Κυριακή, Ιουνίου 26, 2016

Συνέντευξη Γ. Βρούτση στην εφημερίδα ΒΡΑΔΥΝΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ

·        Διάχυτη παντού η κοινωνική οργή εναντίον του ΣΥΡΙΖΑ
·        Άνοιξαν ασφαλιστικό και εργασιακά από μηδενική βάση, ενώ τα......
είχαμε κλείσει
·        Η αλλαγή του εκλογικού νόμου δεν είναι μόνο επικοινωνιακός τακτικισμός, αλλά ομολογία ήττας του ΣΥΡΙΖΑ
·        Προκλήσεις ανοιχτές παραμένουν στο ασφαλιστικό για τη Ν.Δ.

  1. Να αρχίσουμε με τις εξελίξεις της προηγούμενης εβδομάδος. Ο κ. Τσίπρας  άνοιξε τον πολιτικό διάλογο για την αλλαγή του εκλογικού νόμου και την συνταγματική αναθεώρηση. Γιατί ο κ. Μητσοτάκης και η ΝΔ αρνούνται την αλλαγή του εκλογικού νόμου;

Η επιδίωξη της κυβέρνησης να αλλάξει τον εκλογικό νόμο δεν είναι αθώα, αντίθετα, υποκρύπτει σκοπιμότητες. Ουσιαστικά η κυβέρνηση επιχειρεί να αλλάξει την ατζέντα, μετά από τα επώδυνα μέτρα που επέβαλε στον ελληνικό λαό, με αποκλειστικά δική της ευθύνη. Επιχειρεί να δραπετεύσει από τις ευθύνες της πετώντας τη μπάλα στην εξέδρα.
Ποιον άλλωστε απασχολεί σήμερα η αλλαγή του εκλογικού νόμου; Μήπως το νέο που δεν βρίσκει δουλειά; Μήπως τον συνταξιούχου που του κόβουν τη σύνταξη; Μήπως τον επιχειρηματία που γονατίζει από τους δυσβάσταχτους φόρους; Μήπως τον μισθωτό που υφίσταται συνεχείς περικοπές στο μισθού του; Μήπως τον αγρότη που γονατίζει κάτω από το βάρος των υπέρογκων εισφορών που του έχουν επιβληθεί;
Κανείς δε νοιάζεται, εκτός από την ίδια την κυβέρνηση. Φοβάμαι, όμως, ότι αυτό που επιχειρεί να πετύχει εκτός από τον αποπροσανατολισμό της κοινής γνώμης, είναι και η δημιουργία συνθηκών ακυβερνησίας.
Η θέση της Νέας Δημοκρατίας στο ζήτημα της αλλαγής του εκλογικού νόμου είναι απολύτως ξεκάθαρη. Οι κανόνες δεν μπορούν και δεν πρέπει να αλλάζουν και να υπαγορεύονται από τακτικισμούς και επικοινωνιακά παιχνίδια. Η χώρα χρειάζεται σταθερές κυβερνήσεις. Το μόνο ζήτημα που θα μπορούσαμε να δούμε στην παρούσα φάση, αφορά τη δυνατότητα ψήφου στους Έλληνες πολίτες εκτός Ελλάδος, κάτι για το οποίο ήδη έχουμε καταθέσει πρόταση νόμου.
Όσο αφορά τη συνταγματική αναθεώρηση, βεβαίως και συμφωνούμε. Πάντα σε συνθήκες εθνικής συνεννόησης και κοινών μακροπρόθεσμων οραμάτων. Η Ν.Δ. είναι έτοιμη και θα συμβάλλει προς αυτή την κατεύθυνση. Άλλωστε, ο Κυριάκος Μητσοτάκης άνοιξε πρώτος τη συζήτηση για την αναθεώρηση του Συντάγματος.

  1. Μπορεί πιστεύετε ο κ. Τσίπρας να βρει τους 200 βουλευτές για να αλλάξει τον εκλογικό νόμο;
Δεν ξέρω τελικά τι προσπαθεί να καταφέρει ο Πρωθυπουργός, καθώς δεν έχει ακόμη  παρουσιάσει την πρόταση του. Σε κάθε περίπτωση, όμως, ακόμη και ο πιο αδαής πολίτης αντιλαμβάνεται ποια είναι η σκοπιμότητα της αλλαγής του εκλογικού νόμου. Αποτελεί ομολογία ήττας από την πλευρά της κυβέρνησης, γεγονός που επιβεβαιώνουν και οι  δημοσκοπήσεις.
Εύχομαι, ότι τα υπόλοιπα κόμματα της αντιπολίτευσης δεν θα πέσουν θύματα του επικοινωνιακού τακτικισμού του ΣΥΡΙΖΑ και της προσπάθειας του να υπονομεύσει τη σταθερότητα των μελλοντικών κυβερνήσεων.

  1. Όλα δείχνουν ότι η κυβέρνηση κέρδισε πολιτικό χρόνο και οι εκλογές απομακρύνθηκαν. Πιστεύετε παρόλα αυτά ότι θα οδηγηθούμε σύντομα σε εκλογές και η ΝΔ θα είναι πρώτο κόμμα;

Η κυβέρνηση σπατάλησε τον πολύτιμο πολιτικό χρόνο που της δόθηκε από τον Ελληνικό λαό, λέγοντας ψέματα και εξαπατώντας τους πολίτες. Σήμερα, βρίσκεται σε πανικό και αντιμέτωπη με τα αδιέξοδα που η ίδια δημιούργησε, γι’ αυτό επιδιώκει να υπονομεύσει την επόμενη κυβέρνηση. Τα μέτρα που έρχονται από τον Σεπτέμβριο, θα προκαλέσουν έντονη κοινωνική οργή και αντιδράσεις, που αναπόφευκτα θα δημιουργήσουν περιβάλλον ασφυκτικής πίεσης στην κυβέρνηση. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την πιθανότητα να έρθουν τα νέα μέτρα, που προβλέπει ο “κόφτης”, αυξάνει σημαντικά τις πιθανότητες να οδηγηθούμε σε πολιτικές εξελίξεις.

  1. Πολύ μεγάλη συζήτηση γίνεται και στο εσωτερικό της ΝΔ για το αν ο πρόεδρος της δημοκρατίας πρέπει να εκλέγεται ή όχι απευθείας από το λαό. Εσείς τι γνώμη έχετε;

Θεωρώ ότι και αυτό το ζήτημα δεν αποτελεί πρώτη προτεραιότητα του πολίτη. Στην ουσία της συζήτησης για την εκλογή του προέδρου της δημοκρατίας, η ΝΔ είναι έτοιμη και θα τοποθετηθεί επίσημα όταν και όποτε τεθεί το θέμα. Σε κάθε περίπτωση, όμως, η οποιαδήποτε αλλαγή θα πρέπει να υπηρετεί δυο στόχους: αφενός να μην επιχειρείται η αλλαγή του πολιτεύματος και αφετέρου να αλλάξει το υφιστάμενο πλαίσιο, ώστε η εκλογή του προέδρου να αποσυνδεθεί πλήρως από την πορεία και το βίο μιας κυβέρνησης.

  1. Να έρθουμε τώρα στα θέματα της διαπραγμάτευσης. Η κυβέρνηση έφερε το τέταρτο μνημόνιο και καλείται να το εφαρμόσει. Ορισμένοι λένε ότι η ΝΔ πρέπει να βάλει πλάτη για να υπάρξει σταθεροποίηση της οικονομίας. Συμφωνείτε;

Στη συνείδηση του ελληνικού λαού η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ θα μείνει ως η κυβέρνηση που εξανέμισε τις θυσίες του και του επέβαλλε δυο αχρείαστα και εξοντωτικά μνημόνια, το 3ο και το 4ο, που συνοδεύονταν και από επώδυνα μέτρα. Θα μείνει ως η κυβέρνηση που είπε τα μεγαλύτερα ψέματα και που πήρε τη χώρα λίγο πριν την έξοδο από την κρίση και την έριξε ξανά στην αβεβαιότητα, την αστάθεια και την ύφεση.
Η Ν.Δ. από την άλλη πλευρά δεν χρειάζεται διαπιστευτήρια. Έχει αποδείξει διαχρονικά ότι είναι ένα πατριωτικό κόμμα, που στα δύσκολα βάζει πάντα πλάτη για το καλό των Ελλήνων, δεν φοβάται το πολιτικό κόστος, καθώς έβαζε και βάζει πάντα το εθνικό συμφέρον πάνω από το κομματικό. Ωστόσο, αυτό δεν θα γίνει με άναρχες κραυγές και συνθήματα, με πολιτικές υστερίες και καταγγελτική συμπεριφορά, αλλά με ιδέες και προτάσεις. Το παράδειγμα της οικονομίας, αποτελεί μια απτή απόδειξη των ισχυρισμών μας. Έχουμε διαφορετική προσέγγιση για το “ασφαλιστικό” (ως προς τη φιλοσοφία του, τους συντελεστές αναπλήρωσης και τις επαχθείς και αναποτελεσματικές ασφαλιστικές εισφορές σε γιατρούς, δικηγόρους, μηχανικούς και αγρότες), αλλά και για το “φορολογικό”, καθώς είμαστε αντίθετοι με τους εξοντωτικούς φόρους που βυθίζουν ακόμη περισσότερο την οικονομία στην ύφεση.

  1. Γιατί η ΝΔ αντιδρά έντονα στην βουλή και κατηγορεί την κυβέρνηση, αφού τα μέτρα έτσι και αλλιώς θα ήταν σκληρά. Πιστεύετε ότι αν ήταν η ΝΔ θα έπαιρνε πιο ήπια μέτρα, θα ήταν αλλιώς η οικονομία;

Εάν η ΝΔ ήταν κυβέρνηση κανένα από όλα αυτά τα επώδυνα μέτρα δεν θα είχε επιβληθεί. Αν άφηναν την προηγούμενη κυβέρνηση να συνεχίσει την πορεία της, τα μέτρα αυτά δεν θα ήταν αναγκαία. Τον Δεκέμβριο του 2014 στο ασφαλιστικό είχε επιτευχθεί ισορροπία του συστήματος και χρειάζονταν μόνο οι οριακές παραμετρικές αλλαγές που περιγράφονταν στο email Χαρδούβελη, ύψους 310 εκατ. ευρώ. Με αυτές εκπληρώνονταν η βιωσιμότητα του συστήματος μέχρι το 2060. Γεγονός, που επιβεβαιώνει η μοναδική αναλογιστική μελέτη που έγινε στην Ελλάδα, υπό την επίβλεψη της τρόικα και του European Ageing Working Group.
Επιπλέον, στο πεδίο της άσκησης φορολογικής πολιτικής, η ΝΔ έμπρακτα είχε ξεκινήσει τη μείωση των φόρων: ΦΠΑ (23%-13%), της εισφοράς αλληλεγγύης, του φόρου στο πετρέλαιο και στα μερίσματα, τη μείωση κατά 6 μονάδες στις ασφαλιστικές εισφορές κ.α…. Όλα αυτά ανετράπησαν στο όνομα της “περήφανης” διαπραγμάτευσης της κυβέρνησης και του προγράμματος Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ. Μια διαπραγμάτευση που έφερε απώλεια 21 δις ευρώ από το ΑΕΠ, κλειστές τράπεζες και άδικα μέτρα ύψους 9 δις ευρώ. Παράλληλα, ο περιβόητος  “κόφτης” ακονίζει τα δόντια του για νέα μέτρα ύψους 3,6 δις ευρώ που έρχονται!

  1. Ένα άλλο μεγάλο μέτωπο που έχει η κυβέρνηση μπροστά της είναι τα εργασιακά. Όσοι γνωρίζουν λένε ότι έρχονται ριζικές αλλαγές και στον κατώτατο μισθό και στις συλλογικές συμβάσεις και στις εργασιακές σχέσεις. Έχετε την ίδια εκτίμηση;

Η εκτίμηση που έχω είναι ότι όποιο μέτωπο και αν άνοιξε η κυβέρνηση, όποια κόκκινη γραμμή και αν έθεσε μετά από λίγο υπήρξε πλήρης υπαναχώρηση. Έριξε λευκή πετσέτα αποδεχόμενη τα πάντα. Η μόνη κόκκινη γραμμή που κράτησε ήταν εκείνη της διατήρησης της εξουσίας. Για τα κρίσιμα εργασιακά θέματα, ξεκαθαρίζω ότι θέμα 13ου, 14ου και κατώτατου μισθού στον ιδιωτικό τομέα δεν τέθηκαν ποτέ, κατά την περίοδο της διακυβέρνησης της Ν.Δ.
Για τις 3ετιες, που ισοδυναμούν με μείωση 30% στον ιδιωτικό τομέα, παρότι είχαν τεθεί από τους θεσμούς στις διαπραγματεύσεις, στο τέλος δεν θίχτηκαν και επικράτησε απόλυτα η δική μας θέση. Κάτι ανάλογο έγινε και με τις ομαδικές απολύσεις. Ήμουν ο πρώτος υπουργός που απάλλαξα το εργασιακό πλαίσιο από μια πεπαλαιωμένη, αναχρονιστική, πελατειακή και μοναδική στον κόσμο αρμοδιότητα. Δηλαδή, να αποφασίζει ο υπουργός αν θα επιτρέπεται σε μια επιχείρηση – όταν υπάρχει ανάγκη - να έχει τη δυνατότητα να προχωρήσει σε οργανωτική αναδιάρθρωση. Ο Ν.1387/1983, αποτέλεσε αιτία για να κλείσουν εκατοντάδες επιχειρήσεις και να χαθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας. Γι’ αυτό προχώρησα στη δημιουργία του ανώτατου Συμβουλίου Εργασίας, σε συνεργασία με το ILO, στο οποίο μετέθεσα και την αρμοδιότητα της “απόφασης” του υπουργού.
Δημιουργήσαμε, λοιπόν, ένα σύγχρονο πλαίσιο μέσα στο οποίο συνυπήρχαν αρμονικά και η δυνατότητα των επιχειρήσεων να αποφασίζουν για την αναδιάρθρωση τους, καθώς και η κατάργηση της αναχρονιστικής αρμοδιότητας του υπουργού να αποφασίζει για λογαριασμό της επιχείρησης. Το κυριότερο, όμως, ήταν ότι αποφύγαμε την απελευθέρωση των ομαδικών απολύσεων.
Υπενθυμίζω ότι ο ΣΥΡΙΖΑ όλα αυτά τα κατέκρινε και τα κατήγγειλε δριμύτατα. Μάλιστα, υποσχόταν ότι θα τα πάρει όλα πίσω και σήμερα κινείται και έχει υιοθετήσει απόλυτα τις δικές μας πολιτικές.
Όσο αφορά τον συνδικαλιστικό νόμο, είμαστε έτοιμοι και θα στηρίξουμε την οποιαδήποτε αλλαγή θα βασίζεται στον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση του συνδικαλιστικού κινήματος. Ένα πλαίσιο που είχα προετοιμάσει όταν ήμουν υπουργός, το οποίο καταργούσε προκλητικά συνδικαλιστικά προνόμια, καταχρηστικές συμπεριφορές που υπονόμευαν το συνδικαλιστικό κίνημα, επιχειρήσεις και χειραγωγούσε τους εργαζόμενους. Αυτό το σύγχρονο πλαίσιο, σας θυμίζω ότι πολεμήθηκε πολύ από το ΣΥΡΙΖΑ

  1. Τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου εργασίας δείχνουν ότι για πρώτη φορά στην Ελλάδα οι εργαζόμενοι με σταθερή σύμβαση εργασίας είναι λιγότεροι από αυτούς που έχουν συμβάσεις ορισμένου χρόνου και ελαστικής μορφής απασχόλησης. Πιστεύετε ότι η πολιτική της κυβέρνησης οδήγησε τα πράγματα στην απορύθμιση της αγοράς ή συνολικά ήταν διαχρονική απαίτηση των δανειστών;

Τα στοιχεία του υπουργείου Εργασίας δεν είναι τίποτε άλλο παρά η μηνιαία ροή μισθωτής απασχόλησης του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ, του πιο καινοτόμου συστήματος καταγραφής της μισθωτής απασχόλησης σε ολόκληρη την Ευρώπη. Το δημιουργήσαμε στο υπουργείο το Μάρτιο του 2013 και είναι το σύστημα που πολεμήθηκε με τον πιο λυσσαλέο τρόπο από τον ΣΥΡΙΖΑ. Από την 1/1/2014 ήδη άρχισε να παρουσιάζει θετικά στοιχεία. Σήμερα, πράγματι το ισοζύγιο ροών μισθωτής απασχόλησης είναι θετικό και αυτό δεν είναι τυχαίο γεγονός. Είναι το αποτέλεσμα μιας συγκροτημένης και στοχευμένης πολιτικής υπέρ της απασχόλησης που δρομολογήσαμε, με ισορροπημένες παρεμβάσεις, όπως είναι η επιβολή αυστηρών προστίμων (10.500 ευρώ) για την ανασφάλιστη εργασία και η μείωση των εργοδοτικών εισφορών κατά 6 μονάδες.
Ωστόσο, η ανάγνωση των στοιχείων του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ δεν εξαντλείται μόνο στα ποσοτικά στοιχεία. Εξίσου, ίσως, και πιο σημαντική είναι η ανάγνωση των ποιοτικών χαρακτηριστικών της απασχόλησης. Τα αποτελέσματα δυστυχώς δείχνουν, αν και το ισοζύγιο είναι θετικό, ότι για πρώτη φορά ιστορικά οι ευέλικτες μορφές απασχόλησης έσπασαν το φράγμα του 50% και ξεπέρασαν την πλήρη απασχόληση. Πιο συγκεκριμένα το 1ο 5μηνο του 2014 το ποσοστό των ευέλικτων μορφών απασχόλησης κυμαίνονταν στο 44,7%, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τις μορφές πλήρους απασχόλησης ήταν 55,53%. Το αντίστοιχο 1ο 5μηνο του 2016 η εικόνα είναι πλήρως ανεστραμμένη, καθώς το ποσοστό των μορφών πλήρους απασχόλησης υποχώρησε στο 49,64%, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό των ευέλικτων μορφών απασχόλησης ανήλθε στο ιστορικό 50,36%.
Υπενθυμίζω ότι οι ευέλικτες μορφές απασχόλησης είναι αυτές που ο ΣΥΡΙΖΑ κατήγγειλε σφόδρα ως ζούγκλα και εργασιακό μεσαίωνα, ενώ την ίδια στιγμή υπόσχονταν ότι θα τις καταργήσει την αμέσως επόμενη ημέρα.
Επιπλέον, θέλω να υπογραμμίσω ότι παραλάβαμε την ανεργία στο υψηλότερο ποσοστό 27,9% και την παραδώσαμε στο 25,7%, δηλαδή μειωμένη κατά 2,2 μονάδες! Μάλιστα, οι προβλέψεις του μεσοπρόθεσμου προγράμματος ήταν για ανεργία 19,5% στο τέλος του 2016, κάτι που δυστυχώς ο ΣΥΡΙΖΑ ανέκοψε και σήμερα η ανεργία στο τέλος του έτους προβλέπεται να είναι 24%. Ποσοστό που ισοδυναμεί με 210.000 χαμένες θέσεις απασχόλησης και 900 εκατ. ευρώ χαμένες εισφορές. Αυτό είναι το τίμημα του λαϊκισμού και τη δημαγωγίας, που πληρώνουν σήμερα οι εργαζόμενοι μισθωτοί, οι οποίοι μάλιστα στο τέλος του μήνα θα δουν για πρώτη φορά να μειώνονται οι μισθοί τους ακόμη περισσότερο, λόγω της αύξησης των εισφορών και της μείωσης του αφορολόγητου που έφερε η κυβέρνηση.

  1. Πρόσφατα παρατηρήθηκε ρεκόρ μη πληρωμής ΦΠΑ κυρίως στα νησιά. Πιστεύετε ότι είναι εξαιτίας της αύξησης των φόρων και του ΦΠΑ στα νησιά; Πιστεύετε ότι θα έχει συνέχεια αυτό το φαινόμενο;

Δυστυχώς, το φαινόμενο αυτό - που με βρίσκει αντίθετο - δεν θα έχει μόνο συνέχεια αλλά και συνέπειες για τον ελληνικό λαό. Πράγματι, διαπιστώνεται ένα γενικευμένο κλίμα μη φορολογικής συμμόρφωσης, το οποίο οφείλεται αφενός στους εξοντωτικούς φόρους που έχει επιβάλλει η κυβέρνηση (άμεσους και έμμεσους), σε συνδυασμό με την πρωτοφανή για τα φορολογικά δεδομένα πολιτική απόφαση του εκμηδενισμού των προστίμων. Η απόφαση αυτή προκαλεί “ντόμινο” μη φορολογικής συμμόρφωσης, που το φθινόπωρο μοιραία θα οδηγήσει σε απόκλιση από τους συμφωνηθέντες στόχους και άρα στην ενεργοποίηση του “κόφτη”, ο οποίος με τη σειρά του θα επιφέρει μειώσεις σε μισθούς και συντάξεις.   



Bookmark and Share
Blog Widget by LinkWithin

Δεν υπάρχουν σχόλια :