Τετάρτη, Φεβρουαρίου 10, 2016

Διονυσιακό Καρναβάλι της Νάξου 2016 «Φέτος συμμετέχουμε… δεν κοιτάμε!!!»

Αρχίζει την ερχόμενη Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου 2016 η κατάθεση των αιτήσεων για όσους επιθυμούν να συμμετάσχουν στη Μεγάλη Παρέλαση του Καρναβαλιού, που φέτος θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 13 Μαρτίου 2016 στη Χώρα της Νάξου.
Τα σχολεία και οι φορείς που επιθυμούν να συμμετάσχουν στην Μεγάλη Παρέλαση, θα πρέπει να επικοινωνήσουν με την οργανωτική επιτροπή στο τηλέφωνο 6977387578.
Φέτος ο Δήμος Νάξου και μικρών Κυκλάδων και οι υπόλοιποι φορείς επιχειρούν να πρωτοτυπήσουν με μια παρέλαση καρναβαλιού θεματική, εμπνευσμένη από το διασημότερο μύθο του τόπου μας.
ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΙΔΕΑ:ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΤΗΣ
ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ - ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΑΡΜΑΤΩΝ:ΜΑΝΤΥ ΚΟΝΤΕΛΛΗ
Διόνυσος και Αριάδνη (ο μύθος)
Ο Μίνωας βασιλιάς της Κρήτης στέλνει το γιο του να......
συμμετάσχει σε αγώνες στην Αθήνα. Εκείνος  θα βγει νικητής σε όλα τα αγωνίσματα όπου συμμετείχε όμως η Aθηναίοι αντί να τον στέψουν νικητή θα τον σκοτώσουν.
Αυτό θα γίνει αιτία να ξεσπάσει πόλεμος ανάμεσα σε Κρήτη και Αθήνα τον οποίο θα κερδίσει η Κρήτη
Ως ποινή των Αθηναίων ο Μίνωας όρισε κάθε εννιά χρόνια εφτά νέοι Αθηναίοι και εφτά νέες Αθηναίες να στέλνονται στην Κρήτη βορά στο Μινώταυρο μέσα στο Λαβύρινθο.
Ο Θησέας αποφάσισε να σαλπάρει για την Κρήτη και να θέσει τέλος στη ντροπιαστική εισφορά, σε αίμα, παίρνοντας τη θέση ενός από τους 7 νέους.
Καταπλέοντας στην Κρήτη γνώρισε την κόρη του Μίνωα, την Αριάδνη, και οι δύο νέοι ερωτεύτηκαν. Η Αριάδνη τον έβαλε να υποσχεθεί ότι θα την έπαιρνε στην πατρίδα του και θα την νυμφευόταν. Μετά, του έδωσε ένα κουβάρι κλωστή, τον «Μίτο της Αριάδνης», ώστε όταν ο Θησέας έμπαινε στον λαβύρινθο να το ξετυλίγει, για να μπορέσει έπειτα, αφού σκοτώσει τον Μινώταυρο, να βρει την έξοδο. Πράγματι, ο ήρωας στερέωσε τη μία άκρη στην είσοδο του δαιδαλώδους οικήματος, αναζήτησε, βρήκε και σκότωσε το τέρας, και ξανατυλίγοντας το Μίτο κατάφερε να βγει από τον Λαβύρινθο. Εκμεταλλευόμενοι το σκοτάδι της νύχτας, ο Θησέας, η Αριάδνη και οι υπόλοιποι νέοι δραπέτευσαν στο λιμάνι και πήραν με το πλοίο τους το ταξίδι της επιστροφής.
Στο ταξίδι ωστόσο έκαναν μία στάση στη Νάξο. Εκεί, στο όνειρο του Θησέα εμφανίστηκε ο θεός Διόνυσος και του είπε ότι έπρεπε να φύγουν από το νησί χωρίς την Αριάδνη, αφού ήταν γραφτό να μείνει εκεί και να γίνει γυναίκα του.
Η Αριάδνη έμεινε στη Νάξο και παντρεύτηκε τον θεό Διόνυσο κι έτσι αναπτύχθηκε και η λατρεία της σαν θεότητα στο νησί. Ο Διόνυσος  της χάρισε χρυσό στεφάνι, έργο του Ηφαίστου, και την έφερε μαζί του στον Όλυμπο. Η θνητή Αριάδνη έφθασε έτσι να γίνει αθάνατη σύζυγος θεού.
Όλα αυτά, βέβαια, θα αποτελέσουν αφορμή για μια καρναβαλική αναπαράσταση του μύθου από ομάδες καρναβαλιστών που θα δημιουργήσουν έξι εικόνες γεμάτες χορό, κέφι και γερές δόσεις παρωδίας όπως απαιτεί το πνεύμα των ημερών.
Εικόνες :
1.      Ο γιος του Μίνωα στους αγώνες στην Αθήνα
2.      Μάχη  Κρήτης Αθήνας
3.      Το ταξίδι του Θησέα για την Κρήτη
4.      Η Αριάδνη στην Κρήτη Μινώταυρος - Λαβύρινθος
5.      Θησέας και Αριάδνη στη Νάξο
6.      Διόνυσος και Αριάδνη …για πάντα μαζί
Διαλέξτε λοιπόν την «εικόνα» που θέλετε να ζωντανέψετε με τη συμμετοχή σας.

 Βρείτε τους φίλους σας ή το σύλλογο σας ή και τον άλλο σας εαυτό και ελάτε να γίνουμε όλοι μια παρέα και να το διασκεδάσουμε όσο μας αξίζει σε πείσμα των καιρών…. 
Bookmark and Share
Blog Widget by LinkWithin

2 σχόλια :

Ανώνυμος είπε...



NAXIAN CARNIVAL FIESTA κι όλα τ’ άλλα… (Χ)έστα!!!

Συνηθίσαμε συντοπίτες ν’ ακούμε, να βλέπουμε και το σπουδαιότερο, να έχουμε υποστεί τον χειρότερο εξευτελισμό μας, από επαγγελματίες αλλά και από ερασιτέχνες ΜΑΣΚΑΡΑΔΕΣ.
Οπότε σε επίπεδο συμβολισμού, το Τριώδιο είναι μια μικρή περίοδος ελευθεριότητας και διακωμώδησης κάθε μορφής εξουσίας.
Αντί λοιπόν να αναλωθώ και φέτος σε αντιθετικές πρακτικές, ως συνήθως, σε σχέση με τα δρώμενα από «μαϊμού» οργανισμούς, συνεταιρισμούς, συλλόγους και τα ρέστα, ας προσπαθήσω, με την ταπεινή δημιουργική φαντασία μου, να υποστηρίξω, το αποκριάτικο αναγκαίο επικοινωνιακά για τον καθένα απ’ τους παραπάνω, τελετουργικό με ιδέες πιθανά χρήσιμες.
Ας αντιστρέψουμε το λειτουργικό κατά τις δικές τους πρακτικές.

1)ΜΑΥΡΟ ΧΡΗΜΑ.
Πείτε μου… δεν σας έτυχε να λάβετε κάποιου είδους υπηρεσίες στη Νάξο μας και οι υπόχρεοι, αντί παροχής ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΣ, να σας έδωσαν τους «ηγεμόνας των σκελών τους»; Η ΑΠΟΔΕΙΞΗ λοιπόν ως εκ τούτου για την εφορία, είναι συμβολικά, σε αρκετές περιπτώσεις τα «ΟΣΧΕΑ». Μια ΚΑΤΑΜΑΥΡΗ λοιπόν τράπεζα, θα υποδέχεται το ΜΑΥΡΟ χρήμα από τους ΜΑΥΡΟΥΣ πολίτες (;) της που θα δίνουν με τη σειρά τους, κάτασπρους «γεννητικούς αδένες» αντί στοιχείων στους άμοιρους μουγγούς πελάτες . Ωραίο άρμα.

2) ΨΕΥΤΙΑ.
Όλο τον χρόνο ζούμε και βιώνουμε τις «ΑΛΗΘΕΙΕΣ» του καθενός, αλλά και τις δικές μας, οπότε τώρα που είναι η περίοδος της εορτής του Ψέματος, ας το τιμήσουμε δεόντως το άτιμο, με μια αρματική νεκρική αναπαράσταση. Ένα φέρετρο δηλαδή, που η αλήθεια θα είναι το συμβολικό πτώμα και ο συμβολικός δολοφόνος της ΤΟ ΨΕΥΔΟΣ, που δίκην μαφιόζου με το ΑΚ47 (καλάσνικωφ) να καπνίζει στην πλάτη του, οδύρεται υποκριτικά για το άδοξο τέλος μιας βασικής κοινωνικής αναζήτησης.
3) ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΝΑΞΟΥ- ΚΟΡΔΕΛΛΑΤΟΙ- ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΑ.
Μια πόρτα για όλα. Ε.Σ.Υ. , ένα νοσοκομείο που υπολειτουργεί, οι κορδελλάτοι ιδιώτες αλλά και λίγοι δημόσιοι ιατροί του, όπου χορεύουν τριγύρω του και τα ιδιωτικά διαγνωστικά απέναντί του, που επιδίδονται σε ξέφρενο ΠΑΡΤΥ (εκατομμυρίων). Το άρμα ας το συνοδεύει η μπάντα της αρχής του Μανοράτσι παιανίζοντας το «White death symphony by Tailorakis».
4)ΟΙ ΤΑΞΙΤΖΗΔΕΣ Ο ΧΡΟΝΟΣ ΚΑΙ Η ΦΟΡΜΟΥΛΑ 1.
Αφιερωμένο σε όσους είχαν την τύχη(;) να καλέσουν ταξί κανονικά απ’ την προηγουμένη, την καλοκαιρινή περίοδο, στο Χαλκί για παράδειγμα και το ταξί φθάνει, ενώ το πλοίο αναχωρεί σε δέκα λεπτά. Όταν ο επιβάτης ανοίγει τα μάτια του, καταλαβαίνει πως ο χρόνος που διανύθηκε, είναι επτά λεπτά και δεκα τρία δευτερόλεπτα. Μια γκρί λοιπόν φόρμουλα 1 με την επιγραφή ΤΑΧΙ και τον επιβαίνοντα να πετάει καταχαρούμενος τις πάνες της ακράτειάς του. Στη γωνιά σκεπτικός ο Αϊνστάιν που βλέπει την κατάρριψη της θεωρίας της σχετικότητας απ’ τους απλούς Νάξιους συναδέλφους του Χάμιλτον, του Αλόνσο και του Φέτελ .

Ανώνυμος είπε...

5) ΠΑΤΑΤΑ ΝΑΞΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΚΟΥΔΟΥΝΑΤΟΙ ΤΗΣ ΕΑΣ Νάξου.
Η θεματική αναπαράσταση πρέπει να έχει ένα σύνολο από κουδουνάτους (ή βαρβάτους) γεωργούς, εφοδιασμένους με δεκάδες πράσινα ψεκαστικά και φαλλικά σύμβολα , που αντί να ψεκάζουν με δηλητήρια την ευλογημένη πατάτα τους, θα ψεκάζουν τα χρυσοπράσινα «τρωκτικά» πάσης φύσεως της ένωσης ,για να φύγουν μακριά . Στον αγύριστο. Λέμε τώρα. Μαθαίνω και δεν το πιστεύω, πως κάποιος Νάνος απ το Μεγάλο …πετάλι ανέλαβε να προωθήσει τα «υπονοούμενα» τεράστια γονιμικά επικοινωνιακά υποστρώματα των «λαϊκά» εκλεγμένων «αιχμαλώτων» συνεταιριστών. Πατριωτικά κι ανέξοδα ελπίζω.
6) Ο ΔΗΜΟΣ ΤΩΝ ΝΑΞΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΙΚΡΟΚΥΚΛΑΔΙΤΩΝ.
Διατηρώντας τα αρχαία προθεατρικά δρώμενα, σύσσωμο το δημοτικό συμβούλιο που προσαρμόζεται στις ειδικές συνθήκες της κάθε εποχής, χορεύει και φέτος τον άσεμνο χορό με την χαρακτηριστική επαναληπτική κίνηση της προπονήσεως για την διαιώνιση του σπανίου είδους των ζωόμορφων πολιτών. Όλοι οι χορευτές δεμένοι με το ίδιο σκοινί, θα χορεύουν στους εναλλασσόμενους φημισμένους τοπικούς σκοπούς. Ο δήμαρχος με την συμπολίτευσή του, τον χορό του ζερβόδεξου, του κόρακα, του αράπικου, του λαμογιάρικου (κάτι σαν τσιφτετέλι). Ταυτόχρονα σκωπτικά άσματα και σχόλια θα επαναλαμβάνουν σύμφωνα με την τυπολογία οι γνωστοί παρατρεχάμενοι, όπως το, Δώσε πόνο δήμαρχε. Αντιδήμαρχε μου στάζει… η βρύση. Αλλάξτε μου… τα φώτα και άλλα. Η αντιπολίτευση του Mytwo θα ψάλλει τον αναβαλλόμενο… μιας άλλης χαμένης πενταετίας. Ο δε μικρός Μπίλης με την κυρά Ευδοκία στο δρώμμενο του αταίριστου γάμου (μεγάλη γυναίκα- μικρός άνδρας) θα δέχονται ευχές για καλούς απογόνους κι ανθοδέσμες από τσουκνίδες και γαδουράγκαθα. Ο ΝΟΠΑΠΠΑ θα βραβευτεί και φέτος για το ανέβασμα της τραγωδίας «εκδηλώσεις Αποκριάς στη Σύρο» ( για την Νάξο λίγο δύσκολο). Το δε λιμενικό Ταμείο στη λογική του αλλόκοτου και του εξωπραγματικού, θα σκάσει μύτη με μια τεράστια κεφάλα σε πολύ μικρό σώμα, συμβολίζοντας το περίσσευμα μυαλού που διαθέτουν ορισμένοι, που περιμένουν το προκάτ λιμάνι υποδοχής 100 κρουαζιερόπλοιων και τριάντα επιβατηγών πλοίων, να κατασκευαστεί μπροστά απ την καφετέρια του Βιτσίου. Ολέ!!!
Επειδή όμως και εγώ πρέπει να μείνω μεταμφιεσμένος για πάντα(;), εκτός απ το φούμο του τηγανιού και την κάπνα απ την παραστιά που χρησιμοποιώ σαν μόνιμη μάσκα ( makeup) που συμβολίζει την μόνιμη μιζέρια μου και την μαυρίλα μου απ’ αυτά που βλέπω, αποχωρώ απ το μιμόδραμά μας, έχοντας πάντα την προσδοκία πως οι σύγχρονες «καρναβαλικές» εκδηλώσεις του ιερού και του ανίερου που ζούμε, ίσως αναστήσουν μέσα μας τον εικονικά νεκρό καλό εαυτό μας. ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ (σε λίγο).

« Ο ΕΠΙ ΤΟΥ ΚΑΝΙΚΛΕΙΟΥ» της νήσου Νάξου