Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 12, 2014

Συνέντευξη του Μανώλη Γλέζου στην Έλλη Στάη

«Αν ζήσω θα δεις ότι αυτά που θεωρείς ουτοπία από την πλευρά μου, θα γίνουν πράξη». Ο Μανώλης Γλέζος μιλά στην Ελλη Στάη για την πολιτική, τη φυλακή, τον θάνατο.
Είναι ο «Νώλης της Μάχης», τουλάχιστον έτσι λέει στην Ελλη Στάη να τον αποκαλεί.
Ενας άνθρωπος που η ζωή του θα μπορούσε να είναι η ζωή τριών ανθρώπων μαζί, θέλει απλά να τον φωνάζουν «Νώλη» της μητέρας του της.....

Μάχης, της δασκάλας.

Με φόντο την Ακρόπολη, εκεί που στις 30 Μαΐου του 1941 έγραψε ιστορία κατεβάζοντας τη ναζιστική σημαία, μιλά για όλους αυτούς που δεν θα ξεχάσει ποτέ. Για τους αγωνιστές που έφυγαν πρόωρα από τη ζωή, για τον αδελφό του που έχασε σε ηλικία 19 ετών – τον εκτέλεσαν οι ναζί στις 10-5-1944.

Μιλάει για την ιδιαίτερη σχέση του με τον θάνατο, λέγοντας ότι την πρώτη του κοπάνα την είχε κάνει σε... νεκροταφείο.

Για το 1/3 της ζωής του που πέρασε στη φυλακή λέει ότι δεν αγάπησε ποτέ το κελί του. Δεν θεωρεί χαμένα τα χρόνια της φυλακής αφού αξιοποίησε τον χρόνο του μελετώντας. 

Στα πολιτικά δηλώνει «ρεαλιστής της ουτοπίας», τονίζοντας ότι πολλά που θεωρούσαμε ουτοπία, τελικά έγιναν πραγματικότητα. «Αν καταφέρω να είμαι στη ζωή, θα δεις ότι αυτά που θεωρείς ουτοπία από την πλευρά μου, θα γίνουν πράξη. Θα το δεις», λέει στην Ελλη Στάη. 

Σε ερώτηση αν θεωρεί πως ο Αλέξης Τσίπρας έχει την ηγετικότητα που χρειάζεται, ο Μανώλης Γλέζος απαντά:«Δεν θέλω να έχει ηγετικότητα, αλλά εμπιστοσύνη στις ιδέες μας. Και έχει εμπιστοσύνη, γι αυτό κι εγώ του έχω εμπιστοσύνη».

 Δείτε την συνέντευξη  ΕΔΩ 
Bookmark and Share
Blog Widget by LinkWithin

Δεν υπάρχουν σχόλια :