Πέμπτη 17/9/2020
'Egeo Η θάλασσα για μένα' των Βίκυ Μαρκολέφα & Bastian Fischer (13') Το EGEO αποτελεί ένα οδοιπορικό για τη σχέση ανθρώπου και θάλασσας με επίκεντρο τις Κυκλάδες. Τα γυρίσματα πραγματοποιήθηκαν στη Σίκινο, τη Φολέγανδρο, την Κίμωλο και τη Σέριφο. Το EGEO μας καλεί να επανεξετάσουμε τη σχέση μας με τη θάλασσα, την ανεκτίμητη αυτή πηγή ζωής που σήμερα περισσότερο από ποτέ, κινδυνεύει.
'Γης Μαδιάμ' του Δημήτρη Νάκου (17')
Μια οικογένεια έχει χάσει το σπίτι της από χρέη. Ο νέος ιδιοκτήτης, που της έχει επιτρέψει να μένει για ένα διάστημα έρχεται απρόσμενα ένα βράδυ στο........
σπίτι με σκοπό να μείνει στο σπίτι που πλέον του ανήκει. Η 24ωρη συγκατοίκηση θα καταλήξει στο να γίνουν όλα... γης μαδιάμ.'Rom' του Μενέλαου Καραμαγγιώλη (75')
Ένα από τα πιο υποδειγματικά φιλμ τεκμηρίωσης του ελληνικού σινεμά. Ο σκηνοθέτης προσπαθεί να δώσει το στίγμα των Ρομά στην Ευρωπαϊκή ήπειρο και κυρίως στην Ελλάδα. Το Ρόμ δεν είναι ένα απλό ντοκυμαντέρ για τους τσιγγάνους, αλλά ένα έξοχο οπτικοακουστικό δοκίμιο. Εχει τη σκέψη, την πυκνότητα, την ελευθερία, τη γοητεία και την αλήθεια που έχουμε συναντήσει στα δοκίμια του Κρίς Μαρκέρ.
'Ελεύθερη Βούληση' του Αντώνη Σωτηρόπουλου (20')
Ποια θέση θα μπορούσε να έχει ο «κυρ Αντώνης» του Μάνου Χατζιδάκη σε μια κοινωνία που την ορίζει ο «Μεγάλος Αδερφός» και το «Τέρας» που σχηματίζει η ανοχή μας;
Παρασκευή 18/9/2020
'Οι Υφάντρες' του Δημήτρη Κουτσιαμπασάκου (54')
Το 1963, η σουηδική ανθρωπιστική οργάνωση ΙΜ ιδρύει στη Βλάστη, ορεινό χωριό του νομού Κοζάνης, ένα πρότυπο κέντρο υφαντικής. Για είκοσι πέντε χρόνια αυτό το διαπολιτισμικό εγχείρημα θα στηρίξει τις γυναίκες της κοινότητας, αλλά και αυτόν τον προικισμένο τόπο που δοκιμάστηκε σκληρά από τους πολέμους, τη φτώχεια και την εγκατάλειψη. Η κάμερα του Κουτσιαμπασάκου μπαίνει στους χώρους του μαζί με τις υφάντρες. Το κοντράστ με τα χρόνια της νιότης, οι αργαλειοί, τα νήματα στην ανεμώνη, τα πολύχρωμα κουβάρια. Ένα χρονικό που προσφέρει μια γλυκόπικρη ματιά, διατυπώνοντας καίρια ερωτήματα σχετικά με την ανάπτυξη της ελληνικής υπαίθρου.
'Ο μανάβης' του Δημήτρη Κουτσιαμπασάκου (82')
Ο Νίκος Αναστασίου, πλανόδιος μανάβης, κάνει μαζί με τη γυναίκα του, Σοφία, το ίδιο δρομολόγιο κάθε βδομάδα, όλο το χρόνο, από τη δεκαετία του ’80. Ξεκινώντας από τα Τρίκαλα, επισκέπτονται τα εγκαταλειμμένα χωριά της νοτιοδυτικής Πίνδου, διανύοντας μια απόσταση 75 χιλιομέτρων. Τα τελευταία χρόνια, τους βοηθάνε και τα δύο τους παιδιά, ο Κώστας κι ο Θύμιος. Ο Κουτσιαμπασάκος διεξάγει μία ανθρωπολογική μελέτη, η οποία αναδεικνύει το αντιφατικό πορτρέτο μιας χώρας που ονειρεύτηκε μεγαλεία, αδιαφορώντας για τα πάντα.
(Τις προβολές θα προλογίσει ο σκηνοθέτης Δ. Κουτσιαμπασάκος)
1ο Φεστιβάλ Μεσογειακού Πολιτισμού
Πρόγραμμα προβολών ταινιών μικρού μήκους
Κυριακή 20/9/2020
'MasterPiece (Part I)' του Στέφανου Μονδέλου (26')
«Οι γυναίκες είναι τρυφερές μαζί μου, δείχνουν ότι με συμπαθούν... Δεν ξέρω αν είμαι όμορφος, εσείς τι λέτε;». Με αυτή την ερώτηση, από τα χείλη του 36χρονου Στέλιου Πάγια που υποφέρει από σπαστική τετραπληγία, τελειώνει το α’ μέρος του «Masterpiece», του μοναδικού ελληνικού ντοκιμαντέρ που βραβεύθηκε στο πλαίσιο του φεστιβάλ Emotion Pictures 2007 με θέμα την αναπηρία.
'MasterPiece (Part IΙ)' του Στέφανου Μονδέλου (16')
Γιατί ονόμασες το ντοκιμαντέρ «Masterpiece»;
Αυτή η λέξη μού καρφώθηκε στο μυαλό όταν πρωτογνώρισα τον Στέλιο. Αρχικά φαντάστηκα μία ταινία fiction, η οποία τελικά θα είναι το δεύτερο μέρος του «Masterpiece». Από την πρώτη στιγμή τον έβλεπα σαν ζωντανό γλυπτό - λόγω της σπαστικότητας δεν ξέρεις αν γελάει ή κλαίει.. «Masterpiece» σημαίνει το αριστούργημα του δημιουργού. Για μένα αυτό είναι ο Στέλιος.
'Blind Trust' του Δημήτρη Αγγελίδη (15')
Η Σοφία είναι μια νεαρή γυναίκα τυφλή εκ γενετής και η οποία έχει μακροχρόνια σχέση με τον Λεωνίδα. Ο Λεωνίδας θέλει να την παντρευτεί και να κάνουν οικογένεια. Η Σοφία δέχεται μόνο εάν δει το φως της.
'Δίλεπτο' του Μιχάλη Λυγκιάρη (2')
Ένας άστεγος έχει μαζέψει χρήματα για να αγοράσει ένα σάντουιτς... είναι όμως αυτό αρκετό;
'Απέναντι Όχθη' του Μιχάλη Φελάνη (10')
Ένας στρατιώτης παρακούει τις εντολές της Μεραρχίας, το όριο που τους έχουν θέσει, για να φτάσει στο ποτάμι που είναι ο απαγορευμένος καρπός για τους στρατιώτες, έτσι έρχεται αντιμέτωπος με έναν άλλο άντρα. Είναι εχθρός; Και αν ναι, τι τους χωρίζει πραγματικά; Η ιστορία παραβάλει το αντιπολεμικό μήνυμα που ήθελε να εκφράσει ο συγγραφέας Αντώνης Σαμαράκης
'Με ανοιχτά φτερά' της Βίβιαν Παπαγεωργίου (22')
Ένα μικρού μήκους ντοκιμαντέρ για μια ομάδα χορευτών με αναπηρία. Τους ακολουθούμε στις πρόβες και στις παραστάσεις τους και παρακολουθούμε τον τρόπο που κινούνται στην πόλη και το πως αντιμετωπίζουν την ζωή και την καθημερινότητα τους μέσα από την τέχνη τους.
'Travel Express' της Νατάσσας Ξύδη (23')
Μια νεαρή κοπέλα χάνει τα πράγματα της στο λιμάνι του Πειραιά και για μια μέρα περιπλανιέται σε μια «άγνωστη» Αθήνα.
'Μαμά Βασίλισσα' της Άρτεμης Αναστασιά (12')
Ο Γρηγόρης έχει γενέθλια. Η μαμά Βασίλισσα οργανώνει το «τέλειο» πάρτυ. Μόνο αυτή γνωρίζει τη μαγική συνταγή για μια πετυχημένη γιορτή. Όμως τα πράγματα δε θα εξελιχθούν όπως τα σχεδίαζε. Μια παραβολή για την εξουσία και τις αμφίσημες μεθόδους της.
Το κινηματογραφικό αυτό αφιέρωμα προβάλλει στο κοινό, ταινίες που αναδεικνύουν και σκιαγραφούν τις σύγχρονες τάσεις, τους προβληματισμούς αλλά και τις ίδιες τις κοινωνίες, ως μια μικρογραφία μιας πολυπολιτισμικής πραγματικότητας. Η κινηματογραφική αυτή ματιά, κυρίως από Έλληνες σκηνοθέτες, αποτελεί το πρώτο μόνο βήμα των δραστηριοτήτων του Φεστιβάλ, με σκοπό την εξοικείωση του κοινού με τη θεματολογία του σύγχρονου μεσογειακού κινηματογράφου.
1ο Φεστιβάλ Μεσογειακού Πολιτισμού
Πρόγραμμα προβολών ταινιών μικρού μήκους
Δευτέρα 2 1/9/2020
'Holy Boom' της Μαρίας Λάφη (99')
Τρεις ιστορίες μιας αθηναϊκής πολυκατοικίας οδηγούν το κινηματογραφικό
σκηνοθετικό ντεμπούτο της τηλεοπτικής Μαρίας Λάφη, μέσα από τις οποίες αναδύεται η πολυπολιτισμικότητα, η πολύμορφη βία και η μάχη για επιβίωση που κυριαρχούν στην καθημερινότητα της ελληνικής πρωτεύουσας.
'Χρυσόψαρο' του Γιώργου Αγγελόπουλου (15')
Ο εφτάχρονος Στρατής είναι διαφορετικός από τα υπόλοιπα αγόρια της ηλικίας του κι αυτό είναι κάτι που ανησυχεί τον πατέρα του. Τα πράγματα όμως πρόκειται να δυσκολέψουν ακόμα περισσότερο, όταν αποκαλυφθεί ότι το δώρο γενεθλίων του Στρατή, δεν είναι ένα απλό χρυσόψαρο σαν τ’ άλλα.
'Το Μάτι' του Στέργιου Ντινόπουλου (23')
Μία νεαρή καθηγήτρια φωτογραφίας επιστρέφει στο νησί της γιαγιάς της ώστε να προσφέρει εθελοντισμό σε στρατόπεδο προσφύγων ούτως ώστε να ανακαλύψει το προσφυγικό παρελθόν της οικογένειάς της.
'Inverse' του Σπύρου Γρατσία (7')
Ο Αγάστροφος, ένα αρχαίο ελληνικό άγαλμα παγιδευμένο σε ένα μικρό νησί, επικεντρώνει την προσοχή του σε έναν αναποδογυρισμένο σκαθάρι. Τα πόδια και τα χέρια του βρίσκονται στον αέρα και τα κινεί απεγνωσμένα σε μια προσπάθεια ανατροπής και σωτηρίας. Καθώς ο Αγάστροφος προσπαθεί να τον βοηθήσει και να «αντιστρέψει» το πεπρωμένο του, καταφέρνει να του δώσει μια δεύτερη ευκαιρία ζωής.
'Το Εισιτήριο' του Χάρη Σταθόπουλου (17')
Ακολουθούμε την πορεία ενός εισιτηρίου των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς καθώς περνά από το ένα χέρι στο άλλο. Κάθε άτομο που κατέχει το εισιτήριο φέρει τη δική του ιστορία καθώς και ένα κοινωνικό πρόβλημα. Μια κοινωνική καταγραφή της ελληνικής κρίσης.
'Παγόβουνο' του Κώστα Γεραμπίνη (19')
Ο Στέφανος, ένας υπέρβαρος νέος στη σύγχρονη Αθήνα, υποφέρει μετά τον θάνατο του αδερφού του. Ζητώντας εκδίκηση από τον άνθρωπο που θεωρεί υπεύθυνο, μπλέκει σε ένα κόσμο στον οποίο δεν ανήκει.
Το κινηματογραφικό αυτό αφιέρωμα προβάλλει στο κοινό, ταινίες που αναδεικνύουν και σκιαγραφούν τις σύγχρονες τάσεις, τους προβληματισμούς αλλά και τις ίδιες τις κοινωνίες, ως μια μικρογραφία μιας πολυπολιτισμικής πραγματικότητας. Η κινηματογραφική αυτή ματιά, κυρίως από Έλληνες σκηνοθέτες, αποτελεί το πρώτο μόνο βήμα των δραστηριοτήτων του Φεστιβάλ, με σκοπό την εξοικείωση του κοινού με τη θεματολογία του σύγχρονου μεσογειακού κινηματογράφου.
1ο Φεστιβάλ Μεσογειακού Πολιτισμού
Πρόγραμμα προβολών ταινιών μικρού μήκους
Τρίτη 2 2/9/2020
'The March of Hope' των Bastian Fischer-Jim Croft (90')
Δύο φίλοι ξεκίνησαν από το Βερολίνο με την ελπίδα να μάθουν από πρώτο χέρι για τη ζωή των προσφύγων στην Ευρώπη. Κατά τη διάρκεια της κινηματογράφησης, η «κρίση των προσφύγων» θα φτάσει στην αποθέωση της, γιατί ενώ υπογράφεται το σύμφωνο ΕΕ-Τουρκίας, η «Βαλκανική διαδρομή» είναι κλειστή.
'Escape Shadows' του Αντώνη Ροζάκη (3')
Δραπέτευση από τα κρύα και απρόσωπα κτήρια της Αθήνας.
'Θα Πάρω Μια Βαθιά Ανάσα Και Θα Σου Πω' του Αλέξανδρου Χαντζή (15') Ιούλιος. Η ζέστη της Αθήνας είναι ανυπόφορη, το air-condition στο Μίνι-Μάρκετ του Χρήστου έχει χαλάσει και τα όνειρα του Βασίλη είναι γεμάτα από σουρ... Πλάκα κάνεις!!! Ποίος είναι αυτός με το χοντρό μπουφάν;
'06:19' του Μιχάλη Φελάνη (3')
Πραγματεύεται την αδράνεια "Το σύνδρομο του θεατή". Η αδιαφορία είναι ένα κοινωνικό φαινόμενο... Οι άνθρωποι πολλές φορές επιλέγουν την απραξία, δεν συμμετέχουν γιατί βαριούνται, γιατί δεν θέλουν να χάσουν χρόνο, γιατί δεν θέλουν να μπλέξουν. Η ιστορία μιλάει για έναν άντρα που ανήκει στην αστική τάξη αδιαφορεί για το τι συμβαίνει γύρω του και την αδικία που επικρατεί. Γιατί πολύ απλά θεωρεί ότι δεν τον αφορά. Όμως έρχεται και η σειρά του. Και τότε δεν υπάρχει κανείς να τον βοηθήσει...
'Firaq' της Kάλλι Ζήφου (10')
Ένα ζευγάρι Σύριων παρουσιάζεται στις τελευταίες στιγμές του μαζί αφού δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αναζητήσουν και οι δύο καταφύγιο μακριά από τη χώρα τους.
'No Parking' του Στάμου Τσάμη (11')
Η εποχή που ζούμε δεν χαρακτηρίζεται από ιδιαίτερο ιδεαλισμό. Οι περισσότεροι άνθρωποι μπροστά στα καθημερινά προβλήματα ζωής που αντιμετωπίζουν ή στο κυνηγητό του κέρδους και της επιτυχίας είναι εύκολο να χάσουν την ευαισθησία τους για τις κοινωνικές ομάδες που θέλουν στήριξη. Η αναγνώριση των δικαιωμάτων των ατόμων με ειδικές ανάγκες (ΑΜΕΑ) είναι αδιαπραγμάτευτο δικαίωμα κάθε κοινωνίας. 'Κατάψυξη-Freezer' του Δημήτρη Νάκου (17')
Ο Τάσος, ένας άντρας λίγο πάνω από τα 50 με καριέρα στην εμπορική διεύθυνση και το marketing μεγάλων εταιριών, βρίσκεται εδώ και τρία χρόνια άνεργος. Μεγάλος για μια νέα αρχή, αλλά και νέος για να παραιτηθεί. Οι σχέσεις του με τους κοντινούς του ανθρώπους δοκιμάζονται, ενώ η ψυχολογική του κατάσταση είναι οριακή. Ο
στόχος του είναι ένας: να βγει από την «κατάψυξη».
'Diversity' του Δημήτρη Μανιώρου (3')
"Ο Ρίγας" έχει συνηθίσει να βρίσκεται στο περιθώριο μιας και η διαφορετικότητά του φοβίζει τους γύρω του. Δεν έχει μάθει να κάνει απλά, καθημερινά πράγματα με τους συνΠοδούς του. Ξυπνάει μόνος, περπατάει μόνος, χορεύει μόνος κι όλα αυτά επειδή έχει επιπλέον μαύρες ρίγες.
'Ρίζωμα' του Γιάννη Ζαφείρη (7')
Ο Ανέστης, έχοντας χάσει την γυναίκα του, βρίσκει τρόπους ώστε να την έχει και πάλι κοντά του.
'The Gift of Magi' της Ισμήνης Δασκαρόλη (16')
Μια γλυκιά και συγκινητική ιστορία ενός σύγχρονου ζευγαριού που τα βγάζει δύσκολα πέρα. Προκειμένου να δωρίσουν κάτι πολύτιμο ο ένας στον άλλο για τις γιορτές των Χριστουγέννων οδηγούνται σε μια απίστευτα ρομαντική "γκάφα"!
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου