Τετάρτη, Αυγούστου 05, 2020

Εργαστήρι θεατρικής γραφής

Θέμα: Μια συνάντηση του συγγραφέα Ιάκωβου Καμπανέλλη με τον εαυτό του.

Τίτλος:  Άμα τελειώσει ο πόλεμος μην με ξεχάσεις

 

Οι συμμετέχοντες στο εργαστήρι χωρίζονται σε ομάδες των τεσσάρων και εργάζονται ομαδικά για τη δημιουργία ενός θεατρικού έργου. Αφού γίνει μια εισαγωγική μελέτη πάνω στον τρόπο γραφής ενός θεατρικού έργου επιχειρούμε τη δημιουργία των πρώτων διαλόγων και των βασικών μονολόγων του έργου με αυτοσχεδιαστικές μεθόδους που προσφέρουν όχι μόνο άμεσο και ζωντανό λόγο αλλά και μια ιδιαίτερη επικοινωνία ανάμεσα στους συμμετέχοντες. Κάθε μέλος της ομάδας μας θα μπορεί να αποδώσει πολύ εύκολα όσον αφορά τη συγγραφή γιατί η μέθοδος αυτή, αντλεί το υλικό από την ίδια μας την εμπειρία, τη μνήμη και την .....

αλληλεπίδραση.

Θα επιχειρήσουμε μέσα από τα στοιχεία της βιογραφίας του Ιάκωβου Καμπανέλλη αλλά και μέσα από τους ήρωες των θεατρικών του έργων να ξεναγηθούμε στις πολλές περιπέτειες του βίου του και να δημιουργήσουμε σκηνές στις οποίες ο ίδιος, θα συναλλάσεται με τον εαυτό του ως παιδί, ως έφηβος, ως νεαρός άντρας και ως ώριμος άντρας.

Το έργο θα έχει τη μορφή ενός ορατόριου, μιας αυτοβιογραφικής «επιθεώρησης», με μουσικά περάσματα, εμπνευσμένα από τα τραγούδια που γράφτηκαν πάνω σε δικούς του στίχους αλλά και μουσικές που καθόρισαν τον «αιώνα» του και την ιστορία.

 

Πρώτη διαδικτυακή συνάντηση Πέμπτη 6 Αυγούστου 2020 και ώρα 20.00

 

Εργαστήρι συγγραφής κινηματογραφικού σεναρίου

Θέμα: Ιστορίες για τον εγκλεισμό

Τίτλος: Πόρτα κλειστή με σιδεριά διπλά μανταλωμένη

 

Οι συμμετέχοντες στο εργαστήρι χωρίζονται σε ομάδες των τεσσάρων και εργάζονται ομαδικά για τη δημιουργία ενός κινηματογραφικού σεναρίου. Μετά από μια σειρά εισαγωγικών μαθημάτων στα οποία συστηνόμαστε με την 7η τέχνη, δημιουργούμε την περίληψη της ταινίας και περνάμε στη συγγραφή του treatment το οποίο αποτελεί και τον σκελετό του σεναρίου μας για να ολοκληρώσουμε με βάση αυτό, την πρώτη γραφή. Στην δεύτερη γραφή επεξεργαζόμαστε τους διαλόγους, ελέγχουμε τους χρόνους της δράσης και τις διάρκειες των σκηνών. Στην τρίτη γραφή γίνεται η τελική διόρθωση όλων των λεπτομερειών.

Με έμπνευση από τα θεατρικά έργα και τα σενάρια του Ιάκωβου Καμπανέλλη θα επιλέξουμε διαφορετικές συνθήκες εγκλεισμού και με άξονα αυτές, θα δημιουργήσουμε ιστορίες εγκλεισμού με διαφορετικές πλοκές και με κοινό στοιχείο τους έναν ήρωα ή μία ηρωίδα που θα «ταξιδεύει» από την μία ιστορία στην άλλη. Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν την περιπέτεια της συγγραφής ενός σεναρίου και να εντρυφήσουν στο έργο και τις ξεχωριστές ποιότητες του Ιάκωβου Καμπανέλλη.

 

Πρώτη διαδικτυακή συνάντηση Παρασκευή 7 Αυγούστου και ώρα 20.30.

 

 

Μαρία Κυριάκη

Σύντομο βιογραφικό

Αριστούχος πτυχιούχος πιάνου και αρμονίας στο Ελληνικό Ωδείο, υποκριτικής στη σχολή Κατσέλη, κινηματογράφου στη σχολή Λυκούργου Σταυράκου και Γαλλικής φιλολογίας στο Γαλλικό ινστιτούτο, έχει παίξει στο θέατρο με πρωταγωνιστές όπως ο Μάνος Κατράκης, ο Δημήτρης Πιατάς,  ο Κλέων Γρηγοριάδης και σκηνοθέτες όπως η Άντζελα Μπρούσκου, ο Βασίλης Παπαβασιλείου, ο Κριστόφ Ζροτ και άλλοι. Έχει πρωταγωνιστήσει σε σειρές και τηλεταινίες στην τηλεόραση και σε ταινίες μικρού και μεγάλου μήκους όπως τα: «Ονειρεύτηκα τα λευκά Χριστούγεννα» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Γιαμλόγλου, «Μεταίχμιο» του Πάνου Καρκανεβάτου και «Δέσποινα» του Σωτήρη Γκορίτσα (βραβείο πρώτου γυναικείου ρόλου στο φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης). Έχει  εκδώσει τα μυθιστορήματα «Υπάρχει Θεός; Κι αν ναι, γιατί διστάζει να εμφανιστεί;», «Η σάρκα των ονείρων», «Οι εκμυστηρεύσεις της Μυρέλας Κ.» και «Η Πύλη του Κρασιού», το θεατρικό έργο «Μήδεια» και άλλα. Έχει γράψει σενάρια για τηλεταινίες, ντοκιμαντέρ, σήριαλ και την ταινία μικρού μήκους «Hot-dog» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Παντελιά (βραβείο καλύτερου σεναρίου στο φεστιβάλ Δράμας). Επίσης έγραψε πάνω από δεκαπέντε θεατρικά έργα που ανέβηκαν σε ΔΗΠΕΘΕ και σε κεντρικές σκηνές της Αθήνας, όπως η «Μαργεντίνη» σε σκηνοθεσία Θανάση Παπαγεωργίου κι η «Μήδεια De-Profundis» σε σκηνοθεσία Κατερίνας Πολυχρονοπούλου. Έχει ασχοληθεί με την εκπαίδευση σε καταξιωμένες σχολές και ωδεία κι έχει διδάξει σε σεμινάρια. Φέτος συμμετέχει ως ηθοποιός στην παράσταση «Θείος Βάνια» του Άντον Τσέχωφ, σε σκηνοθεσία του Ένκε Φεζολάρι.

 

 

 

Bookmark and Share
Blog Widget by LinkWithin

Δεν υπάρχουν σχόλια :