Τετάρτη, Αυγούστου 03, 2011

«Αυτά που κάνει ως υπουργός ο Ραγκούσης, δεν θα τα έκανε ούτε… ως δήμαρχος Πάρου!»

Ν. ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ: ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΠΟΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΚΟΙΝΗΣ ΓΝΩΜΗΣ ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΗΣ ΣΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ
Κυρίες και κύριοι,
Καλό το παραμύθι, αλλά ο δράκος βρίσκεται αλλού…
Η κυβέρνηση επιδεικνύει το πιο αυστηρό πρόσωπό της στα ταξί και μιλάει ως άτεγκτος κριτής για «συντεχνιακά συμφέροντα» ενώ σε πολλές άλλες περιπτώσεις, ούτε που έχει τολμήσει να μιλήσει για «απελευθέρωση» ή αν το έχει κάνει, το έχει πράξει εντελώς αναιμικά και προσχηματικά.
Την ίδια ώρα, αποκαλύπτονται, ένα – ένα, στον ελληνικό λαό όλα τα απεχθή νέα μέτρα του μεσοπροθέσμου και της νέας δανειακής σύμβασης που θα υπογράψει η χώρα μας, η Ελλάδα όμως κοιτάζει στους… δρόμους και στην περίφημη, εκτός πάσης λογικής «απελευθέρωση Ραγκούση».
Πιστεύω ακράδαντα λοιπόν, ότι η «απελευθέρωση Ραγκούση» είναι το..... προπέτασμα καπνού πίσω από το οποίο επιχειρείται να καλυφθεί η νέα επέλαση της φτώχιας στην Ελλάδα. Και εξίσου ακράδαντα πιστεύω πως πολύ σύντομα θα διαλυθεί αυτό το προπέτασμα, θα καταρρεύσει η «απελευθέρωση Ραγκούση» και μαζί, το σύνολο του οικοδομήματος της φτώχιας και της υποτέλειας, το οποίο επισταμένα δρομολογεί το ΠΑΣΟΚ από την ώρα που ήρθε στην εξουσία.

Αν και θεωρώ πως η ουσία του ζητήματος απελευθέρωσης των αδειών ταξί με τον τρόπο που την δρομολογεί ο κ. Ραγκούσης, κυριολεκτικά δεν αντέχει σε καμία κριτική, εντούτοις επιτρέψτε μου λίγες μόνο κουβέντες:

Κατ’ αρχήν, πόσο αναξιόπιστος μπορεί να είναι ένας υπουργός, όταν αγνοεί τις συμφωνίες που έκανε ο προηγούμενος υπουργός πριν τον ανασχηματισμό και το πλαίσιο νόμου που δημιουργήθηκε, ανατρέποντας τα πάντα; Ή πόσο αναξιόπιστος μπορεί να είναι ο πρώην υπουργός, όταν, όπως δήλωσε ο κ. Ραγκούσης, προχώρησε σε ένα πλαίσιο νόμου χωρίς να έχει πάρει τη συγκατάθεση του πρωθυπουργού και του υπουργικού συμβουλίου; Όπως και να έχει, εν τέλει, έχουμε να κάνουμε με μία αναξιόπιστη κυβέρνηση!

Κατά δεύτερον, ας μας πει η κυβέρνηση ευθέως αν η οδηγία 2006/123 της Συνθήκης της Λισσαβόνας εξαιρεί την ιδιοκτησία ταξί από την απελευθέρωση επαγγελμάτων, εάν σε όλες τις χώρες της Ευρώπης δίνονται άδειες ταξί με πληθυσμιακά κριτήρια και εάν, σε χώρες που αποτόλμησαν την πλήρη απελευθέρωση – σαν και αυτή που θέλει ο κ. Ραγκούσης – αναγκάστηκαν να τη πάρουν πίσω, αντιλαμβανόμενοι το μπάχαλο που δημιουργήθηκε.

Κυρίες και κύριοι,

Το ΠΑΣΟΚ, το 1983 μοίρασε μία άδεια ταξί ανά δύο πολύτεκνους και αφότου δημιουργήθηκε μπάχαλο, αναγκάστηκε το 1985 να πάρει πίσω το νόμο που δημιούργησε. Ήταν το ίδιο ΠΑΣΟΚ που «παραγέμισε» τον δημόσιο τομέα και τώρα προσπαθεί να τον αδειάσει, πετώντας ανθρώπους στον δρόμο.

Δυστυχώς, το τότε ΠΑΣΟΚ είναι ίδιο με το σημερινό ΠΑΣΟΚ. Εθνικά ανεύθυνο, κοινωνικά επικίνδυνο, ιδεολογικά θαμπό και οικονομικά ανίκανο!

Παριστάνοντας τον μεγάλο εκσυγχρονιστή και τον «επαναστάτη ποπολάρο», ο κ. Ραγκούσης επιτελεί τέλεια τον ρόλο που του ανατέθηκε. Βάζει τα στήθια του μπροστά από τον κ. Παπανδρέου για να ξεσπάσει πάνω του η κατακραυγή μιας σημαντικής κοινωνικής ομάδας και να στρέψει τα βλέμματα της κοινωνίας μακριά από τη νέα λαίλαπα που φέρνει η κυβέρνηση στα λαϊκά στρώματα.

Έτσι, δρομολογεί μία άνευ όρων απελευθέρωση στα ταξί, δείχνοντας να αγνοεί τις πλέον βασικές παραμέτρους και μισοκλείνοντας ίσως το μάτι σε ορισμένους άλλους πολίτες που ελπίζουν ότι ανοίγοντας το επάγγελμα θα αποκτήσουν μια άδεια ταξί, για να την κάνουν άραγε τι, οι δύστυχοι; Να μοιραστούν τη φτώχια τους με όλους τους άλλους;

Ποιο θα είναι το όφελος για το κοινωνικό σύνολο από την απελευθέρωση του κ. Ραγκούση; Σάμπως, είναι δυνατόν, ο πολίτης να επιλέξει το ταξί με το οποίο θα κινηθεί; Πας στην πιάτσα και παίρνεις το πρώτο στη σειρά, ή παίρνεις ένα τηλέφωνο και έρχεται αυτό που είναι πιο κοντά…

Ποιο το όφελος για τους ιδιοκτήτες ταξί, τους ήδη υπάρχοντες, αλλά και τους νέους; Σάμπως θα ακριβύνει το κόμιστρο ή μήπως θα μπορεί ο καθένας να καθορίζει τη δική του ταρίφα για να ελπίζει στον ανταγωνισμό;

Ποιο το όφελος για τις πόλεις μας; Περισσότερα ταξί, που θα λειτουργούν περισσότερες ώρες και θα κάνουν περισσότερους κύκλους προς άγραν πελατείας, επιτείνοντας τα κυκλοφοριακά προβλήματα και τα προβλήματα ρύπανσης;

Εν τέλει, όσο και να αναζητήσει κάποιος λογική στην «απελευθέρωση Ραγκούση» δεν βρίσκει. Κατά συνέπεια, μόνη λογική εξήγηση αυτή που ήδη έδωσα. Ο κ. Ραγκούσης, για μία ακόμα φορά, επιτελεί τέλεια τον ρόλο του, ως ένας από τους πιο στενούς συνεργάτες του πρωθυπουργού. Βάζει φωτιά στο δέντρο για να επιτραπεί στη κυβέρνηση να… κάψει το δάσος!


Δυστυχώς για τον ίδιο όμως και για τη κυβέρνηση, ας το γνωρίζουν, δεν θα τα καταφέρουν! Ακόμα και στην περίπτωση που «περάσει» ο συγκεκριμένος νόμος – που γνωρίζω καλά ότι συναντάει την αντίδραση πολλών συναδέλφων και από το ΠΑΣΟΚ – το μόνο που θα γίνει θα είναι να επιταχυνθεί η φθορά μιας κυβέρνησης που θα έπρεπε να… έχει ήδη φύγει και θα γίνει λίγο πιο δύσκολο το έργο της επόμενης κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, που θα κληθεί να μαζέψει τα ασυμμάζευτα του κ. Ραγκούση και της γνωστής ηγετικής παρέας του ΠΑΣΟΚ.


Κυρίες και κύριοι,

Δεν έχω πολλά να προσθέσω ακόμα. Θέλω μόνο να επαναλάβω όσα πολλές φορές, εδώ και πολλά χρόνια υποστηρίζουμε στη Νέα Δημοκρατία για το άνοιγμα των επαγγελμάτων. Λέμε «ναι» στο άνοιγμα των επαγγελμάτων, αλλά με όρους και κανόνες και με αντιμετώπιση των ιδιαιτεροτήτων κάθε επαγγέλματος. Αυτό λέμε και σχετικά με την απελευθέρωση των αδειών ταξί. Ναι στην απελευθέρωση. Αλλά με τρόπους που θα εγγυούνται καλύτερα αποτελέσματα και όχι το… μπάχαλο. Αν θέλετε, με τους κανόνες που ισχύουν σε όλες σχεδόν τις ευρωπαϊκές χώρες. Γιατί, ειλικρινά, αδυνατώ να καταλάβω γιατί εμείς εδώ στην Ελλάδα θέλουμε να παριστάνουμε ότι ανακαλύπτουμε τον τροχό επί θεμάτων που σε άλλες χώρες έχουν επιλυθεί εδώ και πολλά χρόνια.

Μάλιστα, αν ο κ. Ραγκούσης έχει έστω και ένα ίχνος πίστης στο νομοσχέδιο που υποστηρίζει, ας μας παρουσιάσει εδώ, στη Βουλή, το θεσμικό πλαίσιο που ισχύει για τα ταξί σε όλες τις χώρες της Ε.Ε. Είμαι βέβαιος όμως πως ούτε ο ίδιος δεν πιστεύει τους νόμους που παρουσίασε – είτε ως υπουργός εσωτερικών, είτε ως υπουργός μεταφορών – και πως αυτά που κάνει, δεν θα τα έκανε ούτε ως… δήμαρχος Πάρου!

Φυσικά, δεν περιμένω και να παραδεχτεί ποτέ ότι λειτουργεί αποπροσανατολιστικά και προς όφελος της συνολικής κυβερνητικής πολιτικής, ευελπιστώντας σε ανταμοιβή στο εσωκομματικό πεδίο όταν οι «μέρες Παπανδρέου» θα έχουν περάσει στο παρελθόν. Όμως, επιτέλους, οι φιλοδοξίες οποιουδήποτε πολιτικού και οι εσωκομματικές ίντριγκες, δεν μπορούν να γίνονται βραχνάς για τη ζωή χιλιάδων ή και εκατομμυρίων πολιτών. Εν τέλει, το παιχνιδάκι νομής της εξουσίας στο ΠΑΣΟΚ δεν μπορούν να το πληρώνουν οι Έλληνες!


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Τοποθέτηση Νίκου Νικολόπουλου για το ζήτημα των ταξί

Σε ηλεκτρισμένη ατμόσφαιρα και με έντονες αντεγκλήσεις και σκληρές πολιτικές κρίσεις και εκφράσεις διεξήχθη η συζήτηση στην Βουλή για το ζήτημα της απελευθέρωσης των ΤΑΞΙ. Η Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής είχε καλέσει το Υπουργό Γ. Ραγκούση να δώσει εξηγήσεις και διευκρινίσεις αλλά και να πάρει τα προβλήματα και το κλίμα που έφερναν από την κοινωνία και τον κλάδο οι βουλευτές.

Ο Τομεάρχης Εργασίας της ΝΔ Νίκος Νικολόπουλος παίρνοντας τον λόγο αμέσως μετά την διευκρινιστική τοποθέτηση Ραγκούση σε έντονο ύφος και υψηλούς τόνους ξεκίνησε να λέει «Σήμερα βάλατε ‘’φωτιά στα τόπια ΄΄. Σήμερα με τα λεγόμενα σας, έπεσε το προσωπείο, σήμερα είπατε καθαρά ότι ο νόμος που ψηφίσατε εφαρμόζεται κιόλας και χωρίς να περιέχει κανόνες και κριτήρια.

Κοροϊδέψατε το Ελληνικό Κοινοβούλιο, κοροϊδέψατε τους βιοπαλαιστές του κλάδου και μεθοδεύσατε να περάσει άπρακτη η προθεσμία έκδοσης του Π.Δ. και έτσι χωρίς καμία προϋπόθεση ισχύει από της ψηφίσεως του.

Άρα όσοι έκαναν ή θα κάνουν αιτήσεις έγιναν ή θα γίνουν άμεσα κάτοχοι αδειών ταξί. Ποιοι είναι αυτοί που ήξεραν το ΄΄κρυμένο μυστικό΄΄ ;

Σε πόσες χιλιάδες ανέρχονται; Γιατί ζητάτε διάλογο; Πέστε μας καθαρά θα φέρετε καινούριο νόμο;

Έχετε συνεννοηθεί με την Τρόικα; Αλλά και πάλι μέχρι τότε όσοι κάνουν αίτηση θα γίνουν κάτοχοι αδειών ταξί σε όποια περιοχή θέλουν; Είτε είναι ιδιώτες, είτε είναι εταιρείες, είτε είναι ξένοι, είτε είναι οδηγοί ,είτε είναι επιστήμονες, ακόμη και αν δεν έχουν λευκό ποινικό μητρώο».

Στην συνέχεια ο Βουλευτής Αχαΐας αφού αποκάλυψε τα όσα με καμάρι είχε πει ο Υπουργός πριν την συνεδρίαση εις επήκοον αρκετών Βουλευτών που είχαν φθάσει νωρίτερα στην αίθουσα Γερουσίας ότι: «Φοβήθηκαν οι Ηρακλιώτες ταξιτζήδες τον εισαγγελέα και για αυτό σήμερα υπήρξε ηρεμία, τάξη και ασφάλεια».

Ο Νίκος Νικολόπουλος αφού κατήγγειλε την αντίληψη αυτή στην συνέχεια ανέδειξε το καλό παράδειγμα αγώνα που σήμερα έδωσε το σωματείο ταξί της Πάτρας λέγοντας: «Κύριε Υπουργέ γιατί δεν πληροφορήσατε το Σώμα, και η κυβερνητική προπαγάνδα δεν ενημέρωσε τον ελληνικό λαό για αυτό που σήμερα έκαναν οι ιδιοκτήτες της περιοχής μου; Δωρεάν τριάντα ταξί παρέλαβαν τουρίστες από το πρώτο κρουαζιερόπλοιο που κατέπλευσε στο λιμάνι της πόλης μου και τους ξενάγησαν στα τουριστικά αξιοθέατα της περιοχής»

Στην συνέχεια ο Νίκος Νικολόπουλος αναφέρθηκε διεξοδικά και τόνισε: «Καλό το παραμύθι, αλλά ο δράκος βρίσκεται αλλού… Η κυβέρνηση επιδεικνύει το πιο αυστηρό πρόσωπό της στα ταξί και μιλάει ως άτεγκτος κριτής για «συντεχνιακά συμφέροντα» ενώ σε πολλές άλλες περιπτώσεις, ούτε που έχει τολμήσει να μιλήσει για «απελευθέρωση» ή αν το έχει κάνει, το έχει πράξει εντελώς αναιμικά και προσχηματικά. Πιστεύω ακράδαντα λοιπόν, ότι η «απελευθέρωση Ραγκούση» είναι το προπέτασμα καπνού πίσω από το οποίο επιχειρείται να καλυφθεί η νέα επέλαση της φτώχιας στην Ελλάδα. Και εξίσου ακράδαντα πιστεύω πως πολύ σύντομα θα διαλυθεί αυτό το προπέτασμα, θα καταρρεύσει η «απελευθέρωση Ραγκούση» και μαζί, το σύνολο του οικοδομήματος της φτώχιας και της υποτέλειας, το οποίο επισταμένα δρομολογεί το ΠΑΣΟΚ από την ώρα που ήρθε στην εξουσία. Παριστάνοντας τον μεγάλο εκσυγχρονιστή, ο κ. Ραγκούσης επιτελεί τέλεια τον ρόλο που του ανατέθηκε. Βάζει τα στήθια του μπροστά από τον κ. Παπανδρέου για να ξεσπάσει πάνω του η κατακραυγή μιας σημαντικής κοινωνικής ομάδας και να στρέψει τα βλέμματα της κοινωνίας μακριά από τη νέα λαίλαπα που φέρνει η κυβέρνηση.

Ποιο θα είναι το όφελος για το κοινωνικό σύνολο από την απελευθέρωση του κ. Ραγκούση; Σάμπως, είναι δυνατόν, ο πολίτης να επιλέξει το ταξί με το οποίο θα κινηθεί; Πας στην πιάτσα και παίρνεις το πρώτο στη σειρά, ή παίρνεις ένα τηλέφωνο και έρχεται αυτό που είναι πιο κοντά…

Ο Αντώνης Σαμαράς πάλι και πολλάκις τόνισε ότι: «Το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων, η απελευθέρωση των αγορών η ομαλή λειτουργία του ανταγωνισμού είναι σημαντική πολιτική μεταρρύθμιση που έχει ανάγκη η χώρα. Την πολιτική αυτή το ΠΑΣΟΚ δεν την πιστεύει, δεν την γνωρίζει για αυτό και δημιουργούνται όλα αυτά τα προβλήματα σήμερα.

Αντί να στοχεύσει στα προβλήματα, έβαλε στο στόχαστρο μία κοινωνική τάξη. Ο πολιτικός παραλογισμός όμως δεν τελειώνει εδώ . Η υπόθεση του ανοίγματος του επαγγέλματος των ΤΑΞΙ είχε ήδη κλείσει. Ο προηγούμενος υπουργός με κόπο, είναι αλήθεια και δυσκολίες, συμφώνησε με τους ιδιοκτήτες ΤΑΞΙ. Και η συμφωνία τους πήρε το δρόμο της νομοθέτησης μέσω Π.Δ. Αν ο ανασχηματισμός του κ. Παπανδρέου καθυστερούσε μία εβδομάδα το ΠΔ για τα ΤΑΞΙ θα είχε υπογραφεί. Τότε, στην περίπτωση αυτή ο σημερινός Υπουργός θα καταργούσε το ΠΔ; Δεν θα το εφάρμοζε; Θα αγνοούσε και θα παραβίαζε την έννομη τάξη;

Το Σώμα δικαιούται να έχει μία απάντηση για αυτό. Και όλοι αναρωτιούνται γιατί;Τόσο μέσα στο ΠΑΣΟΚ όσο και στα άλλα κόμματα της Βουλής, αλλά και σε ολόκληρη την κοινωνία. Γιατί άραγε; Είναι αρκετή δικαιολογία ότι θέλει να προσφέρει μία νίκη στην κυβέρνηση; Είναι άραγε ο κ. Ραγκούσης τόσο φανατικά φιλελεύθερος που να θέλει την πλήρη απελευθέρωση των ΤΑΞΙ;

Γνώριζε καλά ότι η αγορά ΤΑΞΙ είναι υπερκορεσμένη. Γνωρίζει καλά ότι ενδεχόμενος διπλασιασμός του αριθμού των ΤΑΞΙ δεν θα φέρει όφελος στους καταναλωτές αφού η τιμή της υπηρεσίας είναι σταθερή και προκαθορισμένη. Η σημερινή απασχόληση θα γίνει υποαπασχόληση. Η σημερινή ποιότητα θα υποχωρήσει.

Τεράστια ποσά θα επενδυθούν σε νέα οχήματα ΤΑΞΙ που δεν φέρουν εισόδημα και προστιθέμενη αξία στην ελληνική οικονομία. Τέλος, 40.000 ιδιοκτήτες ΤΑΞΙ θα χάσουν όλα όσα έχουν επενδύσει. Θα μειωθεί στο ελάχιστο το εισόδημα τους. Και όλα αυτά χωρίς κανένα όφελος για την ελληνική οικονομία και την ελληνική κοινωνία. Και τα ερωτηματικά παραμένουν. Γιατί επιδιώκει η Κυβέρνηση τη σύγκρουση; Γιατί επενδύει στην πόλωση; Η εξήγηση είναι μία και είναι δραματική. Η κυβέρνηση δημιουργεί εχθρούς για να δικαιολογήσει την αποτυχία της.

Συμπερασματικά και κλείνοντας κύριε πρόεδρε, Η κυβέρνηση στο θέμα των ΤΑΞΙ είναι εκτεθειμένη. Επικαλείται το δημόσιο συμφέρον όταν έχει αποδειχθεί ότι δεν θα υπάρξει κανένα όφελος από την προτεινόμενη πολιτική της. Επικαλείται τα συμφέροντα των πολιτών – καταναλωτών όταν διαπιστωμένα δεν θα προέλθει όφελος για τους πολίτες. Επικαλείται την νομιμότητα, όταν η ίδια την έχει παραβιάσει. Γιατί νομιμότητα δεν είναι μόνο η τήρηση των νόμων. Νομιμότητα είναι στις Δημοκρατίες και η τήρηση των συμφωνημένων. Σε αντίθετη περίπτωση γιατί να υπάρχει διάλογος, διαβούλευση, κοινωνικές συμφωνίες; Η κυβέρνηση δεν οφείλει απλώς να αναθεωρήσει την στάση της.

Οφείλει να ζητήσει συγνώμη για την άκαμπτη στάση της από τους πολίτες . Να επανέλθει στο διάλογο στην βάση του κειμένου συμφωνίας με τον προηγούμενο υπουργό».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλώ μην χρησιμοποιείτε greeklish και τα σχόλια σας να μην είναι υβριστικά, προσβλητικά ή συκοφαντικά προς τον οποιοδήποτε.Ευχαριστώ εκ των προτέρων !