) δεν έχουμε καταλυτικό ρόλο στις αποφάσεις και στον προγραμματισμό των δράσεων. Δεν εκμηδενίζω το έργο κανενός. Όλοι κοπιάζουν για να πετύχουν το καλύτερο. Ο καθένας από την πλευρά του χρησιμοποιεί τα δεδομένα που έχει και επιδιώκει το καλύτερο. Απλά εγώ θα επιθυμούσα μια πιο επιθετική πολιτική εναρμονισμένη στις σημερινές ανάγκες και τον σκληρό ανταγωνισμό που μας περιβάλει.
Οι επαγγελματίες και πάλι καλούνται να κάνουν την διαφορά χρησιμοποιώντας τα όπλα που διαθέτουν. Είναι υποχρεωμένοι να προσφέρουν ποιοτικές υπηρεσίες σε προσιτές τιμές. Αυτή είναι η αποτελεσματικότερη διαφήμιση για τον Τουρισμό μας. Συνεχώς στις εκθέσεις τουρισμού και αλλού μου λένε «στη Νάξο τρώμε καλά». Έτσι είναι, κατά γενική ομολογία η Εστίαση προσπαθεί και τα καταφέρνει.
3. Επένδυση στον Τουρισμό τι σημαίνει για σένα; Τι για τον Σύλλογο του οποίου είσαι πρόεδρος;
Το όραμα μου ως επαγγελματία και ως προέδρου του Συλλόγου Μαζικής Εστίασης ταυτίζεται απόλυτα. Θέλω ένα ασφαλές και ανθρώπινο περιβάλλον εργασίας και ζωής το οποίο θα συμμετέχει ενεργά στην αναβάθμιση του βιοτικού επιπέδου του τόπου μου. Αυτό που επιθυμώ για μένα, επιθυμώ και για τους συναδέλφους μου. Είναι ώρα ευθύνης για όλους εμάς που υπηρετούμε τον τουρισμό, αλλά και ώρα μάχης. Χρειάζεται να δώσουμε μάχη για να απαντήσουμε στις προκλήσεις της συγκυρίας και να βγει ο ελληνικός τουρισμός με τις λιγότερες δυνατές απώλειες. Αλλά και μάχη για το αύριο, για να καταφέρει ο ελληνικός τουρισμός να δείξει σε ολόκληρο τον κόσμο το σύγχρονο και δυναμικό πρόσωπό του. Για να κερδηθεί αυτή η μάχη απαιτείται μακρόπνοο όραμα και ξεκάθαρη στρατηγική.
Ο τουρισμός δεν αρκεί να βρίσκεται απλά στην ατζέντα των προτεραιοτήτων. Πρέπει να γίνει 'η' προτεραιότητα. Κι αυτό το στρατηγικό όραμα πρέπει να το αγκαλιάσει και να το υπηρετήσει ολόκληρη η κοινωνία. Είναι αναγκαιότητα πλέον, ο κλάδος μας να 'ανοιχθεί' στην κοινωνία. Να εξηγήσει και να πείσει, πόσο σημαντική δραστηριότητα είναι ο τουρισμός για την οικονομική ανάπτυξη της χώρας, για την απασχόληση και για την ίδια την προοπτική της.
Οι συχνές αναφορές των εκπροσώπων της Πολιτείας στη σπουδαιότητα του τουρισμού, στο χαρακτηρισμό του κλάδου ως ατμομηχανή της οικονομίας ή ως βαριά βιομηχανία, επιβάλλεται να αποδειχθούν και στην πράξη".
4. Επειδή ο εχθρός κατά πως λέγεται, του καλού είναι το καλύτερο, ποια πιστεύεις πως θα ήταν η καλύτερη δυνατή τουριστική πολιτική που θα μπορούσε ο Δήμος Νάξου να εφαρμόσει εν όψει μιας καλοκαιρινής περιόδου;
Η καλύτερη δυνατή και αποτελεσματική πολιτική είναι αυτή κατά την οποία αφού αποτυπώσεις την σημερινή υπάρχουσα κατάσταση, στην συνέχεια με την βοήθεια εξειδικευμένων συνεργατών εκτιμάς τα δεδομένα και τα πλεονεκτήματα που έχεις και με βάση τις δυνατότητες σου προχωράς στον σχεδιασμό του πλάνου και στην υλοποίηση δράσεων. Στον τουριστικό τομέα η εφαρμογή αυτή δεν είναι άλλη από το Επιχειρησιακό Σχέδιο Δράσης (Μarketing Plan) που έχει πραγματοποιηθεί για λογαριασμό του Δήμου μας. Είναι ένα πολύ δυνατό επιστημονικό εργαλείο. Το καλύτερο που θα μπορούσε να κάνει ο Δήμος είναι να προχωρούσε άμεσα στην αξιοποίηση του σχεδίου αυτού, ήδη έχουμε αργήσει. Εκεί στο σχέδιο αυτό ορίζεται το πλαίσιο συνεργασίας όλων των εμπλεκομένων φορέων και ιεραρχούνται οι προτεραιότητες καθώς και ο τρόπος υλοποίησης τους.
5. Το υπό τον παραιτηθέντα Αντιδήμαρχο και πρόεδρο της τουριστικής επιτροπής Γιάννη Πομώνη έργο-προσπάθεια είχε προοπτική;
Γνωρίζετε κύριε Βλαχάκη πως είχαμε συγκρουστεί έντονα με τον κύριο Πομώνη για την δομή και την λειτουργία της Τουριστικής Επιτροπής. Θεωρώ ότι δυστυχώς δικαιωθήκαμε για εκείνη μας την αντιπαράθεση. Ξέρετε δεν είναι αρεστό να επιβεβαιώνεσαι για την δυσάρεστη έκβαση σε πράγματα που έχεις προβλέψει. Όμως οφείλω να αναγνωρίσω στον κύριο Πομώνη πως στο πραγματικά πολύ μικρό διάστημα των 18 μηνών που ασχολήθηκε έκανε ένα πολύ σημαντικό έργο, το σημαντικότερο (κατά τη γνώμη μου) τα τελευταία χρόνια, στον τουριστικό τομέα. Οι κορυφαίες ενέργειες της «Τουριστικής έρευνας», «Το Επιχειρησιακό Σχέδιο Δράσης του Τουρισμού», η ανάκτηση γαλάζιων σημαιών, η εξασφάλιση του «Naxos.gr», η δημιουργία της ιστοσελίδας της Νάξου, η χαρτογράφηση των πεζοπορικών διαδρομών, η ανάθεση μελέτης του καταστατικού και της βιωσιμότητας του Ενιαίου Φορέα, είναι έργα που φέρουν την δική του σφραγίδα. Πραγματικά το έργο και η προσπάθεια του Γιάννη Πομώνη είχε προοπτική για την Νάξο. Για να είμαι δίκαιος αναφέρω πως όλα αυτά έγιναν στα πλαίσια της θητείας της σημερινής Δημοτικής Αρχής.
6. Οι προσπάθειες του Επιμελητηρίου Κυκλάδων που έκανε λόγο πρόσφατα για την αναγκαιότητα δημιουργίας ενός ενιαίου φορέα για την προβολή και υποστήριξη του τουριστικού προϊόντος της Νάξου, θεωρείς πως γίνονται βάσει πλάνου ή μήπως αποτελούν αποσπασματική προσέγγιση του κεφαλαίου που ακούει στο όνομα «Τουριστική ανάπτυξη της Νάξου»;
Το Επιμελητήριο Κυκλάδων υπό την προεδρεία του Γιάννη Ρούσσου έχει πραγματικά να επιδείξει ένα πολύ σημαντικό Πανκυκλαδικό έργο. Θεωρώ ότι οι αγώνες των δικών μας (Παγώνη Κώστα, Παπαδόπουλου Δημήτρη, και Φραγκίσκου Νίκου) έφεραν αποτέλεσμα. Κατάφεραν να σπάσουν τα στεγανά της Συριανής μέχρι τότε κυριαρχίας (και ίσως βοήθησαν και τον Γιάννη τον Ρούσσο στις μεταξύ τους ισορροπίες) και έδειξαν ότι ο δρόμος της ανάπτυξης δεν είναι άλλος από την αξιοποίηση όλων των Κυκλαδικών δυνάμεων των νησιών. Στην συνέχεια δημιουργώντας τις εταιρίες ανάπτυξης το Επιμελητήριο κατάφερε να αποσπάσει κονδύλια από Ευρωπαϊκά προγράμματα και προσλαμβάνοντας ικανά επιστημονικά στελέχη να φτάσει στο σημερινό αποτέλεσμα να αποτελεί ένα ελπιδοφόρο πυλώνα προοπτικής για τον Κυκλαδικό Επαγγελματικό κόσμο με τις δράσεις που αναλαμβάνει.
Στην παρουσίαση που έγινε πρόσφατα από το Επιμελητήριο της τουριστικής έρευνας και του επιχειρησιακού σχεδίου δράσης για τα έξι μεγάλα νησιά εκτός Μυκόνου και Σαντορίνης παρατηρούνται τα εξής:1)Τα αποτελέσματά τους για την Νάξο ταυτίζονται με τα αποτελέσματα των αντίστοιχων έργων που έχουν πραγματοποιηθεί από το Δήμο πράγμα που τα τεκμηριώνει. 2) Το μοναδικό νησί που έχει θετική μεταβολή σχεδόν σε όλους τους δείκτες της έρευνας (2007-2009) είναι η Πάρος. Είναι τυχαίο που ο σημερινός Υπουργός Εσωτερικών κ. Ραγκούσης (ικανότατο και πετυχημένο στέλεχος) βρίσκονταν τότε στο τιμόνι της διοίκησης του νησιού; 3) Οι προτεραιότητες του Σχεδίου Δράσης για την Νάξο είναι αξιοποίηση της τουριστικής έρευνας και η δημιουργία του Ενιαίου Φορέα Τουρισμού. Κάτι για το οποίο ο σύλλογος Μαζικής Εστίασης Νάξου επισημαίνει την αναγκαιότητα της δημιουργίας του από το 2002.
Θεωρώ λοιπόν ότι οι ενέργειες του Επιμελητηρίου συμπεριλαμβανομένης και της δράσης της «Κουζίνας του Αιγαίου» από το ΚΕΤΑ και με την προσπάθεια και το όραμα του Γιώργου Καλώστου αποτελούν στοχευμένη και λεπτομερειακή προσέγγιση του κεφαλαίου τουρισμού για την Νάξο.
7. Με βάση την πολυετή εμπειρία σου στο χώρο και όλα όσα έχεις ακούσει από τους συναδέλφους σου παλαιούς και νέους, θεωρείς ότι η Νάξος ως τουριστικός προορισμός έχει πιθανότητες να καταξιωθεί ως φερέγγυος τουριστικός προορισμός;
Η Νάξος είναι «ο γίγαντας που κοιμάται» το γνωρίζουν καλά οι ανταγωνιστές μας ίσως περισσότερο από εμάς και μας φοβούνται γι’ αυτό. Ένα ευλογημένο νησί γεμάτο θετική ενέργεια, ιστορικούς και αρχαιολογικούς θησαυρούς, εξαιρετικά προϊόντα, πανέμορφο ποικίλο τοπίο, έξυπνους και εργατικούς ανθρώπους έστω και αργά μπορεί να καταξιωθεί ως φερέγγυος τουριστικός προορισμός. Έχει χάσει πολλές φορές το τρένο αλλά έχει πιθανότητες ακόμα να εξελιχθεί. Σίγουρα έπρεπε το νησί μας να έχει μια καλύτερη τύχη και φταίμε όλοι γι’ αυτό.
8. Πως φαντάζεσαι την τουριστική πέργκολα της Νάξου της δεκαετίας 2010-2019;
Ποτέ μου δεν θεώρησα ότι οι πέργκολες έχουν τουριστικό χαρακτήρα μόνο. Ένα μέσο που δίνει την δυνατότητα σε όλους να χαίρονται το νησί τους δεν είναι τουριστικό. Βλέπω καθημερινά στις πέργκολες, παππούδες , γιαγιάδες παιδιά, ανθρώπους του λιμανιού, ψαράδες, ναυτικούς, Χωραΐτες παλιούς , Αξώτες γενικότερα. Όλοι αυτοί κάθε άλλο παρά τουρίστες είναι. Μπορούν στις πέργκολες να πίνουν το ουζάκι το καφεδάκι τους. Λειτουργούν, ζουν κάτω από αυτές. Αν οι πέργκολες δεν ήταν κομμάτι του εαυτού τους θα τις είχαν απορρίψει να είσαι σίγουρος. Παιδί της παραλίας είσαι και εσύ Γιάννη Βλαχάκη και τα ξέρεις καλά αυτά. Τα έχεις ζήσει. Υπάρχουν άνθρωποι που αν δεν κατεβούν στην παραλία αισθάνονται άρρωστοι. Είναι οξυγόνο που κανένας επαγγελματίας δεν το στέρησε από κανένα. Αντίθετα όλοι οι επαγγελματίες της Εστίασης από τον Βιλλαντώνη και τον Μαρμαρά και τον Γερώλυμο μέχρι και εμάς σήμερα όλοι το ίδιο πράγμα κάνουμε. Προσφέρουμε υπηρεσίες εξυπηρετώντας και ικανοποιώντας καθημερινές ανθρώπινες ανάγκες. Θαμώνες καθημερινοί ή περαστικοί βρίσκουν οικείο, χαλαρό , φιλικό, περιβάλλον και βιώνουν ξεχωριστές στιγμές. Θυμάμαι ένα στίχο του Μάνου Ελευθερίου:
«Είχα μια αγάπη από παιδί για κάποια καφενεία
που ήταν κοντά στη θάλασσα και βλέπαν ουρανούς,
που είχαν καλάμια στη σκεπή και μέσα στη γωνία,
ένα σβηστό γραμμόφωνο για να σου φεύγει ο νους»
Για να σου απαντήσω στο ερώτημά σου θα σου πω ότι φαντάζομαι την πέργκολα της επόμενης δεκαετίας να κάνει το ίδιο πράγμα. Να προσφέρει υπηρεσίες ποιοτικές, να είναι εναρμονισμένη με το περιβάλλον τις σύγχρονες ανάγκες, τον επαγγελματία να τον καθιστά συνεργάτη και όχι θύμα, να αποτελεί πόλο έλξης και συνεύρεσης και επικοινωνίας των ανθρώπων.
9. Τι θα μπορούσε να σε φέρει κοντά στην Αυτοδιοίκηση;
Έχω ζήσει την Αυτοδιοίκηση από πολύ μικρός από κοντά, από μέσα, αφού ο πατέρας μου αφιέρωσε 45 χρόνια ζωής στην ενεργή ενασχόλησή του με τον Άνθρωπο – Ναξιώτη και τις ανάγκες του . Γνωρίζω καλά τις ισορροπίες και τις αλληλεπιδράσεις. Είμαι κοντά στην Αυτοδιοίκηση αφού υπερασπίζω και διεκδικώ τα δίκαια των ανθρώπων της Εστίασης. Είμαι ταγμένος στο Σύλλογο Μαζικής Εστίασης και δεν με ενδιαφέρουν τα οφίκια αλλά το στοίχημα της αναβάθμισης του κλάδου μου που έχω βάλει με τον εαυτό μου και τους συνεργάτες μου. Στην παρούσα φάση οι συλλογικές και επαγγελματικές μου υποχρεώσεις δεν μου το επιτρέπουν. Αν στο μέλλον προκύψει να ασχοληθώ εφ’ όσον υπάρξει μια ομάδα ανθρώπων που θα κερδίσει την εμπιστοσύνη μου και έχω την δυνατότητα να το κάνω, δεν είναι κάτι που το αποκλείω είναι όμως εξαιρετικά δύσκολο.
10) Mαζική Εστίαση και Εμποροεπαγγελματικός Νάξου: Τι σας ενώνει/συνδέει και τι σας χωρίζει/διαφοροποιεί;
To 2002 μια ομάδα επαγγελματιών της Εστίασης, νοιώθοντας την ανάγκη να δώσουμε λύση σε κάποια προβλήματα μας, θεωρήσαμε ότι ,πρέπει να φτιάξουμε το Σωματείο που θα αντιπροσωπεύει την Μαζική Εστίαση, χωρίς αυτό να εμποδίζει κανέναν, να παραμείνει και στον Εμποροεπαγγελματικό Σύλλογο. Ανήκουμε και τα δύο Σωματεία στο τριτοβάθμιο όργανο την ΓΕΣΕΒΕ αλλά το δευτεροβάθμιο όργανό μας είναι διαφορετικές Ομοσπονδίες. Δεν μας χωρίζει τίποτα. Μας ενώνει η κοινή προσπάθεια για το καλό της Νάξου και των επαγγελματιών- κατοίκων της. Θέματα που αφορούν συνολικά το νησί απαιτούν κοινή στρατηγική κοινή προσπάθεια και συμπόρευση. Ειδικότερα θέματα που αφορούν τον κάθε κλάδο, μας διαφοροποιούν και απαιτούν εσωτερικούς χειρισμούς και ανεξάρτητη αντιμετώπιση. Η εκπαίδευση ενός υπεύθυνου σε ένα εστιατόριο ή ενός μπάρμαν δεν αφορά έναν πωλητή ρούχων, το ωράριο των νυχτερινών κέντρων οι οι μηνύσεις για ηχορύπανση δεν αφορούν ένα βιβλιοπωλείο. Τα θέματα που έχουν να κάνουν με το ασφαλιστικό ή τις επαγγελματικές μισθώσεις ή τα πνευματικά δικαιώματα ή την προβολή του νησιού μας αφορούν όλους.
11)Την επικοινωνία του Δ.Σ της Μαζικής Εστίασης με τα μέλη της πως θα την αξιολογήσεις;
Θεωρώ ότι αυτή τη στιγμή είναι ελλειμματική. Η επικοινωνία με τα μέλη μας είναι δύσκολη εξαιτίας και της φύσης της δουλειάς μας που απαιτεί πολλές ώρες καθημερινής παρουσίας στα καταστηματά μας. Η συμπλήρωση του μητρώου μελών με πολλά στοιχεία , η επικοινωνία μέσω sms είναι κάποια από τα βήματα που έχουν γίνει πέρα από τα κλασικά τα τηλέφωνα και τις επιστολές. Πρέπει να γίνουν όμως κι άλλα. Υπάρχουν σκέψεις όπως η επανακυκλοφορία της εφημερίδας «Φιλοξενία» , η δημιουργία Blog , και η εξέλιξη της ιστοσελίδας (naxosisland.gr) πέραν από τουριστικού χαρακτήρα να είναι και ενημερωτικού για τα θάματα του Συλλόγου για τα μέλη μόνο.
12)Πως είναι οι σχέσεις του Συλλόγου σας με τους άλλους Συλλόγους που σε άλλες περιοχές της Χώρας αναπτύσσουν δράσεις πάνω στο ίδιο αντικείμενο εργασίας;
Οι σχέσεις είναι πολύ καλές και έχουμε συχνή επικοινωνία απ’ όλη την Ελλάδα. Ειδικά με την δράση που υλοποιούμε «Νάξος Γεύση και Πολιτισμός» πολλοί σύλλογοι έχουν έρθει σε επαφή μαζί μας για να ενημερωθούν για το πρόγραμμα αυτό. Ζητήσαμε από το Επιμελητήριο να μας δώσει την δυνατότητα να χρησιμοποιήσουμε το σύστημα τηλεδιάσκεψης που υπάρχει στα γραφεία των 6 μεγάλων νησιών ώστε να έρθουμε σε επαφή με τους άλλους συλλόγους Εστίασης των Κυκλάδων και να χαράξουμε κοινή πορεία δράσεων. Οριοθετήθηκε για το Φθινόπωρο η συνάντηση αυτή. Επίσης προτείναμε στην πρόσφατη συνεργασία που είχαμε με τον διευθυντή του ΚΕΤΑ Ν. Αιγαίου κ. Γιώργο Καλώστο να προκαλέσει ένα forum Γαστρονομίας όπου θα συναντηθούμε για να συζητήσουμε την εφαρμογή του Aegean Cuisine και τα γενικότερα προβλήματα του κλάδου.
13) Τι σημαίνει «Καλλικράτης» για την Μαζική Εστίαση («Νάξος-Φιλοξενία») και ποια μπορεί να είναι η προοπτική για τον Σύλλογό σας;
Είναι πρόκληση για το Σύλλογο μας ο «Καλλικράτης». Για τον λόγο αυτό στις επόμενες εκλογές του Σωματείου μας το Φθινόπωρο θα έχουμε προχωρήσει σε τροποποίηση του καταστατικού μας ώστε να συμπεριληφθούν οι υπόλοιπες περιοχές σύμφωνα με το νέο κώδικα. Αυτή τη στιγμή έχουμε την εμπειρία και τη γνώση να βοηθήσουμε και τους άλλους συναδέλφους των άλλων περιοχών του νησιού μας καθώς και των άλλων μικρών νησιών της Επαρχίας Νάξου αν τελικά συμπεριληφθούν. Όταν τα Εργαστήρια πρακτικής Κουζίνας – Καφετέριας –Μπαρ ολοκληρωθούν θα μπορούν να εκπαιδεύονται οι επαγγελματίες από τα γύρω νησιά που έτσι κι αλλιώς έρχονται στη Νάξο για ένα σωρό δουλειές. Σίγουρα μαζί μπορούμε να φέρουμε καλύτερα αποτελέσματα. Πάντα πίστευα ότι οι Κυκλάδες πρέπει να αναπτύσσονται συνολικά και να προβάλλονται σαν ένας προορισμός με τις πολυμορφίες και τις ιδιαιτερότητες του κάθε νησιού ξεχωριστά ώστε να αποτελούν ένα ολοκληρωμένο σύμπλεγμα εμπειριών , παροχών και δραστηριοτήτων.
14) Ανταποκρίνονται τα μέλη σας στα κατά καιρούς οικονομικά καλέσματα του Δ.Σ της «Εστίασης»;
Θα έλεγα ότι σε γενικές γραμμές οι επαγγελματίες συμμετέχουν αβίαστα στην κάλυψη της συνδρομής τους. Τα σωματεία γνωρίζουν καλά πως μπορούν να διαθέσουν εποικοδομητικά τα έσοδά τους για την αναβάθμιση των μελών και του κλάδου τους. Δεν έχουν όμως έσοδα. Άλλωστε η πεμπτουσία των αποφάσεων του Συμβουλίου ή της Γενικής Συνέλευσης είναι αυτή που καθορίζει η ίδια η Δημοκρατία. Η προσέγγιση δηλαδή του ιδανικού σε εφικτά όρια. Όμως από μια συνδρομή 30 ευρώ ετησίως ο καθένας δεν μπορείς να κάνεις αναπτυξιακό έργο, ίσα ίσα βολεύεις τα λειτουργικά έξοδα του γραφείου και της γραμματείας. Για το λόγο αυτό, προσπαθούμε να καλύψουμε μέσω μιας εκδήλωσης ή κάποιων χορηγιών τις ανάγκες μας. Είναι όμως το οικονομικό, ο μεγαλύτερος πονοκέφαλος για το Δ.Σ. Θα πρέπει λοιπόν να αλλάξει ο τρόπος δράσης. Πρέπει να ξεφύγουμε από τα στενά όρια που μας περιορίζει το καταστατικό. Η άποψή μου είναι να δημιουργηθεί μία αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία (κάτι που θα προτείνω στο Δ.Σ ώστε να συζητηθεί στην επόμενη Γ. Συνέλευση) που θα έχει αντικείμενο δράσης του σκοπούς που προβλέπει το καταστατικό του Συλλόγου. Έτσι θα μπορεί να συμμετέχει σε προγράμματα επιδότησης ώστε να μπορεί να εξασφαλίσει πόρους για την εκπαίδευση και την επιμόρφωση που θεωρώ τον σημαντικότερο άξονα δράσης όπως και για τις άλλες δραστηριότητες. Βλέπουμε ότι το Επιμελητήριο ας πούμε ίδρυσε την ΕΤΑΠ (Εταιρεία Ανάπτυξης & Προόδου) και το ΚΕΤΑ (Κέντρο Επιχειρηματικής Τεχνολογικής Ανάπτυξης) ώστε μέσα από αυτούς τους οργανισμούς να εξασφαλίσει κονδύλια για να υλοποιήσει τόσες σημαντικές δράσεις. Όσο μένουμε στα στενά όρια του Συλλόγου δεν μπορούμε παρά να κάνουμε μία διαχείριση της καθημερινότητας μόνο. Επίσης όλοι οι φορείς οι Επαγγελματικοί (Εστίαση, Εμποροεπαγγελματικός, Ξενοδόχοι, Ενοικιαζόμενα Δωμάτια , Ενοικιαζόμενα Αυτοκίνητα κ.λπ.) Θα μπορούσαν να ιδρύσουν ένα τέτοιο νομικό πρόσωπο και να υποβάλλουν μία πρόταση για ένα Διοικητήριο Επαγγελματικών Σωματείων που θα μπορούσε να στεγάσει τις Γραμματείες των Συλλόγων καθώς και αίθουσες επιμόρφωσης η μία ιδιωτική σχολή Τουριστικών επαγγελμάτων που θα μπορούσε να εξυπηρετήσει και τις ανάγκες των γύρω μικρών νησιών. Το ξαναλέω μόνο με την επιμόρφωση θα αλλάξει το σκηνικό στις προσφερόμενες υπηρεσίες και θα βοηθηθούν πραγματικά οι επαγγελματίες.
15)Περνά από το χέρι ενός Βουλευτή η επίλυση ενός αιτήματός σας και ποιού;
Έχω πολλά παραδείγματα να αναφέρω από πάγια αιτήματα και διεκδικήσεις που βρήκαν λύση με την βοήθεια και την θέληση ενός ανθρώπου πολλές φορές ακόμη και τυχαία από μία συγκυρία. Μπορεί να φαίνεται υπερβολικό είναι όμως αληθινό. Μπορεί ένας βουλευτής να βοηθήσει ακόμα και στα μεγάλα ζητήματα φτάνει να έχει ικανότητες και θέληση και να έχει συλλάβει την ουσία του αιτήματος. Απαιτείται όμως από τους φορείς που ζητάνε κάτι να έχουν μία ολοκληρωμένη πρόταση τεκμηριωμένη με επιχειρήματα και ανάλυση και να τους διακατέχει ομοψυχία όχι να παρατηρούμε αντιδραστικές τάσεις. Τότε βοηθιέται και ο Βουλευτής και μπορεί να τρέξει καλύτερα το αίτημα. Οι διεκδικήσεις με τον τηλεβόα στους δρόμους η με συζητήσεις στα καφενεία δεν υλοποιούνται στις μέρες μας.
16)Τι προβληματίζει το σύνολο των μελών σας;
Θέματα όπως ο Δημοτικός Φόρος που πρέπει να καταργηθεί ολοσχερώς, Τα Πνευματικά Συγγενικά Δικαιώματα, το ωράριο, το ασφαλιστικό, το φορολογικό, τα Δημοτικά τέλη, το καθεστώς των επαγγελματικών μισθώσεων, οι μηνύσεις, ο Εφετ είναι κάποια από τα σημαντικότερα ζητήματα του κλάδου.
17) Τα μεγάλα θέματα που αναμένεται να απασχολήσουν τον Ενιαίο Δήμο Νάξου, θα αποτελέσουν για την Μαζική Εστίαση «πρόκληση»; Και αν ναι, θα πάρετε δημοσίως ξεκάθαρες θέσεις επ’ αυτών;
Έχουμε αποδείξει στην πράξη ότι δεν διστάζουμε να πάρουμε θέση όταν αυτό απαιτείται και όταν είμαστε σε θέση να το υποστηρίξουμε με σαφήνεια. Οι προτάσεις μας είναι τεκμηριωμένες και εκφράζουν το σύνολο των μελών μας όχι μεμονωμένα και στενά συμφέροντα. Είναι πρόκληση ο Καλλικράτης αναμφίβολα. Η Νάξος είναι ενιαία και αδιαίρετη και μοναδική μαζί με τα μικρά νησιά μπορεί να αποτελέσει μία σημαντική οικονομική και κοινωνική δύναμη.
Παρασκευή, Απριλίου 16, 2010
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(
Atom
)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου