Το Περιφερειακό Συμβούλιο Νοτίου Αιγαίου με την από 30ης Αυγούστου 2011 υπ΄ αριθμόν 91 απόφαση του, υιοθέτησε τον κανονισμό λειτουργίας του, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Στο άρθρο 16 του οικείου κανονισμού θεσμοθετείται η δυνατότητα των μελών του περιφερειακού συμβουλίου να καταθέτουν γραπτές ερωτήσεις οι οποίες απαντώνται γραπτά από τον περιφερειάρχη ή τον αρμόδιο αντιπεριφερειάρχη εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την κατάθεσή τους. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την δεύτερη παράγραφο του άρθρου «..Οι ερωτήσεις αφορούν την αίτηση και.... μόνον πληροφοριών για το αν αληθεύει μια είδηση ή ένα περιστατικό ή αν έλαβε γνώση ο περιφερειάρχης ή ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης και ποια μέτρα έλαβε ή πρόκειται να λάβει. Οι επερωτήσεις έχουν σκοπό τον έλεγχο του περιφερειάρχη και των αντί περιφερειαρχών για ζητήματα άμεσης επικαιρότητας, με διερεύνηση των αιτιών ή του σκοπού για τον οποίο έγινε ή παραλήφθηκε ένα γεγονός ή μια πράξη..» καθώς και σύμφωνα με την τρίτη του παράγραφο «..Ο πρόεδρος τις καταχωρεί σε περίληψη στο επί τούτου τηρούμενο βιβλίο, και αναρτάται στην ιστοσελίδα της περιφέρειας και τις κοινοποιεί αμελητί στον ερωτώμενο ή στον επερωτώμενο….
Ο κ. Μαχαιρίδης, σε ραδιοφωνική του συνέντευξη που παραχώρησε την Τετάρτη 4 Ιανουαρίου 2012 στην Ραδιοφωνία Κυκλάδων και συγκεκριμένα στην πρωινή ενημερωτική εκπομπή «Καλημέρα Κυκλάδες», αναφέρθηκε εκτενώς σε θεσμικές αλλαγές της διοικητικής δομής της Περιφέρειας, τις οποίες ο ίδιος εισηγείται και προωθεί στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών, δίχως, κατά την γνώριμη τακτική του, να τις διαβουλευτεί με το Περιφερειακό Συμβούλιο και την καθ΄ ύλην αρμόδια επιτροπή Επεξεργασίας του Οργανισμού της Περιφέρειας. Στην ενότητα των εισηγήσεων του για τοποθέτηση – θεσμική κατοχύρωση και επίσημα πολιτικών προϊστάμενων (Επάρχων), με αντιμισθία, στις υπηρεσίες των Περιφερειακών Ενοτήτων, μίλησε για τον διορισμό 6-8 πολιτικών προϊσταμένων σε σύνολο σήμερα 13 περιφερειακών ενοτήτων αλλά και την σύμπτυξη ορισμένων περιφερειακών ενοτήτων (2 ή 3) σε μια ευρύτερη περιφερειακή ενότητα με έναν ενιαίο πολιτικό προϊστάμενο.
Ερωτάται ο κ. Περιφερειάρχης :
1. Ποιες ακριβώς είναι οι προτάσεις που κατέθεσε στο Υπουργείο Εσωτερικών επί του ως άνω ζητήματος ;
2. Πρότεινε να καταργηθούν κάποιες από τις περιφερειακές ενότητες των Κυκλάδων ή να συνενωθούν ;
3. Ποια ήταν η πρόταση του για την νεοσυσταθείσα με το ν. 3852/2010 Περιφερειακή Ενότητα Μυκόνου;
4. Με ποιο δημοκρατικό έρεισμα νομιμοποιείται περιφερειακός σύμβουλος, που εκλέχθηκε σε άλλη περιφερειακή ενότητα, ενδεχομένως να προΐσταται πολιτικά σε άλλη έστω γειτονική περιφερειακή ενότητα με την οποία δεν σχετίζεται ούτε γνωρίζει ;
5. Για ποιο λόγο συστάθηκε η Επιτροπή για την επεξεργασία των προτάσεων, σχετικά με την τροποποίηση του Οργανισμού της Περιφέρειας (Π.Δ.130/2010), όταν δεν ερωτάται για τόσο σημαντικά ζητήματα που αφορούν τη διοικητική δομή και ο Περιφερειάρχης προτείνει θεσμικές αλλαγές αυτοβούλως ;
6. Κρίνει ή όχι σκόπιμο ο κ. Μαχαιρίδης την προηγούμενη διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες των νησιών πριν προχωρήσει σε τόσες καίριες προτάσεις που δυναμιτίζουν και καθόλου δεν βελτιώνουν την προσπελασιμότητα; Για παράδειγμα πως αποφασίζει να εισηγηθεί την διοικητική υποτέλεια και όχι διοικητική αναβάθμιση της Μυκόνου, του 5ου σε πληθυσμό δήμου των Κυκλάδων και αντίστοιχα 8ου σε επίπεδο των 34 συνολικά δήμων του Νοτίου Αιγαίου (απογραφή 2011), τη στιγμή που ένα ολόκληρο χρόνο ως εκλεγμένος Περιφερειάρχης δεν έχει επισκεφθεί καν τη Μύκονο όπως άλλωστε και κανένας από τους θεματικούς Αντιπεριφερειάρχες;
7. Θεωρεί ο κ. Μαχαιρίδης, και αν όχι ποιες οι πρωτοβουλίες του, ότι οι κάτοικοι και οι εκατομμύρια επισκέπτες της Μυκόνου, σε αντιστοιχία με αυτό που προσφέρουν στην εθνική οικονομία και στην τουριστική ταυτότητα του Αιγαίου, λαμβάνουν ανταποδοτικά τις αντίστοιχες υπηρεσίες όταν δεν υπάρχουν αποκεντρωμένες δομές της Περιφέρειας (Τμήματα Τεχνικών Έργων, Αγροτικής Οικονομίας, Μεταφορών και Επικοινωνιών και Γραφείο Δημόσιας Υγιεινής και Κοινωνικής Μέριμνας), δεν υπάρχει Πυροσβεστική, Γραφείο Ο.Α.Ε.Δ, Τμήμα Ασφαλείας, Τμήμα Επιθεώρησης Εργασιακών Σχέσεων, Γραφείο Ε.Ο.Τ, μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση (Ι.Ε.Κ.), υπολειτουργεί το Κέντρο Υγείας, το Τελωνείο κ.α ενώ ακόμη και το υποστελεχωμένο Ειρηνοδικείο Μυκόνου οδεύει προς κατάργηση; Και αν ακόμη υποθέσουμε ότι τα υπόλοιπα δεν είναι της αρμοδιότητας της Περιφέρειας, τότε με ποια λογική εξήγηση απέναντι στους Μυκονιάτες ο Περιφερειάρχης όλων των νησιών μας βάζει και αυτός το λιθαράκι του στη περαιτέρω υποβάθμιση του νησιού καθιστώντας το εκ νέου διοικητικά υποτελές παρά την αντίθετη πρόβλεψη του νομοθέτη που συνέστησε μετά από δεκαετίες ιστορικής αδικίας την Περιφερειακή Ενότητα Μυκόνου;
Υπενθυμίζοντας την από 20 Ιανουαρίου 2011 πρόταση μου για σύσταση αποκεντρωμένων δομών περιφερειακής αυτοδιοίκησης στη Μύκονο και με σταθερή την πεποίθηση μου ότι ο Περιφερειάρχης είναι οπαδός της νησιωτικότητας και πιστεύει σε μια ανάπτυξη χωρίς αποκλεισμούς για τις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα, αναμένω τις απαντήσεις του στα τεθέντα επίκαιρα ζητήματα, ενόψει μάλιστα του πολυνομοσχεδίου αλλά και τις κατατεθείσες προτάσεις του στο Υπουργείο Εσωτερικών για την αναδιοργάνωση των Υπηρεσιών και των συστημάτων διοικητικής και οικονομικής υποστήριξης της λειτουργίας των υπηρεσιών στον διάσπαρτο νησιωτικό χώρο.
Με εκτίμηση,
Κωνσταντίνος Π. Κουκάς
Περιφερειακός Σύμβουλος -
Μέλος της Επιτροπής Επεξεργασίας του Οργανισμού
Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου
Παρασκευή, Ιανουαρίου 13, 2012
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(
Atom
)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου