Η κυβέρνηση Σαμαρά,
εξαφάνισε τα «δίδυμα ελλείμματα» (δημοσιονομικό και ισοζυγίου τρεχουσών
συναλλαγών) που αποτέλεσαν τις αιτίες της κρίσης και επανέφερε την οικονομία
από τη βαθιά ύφεση του -8,9% το 2011, στην ανάπτυξη του 0,8% το 2014. Στα μόλις
δυόμιση έτη της θητείας της επέτυχε να θέσει τις βάσεις για βιώσιμα δημόσια
οικονομικά και για στέρεα, αυτοτροφοδοτούμενη, εξωστρεφή οικονομική ανάπτυξη.
Η ανάκτηση της εμπιστοσύνης
στις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας και η απαρχή της αυτοδύναμης εξόδου
της χώρας στις αγορές, προϋπόθετε αγαστή συνεργασία με τους εταίρους μας της
Ε.Ε. και του ΔΝΤ. Συνεργασία που.....
θα «έκλεινε», χωρίς αναταράξεις, την περίοδο
των μνημονίων, θα δημιουργούσε το απαραίτητο «δίχτυ ασφαλείας» για το δανεισμό
της χώρας με λογικό επιτόκιο μέσω της προληπτικής γραμμής στήριξης και θα
επέτρεπε την ομαλή μετάβαση της Ελλάδας στις κοινές, για όλες τις χώρες της
ευρωζώνης, διαδικασίες δημοσιονομικού συντονισμού.
Όλα αυτά, προϋπέθεταν την
ολοκλήρωση της τελευταίας αξιολόγησης του Μνημονίου από τους θεσμικούς μας
εταίρους. Αξιολόγηση που έπρεπε να ολοκληρωθεί θετικά. Ακριβώς σε αυτή την
πρόκληση της τελευταίας, θετικής, αξιολόγησης του Μνημονίου εντασσόταν η ηλεκτρονική
επιστολή του Υπουργού Οικονομικών κ. Γ. Χαρδούβελη. Επιστολή που
«δαιμονοποιήθηκε» και συκοφαντήθηκε σκόπιμα από την τότε αντιπολίτευση, ενώ
στις 48 σελίδες της προέβλεπε μέτρα 980 εκατ. € για την επίτευξη στόχου
πρωτογενούς πλεονάσματος ύψους 3% του ΑΕΠ το 2015[1].
Η αντιπολίτευση, πέρα από τα
ψέματα για δήθεν κατάργηση του ΕΚΑΣ, εστίασε στη μία (1) σελίδα (από τις 48),
που περιελάμβανε πρώτον, τα έκτακτα μέτρα που θα μπορούσε να λάβει η κυβέρνηση
εάν εκτροχιαζόταν ο Προϋπολογισμός και δεύτερον, την αύξηση του ΦΠΑ στα ξενοδοχεία.
Για το πρώτο, δεν υπάρχει
υπεύθυνη κυβέρνηση στον κόσμο που να μην έχει έκτακτα σχέδια ανάγκης, εάν κάτι
πάει «στραβά». Δεν αναμέναμε από την τότε αντιπολίτευση να το κατανοήσει, καθώς
διακρίνεται πάνω από όλα για την ανευθυνότητά της.
Για το δεύτερο, πράγματι η
κυβέρνηση Σαμαρά είπε όχι στην αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ στα φάρμακα και στα
λοιπά προϊόντα που βρίσκονται στο χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ. Είπε όχι στην αύξηση
του συντελεστή ΦΠΑ στα νησιά. Είπε όχι στην κατάργηση του μεσαίου συντελεστή
ΦΠΑ. Δέχτηκε μόνο την μετάταξη του ΦΠΑ στα ξενοδοχεία, ως το αναγκαίο τίμημα
που έπρεπε να πληρωθεί για να κλείσει θετικά η αξιολόγηση.
Ενώ η κυβέρνηση Τσίπρα, αντί
να χρησιμοποιήσει στη διαπραγμάτευση το E-mail Χαρδούβελη, έχασε 6 μήνες, προκάλεσε
κρίση εμπιστοσύνης, στάση πληρωμών, εσωτερικό αναγκαστικό δανεισμό, έκλεισε τις
τράπεζες, επέβαλλε ελέγχους στην κίνηση κεφαλαίων (capital controls) και επανέφερε την
οικονομία από την ανάπτυξη στην ύφεση και από τα πλεονάσματα στα ελλείμματα.
Τελικά, μετά από παλινωδίες
και ερασιτεχνισμούς μηνών και μετά από ένα ανεκδιήγητο «δημοψήφισμα-παρωδία»,
σε κρίση πανικού μπροστά στην εθνική καταστροφή που θα ερχόταν με την έξοδο της
Ελλάδας από το ευρώ και την ΕΕ, «συνθηκολόγησε άνευ όρων» στη σύναψη ενός 3ου,
επώδυνου, Αριστερού Μνημονίου, με νέα δανεικά έως 86 δις ευρώ που εκτοξεύουν το
δημόσιο χρέος και παρατείνουν την κηδεμονία της χώρας για πολλά χρόνια.
Το 3ο «Μνημόνιο
Τσίπρα», δεν χρειάζονταν.
Έγινε αναπόφευκτο από τους
εγκληματικούς χειρισμούς της κυβέρνησής του. Ενδεικτικά, μόνο από τους
εγκληματικούς χειρισμούς της στο χρηματοπιστωτικό σύστημα, «χάθηκαν» 50 δις
ευρώ περίπου, εκ των οποίων 25 δις ευρώ περίπου από την πλήρη απαξίωση του
χαρτοφυλακίου συστημικών τραπεζών του ΤΧΣ και άλλα 25 δις ευρώ από τις ανάγκες
ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών (σε μόλις 15 μέρες!!!), που δημιουργήθηκαν μετά
την αψυχολόγητη απόφαση για τη διενέργεια του «δημοψηφίσματος-παρωδία» που
οδήγησε στο κλείσιμο των τραπεζών.
Το 3ο «Μνημόνιο
Τσίπρα» συνοδεύεται από επώδυνα, υφεσιακά, μέτρα ύψους 12 δις ευρώ περίπου, εκ
των οποίων τα μισά περίπου είτε ψηφίσθηκαν ήδη τον Ιούλιο, είτε
συμπεριλαμβάνονται στο νέο σχέδιο νόμου που κατέθεσε σήμερα στη Βουλή των
Ελλήνων η συγκυβέρνηση, καθώς απαιτήθηκαν από τους εταίρους μας της ΕΕ και του
ΔΝΤ ως «προαπαιτούμενες δράσεις» (prior actions) για να αποκατασταθεί κλίμα εμπιστοσύνης με τη
συγκυβέρνηση και να επέλθει η συμφωνία που θα κρατά την Ελλάδα στην ευρωζώνη
και την ΕΕ.
Στο Παράρτημα που ακολουθεί
συγκρίνονται τα μέτρα του E-mail Χαρδούβελη, η κριτική επί του οποίου
αποτέλεσε την προεκλογική σημαία του κ. Τσίπρα, με τα μέτρα του 3ου
«Μνημονίου Τσίπρα», που είναι 12 φορές περισσότερα (απίστευτος, μοναδικός στα
οικονομικά χρονικά, «πολλαπλασιαστής Τσίπρα»), αλλά δυστυχώς δεν είναι και τα
μοναδικά.
Διότι με μία κυβέρνηση που παραπαίει
από τις εσωτερικές της αντιφάσεις, που εκλέχθηκε και συνεχίζει να «κυβερνά»
μόνο με ψέματα, δεν πρόκειται να υπάρξει ποτέ αποκατάσταση της εμπιστοσύνης για
τις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας. Και χωρίς εμπιστοσύνη είναι βέβαιη η
είσοδος της χώρας σε ένα φαύλο κύκλο ύφεσης και ελλειμμάτων στην χοάνη των
οποίων θα «χάνονται» τα μέτρα που επωμίζονται οι έλληνες πολίτες για να
καλύψουν τους εγκληματικούς χειρισμούς της κυβέρνησης της «Αριστεράς του
Τίποτα».
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
E-mail Χαρδούβελη
29
11 2014
|
«Μνημόνιο Τσίπρα» -
Νόμοι 4334, 4335/2015 και Σχέδιο Νόμου 12
08 15
|
|
1
|
Στόχοι πρωτογενούς πλεονάσματος 3% του ΑΕΠ
το 2015, 4,5% του ΑΕΠ το 2016 και τα επόμενα έτη.
Πρωτογενές πλεόνασμα 5,7 δις € για το 2015.
Λήψη μέτρων 980 εκατ. €, για την κάλυψη του
δημοσιονομικού κενού.
|
Υιοθέτηση Συμπληρωματικού Προϋπολογισμού
και νέου Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος 2016-2019.
Στόχοι
πρωτογενούς πλεονάσματος -0,25%, 0,5%, 1,75% και 3,5% του ΑΕΠ για τα έτη 2015, 2016, 2017, και 2018 αντίστοιχα.
Λήψη μέτρων 12 δις ευρώ για την επίτευξη
των στόχων.
Δέσμευση
για τη λήψη νέων μέτρων «αν κριθούν αναγκαία» τον Οκτώβριο του 2016, τα οποία θα περιλαμβάνουν αμυντικές δαπάνες,
μεταρρύθμιση φόρου εισοδήματος, πάγωμα των υποχρεωτικών δαπανών.
|
2
|
Εναρμόνιση του συντελεστή ΦΠΑ στα
ξενοδοχεία (6,5%) με τον αντίστοιχο στην εστίαση (13%).
Διατήρηση των εκπτώσεων 30% στα νησιά.
|
Μεταρρύθμιση ΦΠΑ με τρείς συντελεστές 6% για φάρμακα, βιβλία και θέατρα, 13%
για τρόφιμα, ξενοδοχεία, ενέργεια και νερό, 23% για όλα τα υπόλοιπα, καθώς
και σταδιακή αλλά πλήρη κατάργηση των εκπτώσεων στα νησιά μέχρι το τέλος 2016, απόδοσης 1% του ΑΕΠ.
|
3
|
«Πάγωμα» των ονομαστικών συντάξεων των ετών 2016-2017, στα επίπεδα του
2015.
|
Λήψη
μέτρων για αύξηση του φόρου εισοδήματος νομικών προσώπων, αύξηση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης.
|
4
|
Περικοπή των παράνομα καταβαλλόμενων οικογενειακών επιδομάτων.
|
Αύξηση του συντελεστή φόρου εισοδήματος
επιχειρήσεων και ελευθέρων επαγγελματιών από 26% στο 29%. Ειδικά για τους αγρότες , φορολογικός συντελεστής 20% το
2016 και 26% το 2017.
|
5
|
Περικοπή παράνομα καταβαλλόμενων συντάξεων εκ μεταβίβασης.
|
Μεταρρύθμιση
του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος,
συμπεριλαμβανομένων της φορολόγησης του κεφαλαίου, των επενδυτικών μέσων, των
αγροτών και των ελευθέρων επαγγελματιών. Θέσπιση πιο «στενού ορισμού» των
αγροτών.
|
6
|
Κλήρωση αποδείξεων για περιορισμό της φοροδιαφυγής («λοταρία» - VAT
lottery), ηλεκτρονικές αποδείξεις (@πόδειξη), διασταύρωση τιμολογίων (B2B).
|
Μείωση
και απλοποίηση των φορολογικών δαπανών (φοροαπαλλαγές και εκπτώσεις).
Έκδοση εγκυκλίου για τα πρόστιμα
προκειμένου να διασφαλιστεί η συνολική και συγκροτημένη εφαρμογή του Κώδικα
Φορολογικών Διαδικασιών και του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος.
|
7
|
Καταπολέμηση του λαθρεμπορίου στον καπνό μέσω της αναδιάρθρωσης της
φορολογίας.
|
Αύξηση
του φόρου χωρητικότητας πλοίων (tonnage) και εφαρμογή ενός
αποτελεσματικού φορολογικού πλαισίου για την εμπορική ναυτιλία. Κατάργηση του
ειδικού φορολογικού καθεστώτος στη ναυτιλία.
|
8
|
Τακτοποίηση αυθαιρέτων (ν. 4178/2013) μετά την θετική απόφαση του ΣτΕ.
|
Διατήρηση του στόχου είσπραξης 2.650 εκατ. € από τον ΕΝΦΙΑ για το 2015 και 2016
ανεξάρτητα από την αλλαγή στις αντικειμενικές αξίες.
|
9
|
Παραμετρική αναστολή του 10% των μη-ανελαστικών δαπανών του Κρατικού Π/Υ
|
Κατάργηση
της διασυνοριακής παρακράτησης φόρου. Αντιστροφή των πρόσφατων φορολογικών
ρυθμίσεων στον Κώδικα
Φορολογίας Εισοδήματος ώστε να μην υπάρχει ειδική φορολογική αντιμετώπιση του
αγροτικού εισοδήματος (αφορολόγητο όριο 12.000 ευρώ στις αγροτικές
επιδοτήσεις).
|
10
|
Δεσμευμένες καταθέσεις από παράνομες δραστηριότητες
|
Θέσπιση
νομοθεσίας για την αναβάθμιση του Δημοσίου Λογιστικού (με την εισαγωγή πλαισίου ανεξαρτήτων φορέων, με την
κατάργηση των προληπτικών ελέγχων από το Ελεγκτικό Συνέδριο, με την απόδοση
στους ΓΔΟΥ αποκλειστικής οικονομικής δυνατότητας και στο ΓΛΚ της δυνατότητας
να επιβλέπει τα δημόσια οικονομικά και με την κατάργηση των ΥΔΕ από το 2017).
|
11
|
Κλινικές μελέτες
|
Άμεση
ενεργοποίηση του Δημοσιονομικού Συμβουλίου.
|
12
|
ΕΟΦ/έσοδα από άδειες
|
Πλάνο
εκκαθάρισης ληξιπρόθεσμων οφειλών και εκκρεμών επιστροφών φόρων.
|
13
|
Χρέωση για υγειονομική περίθαλψη αλλοδαπών πολιτών.
|
Μεταρρύθμιση
στον τομέα της Υγείας, με την επανακαθιέρωση
της συνταγογράφησης με βάση τη δραστική ουσία, με μείωση των τιμών των
γενόσημων φαρμάκων και όσων δεν καλύπτονται πλέον από την προστασία της
«πατέντας» μέχρι 50%, μείωση των τιμών των διαγνωστικών εξετάσεων ώστε να
εναρμονιστούν με τα όρια δαπανών του claw-back, επέκταση των ορίων δαπανών του claw-back 2015 και στο 2016.
|
14
|
Απογευματινές κλινικές στα νοσοκομεία του ΕΣΥ.
|
Αύξηση
της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης
και από το 2016 ενσωμάτωσής της στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος.
|
15
|
Καταπολέμηση φοροδιαφυγής στο ΦΠΑ (π.χ. VAT carousels), αύξηση εσόδων από
ανακατανομή εσόδων στη φορολογία εισοδήματος (π.χ. ελεύθεροι επαγγελματίες
που «δήλωναν αγρότες»), περεταίρω βελτίωση της αποτελεσματικότητας της
φορολογικής διοίκησης (tax administration gains), περεταίρω βελτίωση της
φορολογικής συμμόρφωσης (tax compliance).
|
Καταπολέμηση φοροδιαφυγής στο ΦΠΑ (π.χ.
VAT carousels), περεταίρω βελτίωση της αποτελεσματικότητας της φορολογικής
διοίκησης (tax administration gains), περεταίρω βελτίωση της φορολογικής
συμμόρφωσης (tax compliance) με τεχνική βοήθεια.
|
16
|
Σύνδεση εισφορών-παροχών για τους γεννηθέντες μετά την 1-1-1975 και
παροχή κινήτρων για παραμονή στην εργασία και την αποφυγή πρόωρης
συνταξιοδότησης (αύξηση των ελαχίστων ημερομισθίων από 4.500 σε 6.000),
εξορθολογισμός του ΕΚΑΣ.
|
Σταδιακή
κατάργηση του ΕΚΑΣ για όλους τους
συνταξιούχους έως τα τέλη Δεκεμβρίου 2019, αρχίζοντας με το ανώτερο 20% των
δικαιούχων τον Μάρτιο του 2016.
|
17
|
Ενίσχυση του κράτους δικαίου με επιτάχυνση της απονομής της δικαιοσύνης
(π.χ. εξωδικαστική επίλυση διαφορών).
|
Επέκταση
του φόρου 30% επί των μεικτών κερδών (GGRs) στα παιγνιομηχανήματα (VLTs).
|
18
|
Εφαρμογή εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ.
|
Αύξηση
εσόδων με παραχώρηση αδειών 4G και 5G.
|
19
|
Ιδιωτικοποιήσεις (π.χ. ΟΛΠ, ΟΛΘ, περιφερειακά αεροδρόμια, σιδηρόδρομος).
|
Μεταρρύθμιση
των κοινωνικών μεταβιβάσεων με
εφαρμογή/εισαγωγή του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος, το οποίο δεν θα
βασίζεται στη σχετική περικοπή των επιδομάτων σε είδος.
|
20
|
Απελευθέρωση αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας (π.χ. «μικρή ΔΕΗ»).
|
Μείωση
αμυντικών δαπανών 100 εκατ. € το 2015 και 400 εκατ. € το 2016 με
μείωση προσωπικού και προμηθειών εξοπλιστικών προγραμμάτων.
|
21
|
Μεταρρύθμιση αγοράς φυσικού αερίου.
|
Εισαγωγή φόρου στις τηλεοπτικές διαφημίσεις.
|
22
|
Καλύτερη νομοθέτηση για μείωση γραφειοκρατίας και ταχύτερη προώθηση του
κυβερνητικού έργου.
|
Προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού για τις τηλεοπτικές άδειες.
|
23
|
Νόμος πλαίσιο για τις προμήθειες του Δημοσίου.
|
Αύξηση
του φόρου πολυτελούς διαβίωσης από το 10 στο 13% με συμπερίληψη και των
σκαφών αναψυχής άνω των 5 μέτρων, με εφαρμογή από το 2014.
|
24
|
Βελτίωση της υφιστάμενης ρύθμισης οφειλών (ν. 4305 & 4307/2014)
|
Αύξηση
επιτοκίου για τη ρύθμιση οφειλών στο 5% (πλέον επιτόκιο ΕΚΤ), θέσπιση
εισοδηματικών κριτηρίων ια την υπαγωγή οφειλετών στη ρύθμιση και για τον
αριθμό των μηνιαίων δόσεων.
|
25
|
-
|
Μείωση
πρόωρων συνταξιοδοτήσεων, με αύξηση των
αντικινήτρων (penalties)
για πρόωρη συνταξιοδότηση, αμέσου εφαρμογής για όλους όσους συνταξιοδοτούνται
μετά την 30 Ιουνίου 2015. Στόχος η σύνταξη
στα 67 για όλους, ή στα 62 με 40 χρόνια εισφορών, μέχρι το 2022.
Εξαίρεση τα βαρέα επαγγέλματα και οι
μητέρες με παιδιά με ειδικές ανάγκες.
Αύξηση του «πέναλτυ» στο 16% ανά έτος πρόωρης συνταξιοδότησης από 6% σήμερα.
|
26
|
-
|
Εξασφάλιση ότι συγχωνεύονται όλα τα επικουρικά ταμεία στο ΕΤΕΑ.
|
27
|
-
|
Καλύτερη στόχευση των κοινωνικών δαπανών,
με αύξηση της σύνταξης του ΟΓΑ για
ανασφάλιστους.
|
28
|
-
|
Αύξηση της εισφοράς υγειονομικής περίθαλψης από το 4% στο 6% για όλους τους
συνταξιούχους στη βασική σύνταξη
και επέκτασής τους και στις επικουρικές
συντάξεις.
|
29
|
-
|
Εναρμόνιση
των εισφορών μεταξύ των
ασφαλιστικών ταμείων με βάση αυτές του ΙΚΑ, από 1η Ιανουαρίου
2016.
|
30
|
-
|
Κατάργηση
των περισσότερων χρεώσεων υπέρ τρίτων υπέρ τρίτων που χρηματοδοτούν συντάξεις και αντιστάθμιση μέσω της
μείωσης παροχών ή της αύξησης εισφορών σε ορισμένα ταμεία.
Εναρμόνιση κανόνων συνταξιοδοτικών παροχών
στον ΟΓΑ με βάση τα ισχύοντα στο υπόλοιπο ασφαλιστικό σύστημα, εκτός αν ο ΟΓΑ
συγχωνευθεί με άλλα ταμεία.
|
31
|
-
|
Πλήρης
αντιστάθμιση των δικαστικών αποφάσεων του ΣτΕ περί αντισυνταγματικότητας των περικοπών στις
συντάξεις το 2012.
|
32
|
|
Μεταρρυθμίσεις
στο Δημόσιο με υιοθέτηση ενός νέου μισθολογίου από τον 1.01.2016 με δημοσιονομικά ουδέτερο τρόπο.
Σταδιακή περιγραφή θέσεων και νέο μισθολόγιο μεσοπρόθεσμα.
|
33
|
|
«Εξορθολογισμός»
των ειδικών μισθολογίων μέχρι το Νοέμβριο
2015.
|
34
|
|
Εναρμόνιση
των λοιπών μη μισθολογικών παροχών
(οδοιπορικά, ημερήσια αποζημίωση κ.λ.π.) με τις βέλτιστες πρακτικές στην ΕΕ
(από 1.01.2016).
|
35
|
|
Σταδιακή μείωση των δαπανών μισθοδοσίας του Προϋπολογισμού ως ποσοστό του ΑΕΠ μέχρι το 2019.
Αναμόρφωση του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα,
σε συμφωνία με τους θεσμούς.
|
36
|
|
Ενίσχυση
της ανεξαρτησίας της ΕΛΣΤΑΤ.
|
37
|
|
Υιοθέτηση ενός αναθεωρημένου «Εθνικού Σχεδίου κατά της Διαφθοράς».
|
38
|
|
Μεταρρυθμίσεις
στη Φορολογική Διοίκηση με αυτονομία της
ΓΓΔΕ, με άμεση μεταφορά όλου του προσωπικού (συμπεριλαμβανομένου αυτού του
ΣΔΟΕ) στη ΓΓΔΕ.
|
39
|
|
Μείωση
του ποσού του ακατάσχετου ορίου από τα 1.500 ευρώ που είναι σήμερα και κατάργηση του ορίου του 25% του
ύψους των μισθών και συντάξεων.
|
40
|
|
Εξέταση και υποβολή πρότασης των ελληνικών αρχών προς
την Ευρωπαϊκή επιτροπή για αύξηση του
ορίου των επιχειρήσεων που υπόκεινται σε ΦΠΑ στις 25.000 €.
|
41
|
|
Καταπολέμηση
λαθρεμπορίου καυσίμων με χρήση GPS και φοροδιαφυγής
με διασταύρωση φορολογικών δηλώσεων και τραπεζικών λογαριασμών και προώθησης
των ηλεκτρονικών συναλλαγών.
|
42
|
|
Μεταρρυθμίσεις στο
Χρηματοπιστωτικό Τομέα, εν μέσω άλλων, με
τροποποιήσεις στο «νόμο Κατσέλη», ενίσχυση των εξωδικαστικών συμβιβασμών,
προετοιμασία μιας συνολικής στρατηγικής για την αντιμετώπιση των «κόκκινων
δανείων» σε συνεργασία με στρατηγικό σύμβουλο, μεταρρύθμιση του πτωχευτικού
κώδικα και της εξέτασης αφερεγγυότητας επιχειρήσεων και νοικοκυριών.
Τροποποίηση του
νόμου ΤΧΣ για καλύτερη
διακυβέρνηση, εναρμόνιση με τις απαιτήσεις της Οδηγίας BRRD (για την εξυγίανση και ανακεφαλαιοποίηση των
τραπεζών).
|
43
|
|
Υιοθέτηση μιας συνεκτικής στρατηγικής για το χρηματοπιστωτικό τομέα
με σκοπό την επιστροφή των
τραπεζών σε ιδιωτικό management μέσω προσέλκυσης διεθνών στρατηγικών επενδυτών και της
επίτευξης ενός βιώσιμου μεσοπρόθεσμου χρηματοδοτικού μοντέλου,
Δημιουργία
αποθεματικού ασφαλείας ύψους 25 δις ευρώ για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών.
|
44
|
|
Μεταρρύθμιση
στην αγορά εργασίας με δρομολόγηση
μιας διαδικασίας διαβούλευσης για τον κατώτατο μισθό, τις συλλογικές
διαπραγματεύσεις και τις ομαδικές απολύσεις, σε συνεργασία με το Διεθνές
Γραφείο Εργασίας (ILO).
|
45
|
|
Μεταρρύθμιση
στις αγορές προϊόντων, με εφαρμογή των
εκκρεμών συστάσεων του ΟΟΣΑ (toolkit 1 & 2, συμπεριλαμβανομένων
των αναψυκτικών και των πετρελαιοειδών), μεταρρύθμιση της αδειοδότησης των
επιχειρήσεων, μείωση του διοικητικού φόρτου, με δρομολόγηση σχετικής
εκτίμησης επιπτώσεων έως τον Οκτώβριο 2015.
|
46
|
|
Άνοιγμα
των κλειστών επαγγελμάτων, μείωση της
γραφειοκρατίας.
|
47
|
|
Μεταρρύθμιση
στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας,
αύξηση των τιμολογίων της ΔΕΗ, μείωση της στήριξης στα φωτοβολταϊκά και τις
ΑΠΕ, επανεξέταση της φορολόγησης της ενέργειας, ενίσχυση της ανεξαρτησίας της
ΡΑΕ.
|
48
|
|
Ολοκλήρωση
των αποκρατικοποιήσεων από το ΤΑΙΠΕΔ,
συμπεριλαμβανομένων των περιφερειακών αεροδρομίων, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της ΕΓΝΑΤΙΑ,
των λιμανιών Πειραιά και Θεσσαλονίκης και της επένδυσης στο Ελληνικό.
Ιδιωτικοποίηση της ΑΔΜΗΕ, εκτός εάν βρεθεί εναλλακτικό ισοδύναμο σχέδιο.
|
49
|
-
|
Στον
τομέα της Υγείας, επέκταση των ανωτάτων ορίων είσπραξης επιστροφών του 2015
για τις διαγνωστικές εξετάσεις, τις ιδιωτικές κλινικές και τα φαρμακευτικά
προϊόντα στα επόμενα τρία χρόνια,
Επαναφορά
του τέλους των 5 ευρώ για τις επισκέψεις στα νοσοκομεία ή λήψη ισοδυνάμων
μέτρων και μέτρων διαχείρισης της ζήτησης,
Κατάρτιση
σχεδίου μέχρι το Δεκέμβριο 2015 για να εφαρμοστεί στα νοσοκομεία το σύστημα
κλειστών ενοποιημένων νοσηλείων (ΚΕΝ-DRG) ή άλλης διεθνούς τυποποιημένης μεθοδολογίας
κοστολόγησης με βάση τις δραστηριότητες έως το Δεκέμβριο 2017, με κάλυψη όλων
των νοσοκομείων έως το 2018.
|
50
|
-
|
Επέκταση
του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος και πλήρη εθνική εφαρμογή μέχρι τα τέλη
του 2016 σε συνεργασία με την Παγκόσμια Τράπεζα.
|
51
|
|
Αντιστροφή
πρόσφατων ρυθμίσεων της νέας κυβέρνησης (π.χ. κατάργηση του φόρου 26% στις
εισαγωγές/τριγωνικές συναλλαγές με Κύπρο, Βουλγαρία κ.λ.π., νέα επιλογή
διευθυντών νοσοκομείων),.
|
52
|
|
Ίδρυση
νέου Ταμείου (σύμφωνα με τη Δήλωση της συνόδου Κορυφής της ζώνης του ευρώ),
με «σημαντικά» περιουσιακά στοιχεία και υπό την εποπτεία των οικείων
ευρωπαϊκών θεσμών.
|
[1]
Η κυβέρνηση θα μπορούσε να λάβει πρόσθετα, έκτακτα, μέτρα ύψους 500 εκατ. € το
δεύτερο εξάμηνο του 2015, μόνος στην περίπτωση που δεν θα φαίνονταν εφικτή η
επίτευξη του στόχου.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου