Κυριακή, Μαΐου 22, 2011

Ποια είναι τα όρια της σάτιρας;

"Κύριε συντάκτη του naxosfan. Kατ’ αρχήν σας συγχαίρω για την προσπάθειά σας που αφορά την ενημέρωση τον ουσιαστικό προβληματισμό και την αφύπνιση των συνειδήσεων των αναγνωστών σας.
Διαβάζοντας τα πολλά σχόλια στο άρθρο σας «Αθωώθηκε ο Γιώργος Καμβύσης» και βλέποντας μια στείρα αντιπαράθεση να διογκώνεται θα ήθελα να σας καταθέσω την άποψή μου.
Κάποιες φορές του κυρίου Kαμβύση ( ο οποίος είναι ευφυέστατος) του βγαίνει μια κακία και είναι απόλυτος σε κάποια πράγματα που λέει. Σίγουρα δε μπορεί να με αντιπροσωπεύσει μέσα από την εφημερίδα του ή την εκπομπή του μιλώντας για τα πράγματα που είναι δύσκολα σήμερα για τον απλούστατο λόγο ότι πληρώνεται και είναι το μοναδικό επάγγελμα που κάνει. Παριστάνει και λίγο τον αγωνιστή για να δείξει ότι είναι δίπλα στον απλό πολίτη για να έχει ακροαματικότητα και να πουλάει εφημερίδες, αλλά όχι και έτσι.
Λένε η σάτιρα δεν έχει όρια. Σίγουρα έχει. Αν οι καλλιτέχνες πούνε ότι έχει όρια η σάτιρα είναι σα να κόβουν το ψωμί οι ίδιοι από τον εαυτό τους. Δεν τους συμφέρει. Δε γίνεται όμως όταν η σάτιρα καταντάει χλευασμός να τη δεχόμαστε σαν αμάσητη τροφή. Είμαι σίγουρος ότι αν ειπωθεί για κάποιον από εμάς κάτι σαν......... αυτά που βλέπουμε και γελάμε, αν δηλαδή μπούμε στη θέση του κάθε σατιριζόμενου, από ένα σημείο και μετά δε θα μας αρέσει και θα δυσανασχετούμε, ειδικά όταν η πλάκα χοντραίνει.

Πρέπει να υπάρχουν όρια στη σάτιρα;

Ναι πρέπει να υπάρχουν. Παντού πρέπει να υπάρχουν. Ένας άνθρωπος πρέπει να σταματάει εκεί ακριβώς που μπορεί να επηρεαστεί η προσωπικότητα ενός άλλου ή εκεί που μπορεί αν προσβάλλεις κάποιον (όποιος κι’ αν είναι αυτός). Μιλώ για ηθικούς φραγμούς, και θεωρώ ότι τα όρια αυτά είναι πολύ μεγάλα. Είναι και στα πλαίσια της ηθικής του καθένα.

Έχοντας θυσιάσει εδώ και χρόνια τον ψυχαγωγικό της χαρακτήρα στο βωμό του άμεσου κέρδους, η σάτιρα επικεντρώνεται σε φθηνά άρθρα που θα κεντρίσουν το ενδιαφέρον του κοινού γρήγορα και εύκολα. Ένας τέτοιος τρόπος είναι ο εξευτελισμός και η διαπόμπευση της ανθρώπινης αξιοπρέπειας. Είτε σε εκπομπές που προτρέπουν ανθρώπους να προβούν σε εξευτελιστικές δραστηριότητες για λίγα ευρώ, είτε παρουσιάζοντας στο ευρύ κοινό τα χρέη τους, είτε ταπεινώνοντας παιδιά σε στημένους διαγωνισμούς <<ταλέντων>> . Πρωτεύοντα ρόλο σε αυτή τη διαδικασία, δυστυχώς έχουν και οι σατιρικές εκπομπές. Η δημόσια σάτιρα που κάποτε ήταν ένα εξαιρετικό όπλο απέναντι στην αλαζονεία της όποιας εξουσίας πλέον έχει γίνει μιας μέθοδος εξευτελισμού απέναντι σε ανίσχυρους, αδύναμους ανθρώπους ή πολιτικά διαφοροποιημένους. Πολύ συχνά γίνεται λόγους για τα όρια της σάτιρας. Η δημόσια σάτιρα έχει το ρόλο της κριτικής και της παρωδίας μιας έννοιας ή ενός προσώπου, χρησιμοποιώντας πολλές φορές μια σειρά από αρνητικά χαρακτηριστικά, όπως η ειρωνεία, η υπερβολή και ο σαρκασμός, έχοντας πάντα όμως κάποιο ευγενή στόχο. Δεν εμπλέκεται σε ηθικούς φραγμούς που αποκωδικοποιούμε διαφορετικά ανάλογα την εποχή. Οπότε το σωστό ερώτημα σήμερα απέναντι στις σύγχρονες σατιρικές αναφορές δεν είναι αν ξεπερνούν τα όρια της σάτιρας, αλλά αν αυτό που κάνουν είναι σάτιρα. Η δημόσια σάτιρα χρησιμοποιεί τον σαρκασμό και την ειρωνεία για να κριτικάρει ένα πρόσωπο. Αλλά ο σαρκασμός και η ειρωνεία από μόνα τους δεν είναι σάτιρα. Όταν δεν έχουν ένα θετικό στόχο ως βασικό συστατικό. Τη βελτίωση του αντικειμένου ή των συνθηκών που απορρέουν από αυτό. Παράδειγμα, αν σε μια εκπαιδευτική αίθουσα, αποχωρήσει ο καθηγητής μετά από μια αυστηρή και σκληρή ομιλία προς τους μαθητές, σάτιρα είναι να σηκωθεί κάποιος από αυτούς και να ειρωνευτεί το ύφος ή το λόγο του καθηγητή. Η δημιουργία ενός πιο απελευθερωμένου κλίματος απέναντι στον εξουσιαστικό ρόλο του καθηγητή, επιτρέπει στην σάτιρα να υπερβαίνει τον σεβασμό που ηθικά θα ήταν απαραίτητος απέναντι στον εκπαιδευτή. Αντίθετα η διακωμώδηση ενός συμμαθητή που έχει κινητικό πρόβλημα ή δεν είναι του κύκλου αυτού που σατιρίζει δεν είναι σάτιρα, είναι απλώς διαπόμπευση. Δεν παράγει κανένα θετικό αποτέλεσμα, δεν βελτιώνει, δεν έχει στόχο. Αυτή είναι η σύγχρονη σάτιρα των μέσων ενημέρωσης, η διαπόμπευση ενός ανθρώπου που δεν έχει το νοητικό επίπεδο, το πολιτιστικό υπόβαθρο και τη πολιτική συμπεριφορά που επιθυμούν οι διανοούμενοι σύγχρονοι σατιρικοί.

Τα μίση που καλλιεργούνται στην κοινωνία μας μόνο κακό μπορούν να κάνουν. Δεν υπάρχει πρόοδος που απορρέει από μια πανηγυρική νίκη ή μια συντριπτική ήττα μεμονωμένα. Η μακροπρόθεσμη κοινωνική ανάταση και η βελτίωση του Βιοτικού μας επιπέδου θα επέλθει μόνο από τη συνολική και εκατέρωθεν δράση στα βασικά και καίρια προβλήματα του νησιού μας.

Δεν θα είχα κανένα πρόβλημα στο να υπογράψω το άρθρο μου αν δεν υπήρχε ο κίνδυνος της ταύτισης των λόγων μου με το πρόσωπό μου. Σημασία δεν έχει ποιος τα λέει αλλά αν είμαστε διατεθειμένοι να ακούσουμε αλήθειες και να αποστασιοποιηθούμε από ταμπέλες, κόμματα, και μονόπλευρες ερμηνείες. Άλλωστε δεν διεκδικώ τίποτα απλά λυπάμαι για την κατάντια του τόπου μου."

Ένας Ναξιώτης.
Bookmark and Share
Blog Widget by LinkWithin

28 σχόλια :

Ανώνυμος είπε...

EΛΑ ΤΩΡΑ ΜΗ ΞΕΡΑΣΩ ΜΕ ΤΟΝ ΗΛΙΘΙΟ ΤΟ ΑΠΟΒΡΑΣΜΑ ΤΟ ΧΥΔΑΙΟ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΚΑΙ ΤΗ ΣΑΤΙΡΑ.ΕΙΜΑΙ ΠΕΡΙΕΡΓΟΣ ΤΙ ΤΡΩΕΙ ΣΑΤΙΡΑ

Ανώνυμος είπε...

ti lamogio k autos ,gia tous torinous tou dimou den ehei satira ,enai apsogoi,stous marakides ein akomi kolimenos.

Ανώνυμος είπε...

Τα περί σατηρας έχουν ειπωθεί παρά πολλές φορές στην τηλεόραση και γενικά στον τύπο και έχουμε κουραστεί εμείς οι θεατές να βλέπουμε και να ακούμε αναλύσεις των αναλύσεων περί σατηρας που θα μπορούσαν βέβαια όλοι αυτοί οι δήθεν αναλυτές να τρέξουν πίσω στον πατέρα της σατηρας και να διαβάσουν ακριβώς τι λέει έτσι ώστε να πάψουν πια να μας λένε την γνώμη τους για πράγματα που τελικά τους ενοχλούν τους ιδιους και μόνο!!!Πολιτική σάτιρα,σάτιρα πολιτική αδελφές ψυχές····

Ανώνυμος είπε...

ΠΟΥΛΗΜΕΝΟ ΚΑΙ ΧΑΜΕΝΟ ΚΟΡΜΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣ ΑΝ ΤΟ ΠΑΤΕ ΕΤΣΙ Η ΣΑΤΙΡΑ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΟΧΙ ΓΙΑ ΕΝΑ ΑΤΟΜΟ ΠΟΥ ΑΥΤΟΣ ΑΝΤΙΠΑΘΕΙ ΚΑΙΧΤΥΠΑ ΥΒΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΛΥΠΗΤΑ ΜΕ ΑΙΣΧΡΕΣ ΠΑΡΟΜΟΙΩΣΕΙΣ ΕΠΕΙΔΗ Η ΤΩΡΙΝΟΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΤΟΥ ΠΕΤΑΝΕ ΚΑΝΕΝΑ ΞΕΡΟΚΟΜΑΤΟ ΕΚΕΙ ΣΤΟ ΣΤΑΘΜΟ

Ανώνυμος είπε...

Άτομο με ειδικές ανάγκες είναι ο ίδιος και το ξέρουμε όλοι,περισσότερο δε αυτοί που πήγαν μαζί του και έπαιζαν παλαμάκια, γιατί ο ίδιος δεν μπορεί να παίξει.......Αυτή είναι η αλήθεια. Μειώνοντας άλλους προσπαθεί να βγάλει το κόμπλεξ που έχει για τον εαυτό του. Η κοινωνία της Νάξου τον καταδίκασε και αυτό έχει τη μεγαλύτερη σημασία! Ο Μαράκης ακούγεται ότι θα το προχωρήσει παραπέρα και τότε θα δούμε θα έχουν και παραπέρα φιλίες κάποιοι που ήταν εκεί μέσα? Ο ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΣ

Ανώνυμος είπε...

Σίγουρα ο "ένας ναξιώτης" διαβάζοντας τα παραπάνω σχόλια θα ντρέπεται για την κατάντια του τόπου μας.
Οταν είσαι δημόσιο πολιτικό πρόσωπο και εκτίθεσαι να δέχεσαι και τη κριτική, εντάξει μαράκη και καραμανή;
Δε συμφωνώ με το Γιώργο πάντα και του το λέω στα μούτρα του, όμως να του επιβληθεί δικαστική ποινή επειδή σατύρισε τους υπάνθρωπους που δεκαετίες διαλύουν το νησί σε όλους τους τομείς, το βρίσκω επιεικώς υποκριτικό. Και αρχίζουμε τις αμπελλοφιλοσοφίες περί σάτυρας, ανοίξτε κανένα βιβλίο, διαβάστε για τον Αριστοφάνη. Μην αποπροσανατολίζεται το κόσμο κε "ένας ναξιώτης" και σχολιάστε αν θέλετε τα περί μεταδημότευσης, τα καθοδηγούμενα λιντσαρίσματα στους διαφορετικούς, τα ετοιμόρροπα σχολειά, τα ανύπαρκτα νοσοκομεία, το ξεκλήρισμα των αγροτοκτηνοτρόφων, τη λεηλασία της φύσης για να ρίξουμε κι άλλα μπετά και τόσα άλλα κύριε "ένας ναξιώτης" θέματα για τα οποία θα ντρεπόσασταν αν είχατε χρόνο να ασχοληθείτε και όχι να υποστηρίζετε τους τυχοδιώκτες πο αλωνίζουν στη Νάξο.
"ένας άλλος ναξιώτης"

Ανώνυμος είπε...

Προς 10:49 μεγάλε είσαι ΑΛΗΤΗΣ!!

Ανώνυμος είπε...

Έλεος με τον Καμβύση πια!Δεν τον βαρεθήκατε τόσα χρόνια?τα ίδια λόγια τις ίδιες ατάκες,τα ίδια τσιγκλάκια στην εκπομπή του,τα ίδια τραγούδια....ουφ εκεί που χέζει,εκεί τρώει...Αυτός θα πουλήσει κανένα φύλλο παραπάνω,θα τσιμπήσει καμιά διαφημησούλα,εσείς τι θα κερδίσετε με το να ασχολείστε με έναν εκδοτάκο της κακιάς ώρας?κακής ποιότητας εφημερίδα,χειρότερη εκπομπή,αμορφωσιά και ακαλλιέργεια..

Ανώνυμος είπε...

Προς 10:49 ντροπή σου απαραδεκτε!

Ανώνυμος είπε...

Μπράβο σας!δώστε αξία σε αυτούς που αυτοβαφτίζουν τον εαυτό τους σατυρικό εκδότη χαχαχα θα τρίζουν τα κόκαλα του Αριστοφάνη.Α και το άλλο συγκρίνεται με το Λαζόπουλο κιόλας...αλήθεια γιατί δεν συγκρίνει και τα πτυχία τους?ποιές είναι οι σπουδές του Καμβύση?να ζωγραφίζει ταμπέλες ή να πηγαίνει για room στο λιμάνι?

Ανώνυμος είπε...

Του τα λέει μωρέ ο φίλος του ο χοντρός,που είναι δα σπουδαγμένος στα εξωτερικά!Γι αυτόν φυσικά(το χοντρό),δεν έλεγε τίποτα,την περίοδο που έτρωγε με χρυσά κουτάλια!!!!!!!!κι έτρωγε και πολύ ο π..στης..αηδία πφφφ

Ανώνυμος είπε...

Προς 11:25 είσαι αγόρι μου καλά καλά παλαβος και κομπλεξικος μαζί!

Ανώνυμος είπε...

Καλά και ΕΣΥ 11:30 μέχρι το χοντρό ζηλεψες ρε παλαβε;;αυτός είναι χοντρος έξω αλλά ΕΣΥ αγόρι μου εισαι χοντροπετσος μέσα βλαξ!!

Ανώνυμος είπε...

Ρε κοπέλια χολες βραστες φαγατε χτες και τις ξερνατε σήμερα;

Ανώνυμος είπε...

Προς 11:06.
Δυστηχώς φίλε μου βρίσκεσαι σε σύγχηση."Τον πολιτικό τον δικάζει ο λαός" και κανένας άλλος. Όπως εκλέγεται έτσι και καταδικάζεται. Τους Μαράκηδες λοιπόν τους δίκασε και με παραδειγματικό τρόπο. Ξεκώλα ηρέμησε και μην μπαίνεις στο τρυπάκι που σε έχουν βάλει γιατί από τέτοιες στενοκομματικές σκέψεις του τύπου (ή ο ένας ή ο άλλος- οένας σωτήρας ο άλλος βέρβαρος) έχουμε φθάσει εδώ που είμαστε σήμερα. Μάθε να κρίνεις αντικειμενικά χωρίς παρωπίδες εκτός αν είσαι άλογο.

Ανώνυμος είπε...

Τι να ζηλέψω ρε φίλε 11:36 π.μ. από 1 αποτυχημένο?Σοβαρά τώρα...Έχεις δίκιο πάντως,είμαι παλαβός που ασχολήθηκα μαζί τους!αυτό θέλουν κι αυτοί και δεν θα ξαναπέσω στο τριπάκι...Εγώ δουλεύω σαν το σκυλί,σε επάγγελμα που δεν έχει να κάνει με το αντικείμενο των σπουδών μου,μένω μόνος μου με την οικογένεια που έχω δημιουργήσει και δεν με έβαλε κανένα κόμμα σε καμία δουλειά,γιατί δεν σκύβω το κεφάλι κ ούτε γλύφω ΚΑΝΕΝΑΝ!Και ναι είμαι χοντρόπετσος,γιατί αντέχω και δημιουργώ!καλή Κυριακή σε όλους..

Ανώνυμος είπε...

Μπράβο ρε φίλε χαίρομαι που έχεις φτιάξει οικογένεια χαίρομαι που αν και σπουδασες κανείς άλλη δουλειά για να βγάζεις τίμια το ψωμάκι σου!!! Πω πω ρε αδερφε μου είσαι παράδειγμα για όλους!!τι μου θυμιζεις τι μου θυμιζεις αααα η το Γιαννάκη η το Βασιλακη ΚΑΙΛΑ ααα και λίγο το Νίκο των Ξανθόπουλο!!! την φουκαργιαρα την μάνα που την αφίσες;;;;

Ανώνυμος είπε...

Τόση χολή για ένα άνθρωπο που το μόνο που είναι σίγουρο ότι καταφέρνει και κάνει είναι να καυτηριάζει τους πολιτικούς που μας έχουν κάψει!;Ένα μεγάλο μπράβο σε όλους που καταδικάζουν τη σάτιρα του Γιώργου, αυτήν που ΑΘΩΩΣΕ η ελληνική δικαιοσύνη!

Ανώνυμος είπε...

Α Τώρα 12:13 μ.μ πιστεύεις στην ελληνική δικαιοσύνη και στους θεσμούς?μωρέ μπράβοοο!!!!!!!!!!!!!

Ανώνυμος είπε...

Ωραίο και ουσιώδη το κείμενο, πολλά συγχαρητήρια. Εκτός αυτού, σε ότι αφορά τα σχόλια των αναγνωστών, είναι τουλάχιστον ιεροσυλία να γίνεται ταύτιση μεταξύ κ. Καμβύση και Αριστοφάνη. Πρέπει να είμαστε λίγο σοβαροί.

Ανώνυμος είπε...

Του ΓΙΑΝΝΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΥ
Ποια είναι τα όρια της σάτιρας είναι το ερώτημα των ημερών που κυλούν κάτω από τη λαζοπούλεια ορμή και ευστροφία. Σε μια συντηρητική κοινωνία, που ζει ακόμη με τον παπά και τον εισαγγελέα, η οριοθέτηση παραμένει είδος πρώτης ανάγκης. Στο πρακτικό πεδίο, ο Ελληνας δεν γουστάρει απαγορεύσεις και τις παραβιάζει με την πρώτη ευκαιρία. Οχι από τάση ελευθεριότητας, ούτε καν ελευθερίας, αλλά από σκέτη έπαρση και εγωισμό. Στο ηθικό πεδίο, όμως, οι ίδιοι άνθρωποι αρέσκονται να ασφυκτιούν μέσα σε πλήθος από κανόνες, ήθη, συμβάσεις και κομφορμισμούς. Η ιδεολογία της ελληνικής κοινωνίας ήταν και παραμένει μικροαστική. Οπως και η ευρωπαϊκή, εξάλλου. Το ιδιάζον του Ελληνα βρίσκεται αλλού, στην αντιφατική του συμπεριφορά: μικροαστός στις πεποιθήσεις και αναρχικός στη δράση.

Η αντίφαση λύνεται αν σκεφτούμε λίγο περισσότερο την έννοια αναρχικός. Ο αναρχικός αντιτίθεται στην εξουσία, ο Ελληνας την αναπαράγει αναποδογυρίζοντάς την. Ο Ελληνας δεν έχει πρόβλημα με την εξουσία, έχει πρόβλημα στον βαθμό που δεν την ασκεί ο ίδιος. Ο Ελληνας είναι παραβατικός, από μαγκιά όμως και όχι από αναρχική συνείδηση. Αβίαστα λοιπόν βγαίνει το συμπέρασμα: οι Ελληνες δεν είναι αναρχικοί. Είναι άναρχοι.

Ησύγχρονη ελληνική κοινωνία από τα γεννοφάσκια της σκόνταφτε στα «απαγορεύεται». Το μέγα πλήθος των απαγορεύσεων τελικά λειτούργησε υπονομευτικά. Οι απαγορεύσεις κατέπιπταν υπό το βάρος της εξωφρενικής διόγκωσής τους. Και ο Ελληνας έμαθε να τις «γράφει», επειδή παραήταν πολλές. Η παραβατικότητα του Ελληνα ξεκίνησε για λόγους επιβίωσης. Αργότερα απέκτησε χαρακτηριστικά ιδεολογίας. Η κλασική μικροαστική ιδεολογία στην Ελλάδα μπολιάστηκε με λίγο «δεν γαμιέται» και «δεν βάζω κανέναν πάνω από το κεφάλι μου».

Εχουμε λοιπόν ένα λαό που λατρεύει τις απαγορεύσεις, αρκεί να αφορούν τους άλλους. Το σχήμα λειτουργεί και αντίστροφα: «Οταν όλοι οι άλλοι παρανομούν δεν θα παίξω εγώ τον ρόλο του μαλάκα».

Οταν λοιπόν ο Λαζόπουλος λέει κάποιον μακάκα, ο άλλος αντιδρά αποκαλώντας τον φούστη. Ποια είναι η διαφορά; Οτι ο Λαζόπουλος ενσωμάτωσε τον μακάκα στη σατιρική δομή. Ο θιγμένος ενσωμάτωσε τον φούστη στη δομή της αυτοάμυνας. Δεν μπορούμε επομένως να συγκρίνουμε τις δύο βρισιές και να αποφανθούμε ποιος υπερθεμάτισε. Ανόμοια πράγματα δεν συμψηφίζονται. Ο ένας πρόσβαλε από τον ρόλο του σατιρικού και ο άλλος αντιγύρισε από τον ρόλο του θιγμένου.

Τι να κάνουμε. Η σάτιρα παράγει θιγμένους, διαφορετικά δεν θα ήταν σάτιρα. Και οι θιγμένοι αντεπιτίθενται, διαφορετικά δεν θα ήταν μάγκες. Ποιος έχει δίκιο; Ηθικά, και οι δύο, πιασμένοι στη μέγκενη του αναπόφευκτου. Νομικά δεν μας απασχολεί, αυτή είναι δουλειά για τα δικαστήρια.

Πολλοί καταλογίζουν στον Λαζόπουλο ότι αυτά που καυτηριάζει, πρώτος ο ίδιος σπεύδει να τα κάνει. Δεν είναι υποκρισία να σατιρίζεις πράγματα που και εσύ διαπράττεις. Ποιος είπε ότι όσοι κάνουν σάτιρα πρέπει να είναι σεπτοί και άμεμπτοι; Τότε θα ψάχναμε τη σάτιρα στα μοναστήρια και στο παπαδαριό. Το να αποφεύγεις να κάνεις ο ίδιος όσα καταλογίζεις στους άλλους είναι το ίδιο με το να καυτηριάζεις όσα δεν θέλεις ή δεν δύνασαι να κάνεις ο ίδιος. Αλλά αυτό δεν λέγεται σάτιρα. Λέγεται ηθικολογία.

Το αρχικό ερώτημα, συνεπώς, ποια είναι τα όρια της σάτιρας, είναι άνευ σημασίας, διότι δουλειά της σάτιρας δεν είναι να ασχολείται με τα όριά της, αλλά να περιπαίζει τα όρια των άλλων. 'Η αλλιώς, τα όρια της σάτιρας κυμαίνονται ως εξής: αν το θύμα είσαι εσύ, τότε είναι ασφυκτικά στενά, αν απεναντίας την πατάει κάποιος άλλος και εσύ το χαίρεσαι δεόντως, τότε τα όριά της εντοπίζονται στο άπειρο.

Ανώνυμος είπε...

«Παν μέτρον άριστον» Κλεόβουλος

"Μηδέν άγαν"(τιποτα σε υπερβολη) Σόλωνας

χωραιτης

Ανώνυμος είπε...

Η ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΕΧΕΙ ΞΕΦΥΓΕΙ ΣΤΗΝ ΘΕΩΡΗΤΙΚΟΛΟΓΙΑ. Η ΥΠΟΘΕΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΗ. Ο ΚΑΜΒΥΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΕΜΠΑΘΗΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΥΣ ΜΑΡΑΚΗΔΕΣ (ΘΑ ΕΧΕΙ ΜΑΛΛΟΝ ΤΟΥΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΤΟΥ) ΕΝΩ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΥΜΠΑΘΕΙΣ ΑΡΚΕΤΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΑΡΧΟΝΤΕΣ (ΤΟ ΓΙΑΤΙ ΑΣ ΤΟ ΨΑΞΟΥΝ ΑΛΛΟΙ).
ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΥΙΟ ΜΑΡΑΚΗ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΣΕ ΤΙΠΟΤΕ ΜΕ ΣΑΤΙΡΑ - ΑΝ ΕΙΧΕ ΘΑ ΤΟ ΕΙΧΑΝ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΑΞΙΑΚΑ BLOG (ΟΠΩΣ ΜΕ ΤΑ ΒΙΝΤΕΟ ΤΟΥ ΛΑΖΟΠΟΥΛΟΥ). ΕΠΙΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΦΑΝΕΣ ΟΤΙ ΠΕΡΙΕΙΧΕ ΔΟΛΟ ΚΑΘΩΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΦΥΛΛΟ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΤΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΥΙΟ ΜΑΡΑΚΗ. Ο ΥΙΟΣ ΜΑΡΑΚΗΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΠΡΟΣΩΠΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΚΑΤΕΧΕΙ ΣΗΜΕΡΑ ΔΗΜΟΣΙΟ ΑΞΙΩΜΑ ΚΑΙ ΟΥΤΕ ΠΑΡΕΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ. ΓΙΑ ΠΟΙΟΝ ΛΟΓΟ ΛΟΙΠΟΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΣΑΤΙΡΑΣ;

Ανώνυμος είπε...

Για τον 12:10.
Που τον αθωωσε η Ελληνικη δικαιοσυνη.Η ποια?Τι ειναι αυτη ρε παιδια?Δεν την ξερω!Εσεις την ξερετε?

Ανώνυμος είπε...

αθοωστε τον και σεις μια και σας αρεσει και θαυμαστε τον μεγαλοδημοσιογραφο της πεινας και της συμφορας

Ανώνυμος είπε...

ΣΤΟΥΣ 20.000 ΝΑΞΙΩΤΕΣ ΜΟΝΟ ΕΣΕΙΣ ΟΙ 3-4 ΙΔΙΟΙ ΚΑΙ ΙΔΙΟΙ ΓΝΩΣΤΟΙ ΤΑ ΕΧΕΤΕ ΒΑΛΕΙ ΜΕ ΤΟΝ "ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΚΑΜΒΥΣΗ".ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΓΕΛΑΕΙ ΚΑΙ ΣΥΜΦΩΝΕΙ ΜΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙ ΚΑΙ ΛΕΕΙ..Η' ΜΗΠΩΣ ΔΕΝ ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ?

ΓΙΑΤΙ ΑΡΑΓΕ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΑΥΤΟ?
ΜΗΠΩΣ ΕΠΕΙΔΗ ΣΑΣ ΚΡΑΖΕΙ?ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΕΙΣΤΕ!!ΘΙΓΕΙ ΜΗΠΩΣ ΤΗ ΚΑΡΕΚΛΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΤΗ ΒΟΛΗ ΣΑΣ?ΣΑΣ ΔΙΩΧΝΕΙ ΨΗΦΟΥΣ?ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΑΛΛΟ ΝΑ "ΜΕΓΑΛΟΥΡΓΗΣΕΤΕ" ΣΕ ΤΕΤΟΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ??

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΛΟΙΠΟΝ (ΑΝ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΑΛΛΟ) ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ/ΔΗΜΑΡΧΟΥΣ/ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ/ΓΙΟΥΣ-ΚΟΡΕΣ/ΚΤΛ.(ΠΑΛΙΟΥΣ ΚΑΙ ΝΕΟΥΣ)

ΛΥΣΗ 1) ΝΑ ΠΑΤΕ ΣΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΣΑΣ.
ΛΥΣΗ 2) ΡΙΞΤΕ ΤΟΥ ΣΚΑΤΑ,ΚΑΝΤΕ ΤΟΥ ΜΥΝΗΣΗ,ΣΤΕΙΛΤΕ ΤΟΝ ΕΞΩΡΙΑ,ΔΕΣΤΕ ΤΟΝ ΚΑΙ ΒΑΣΑΝΙΣΤΕ ΤΟΝ ΟΠΩΣ ΣΤΗ ΧΟΥΝΤΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΟΛΛΑ(ΜΗ ΣΑΣ ΒΑΖΩ ΚΑΙ ΙΔΕΕΣ!)
ΛΥΣΗ 3)ΚΑΘΗΣΤΕ ΗΣΥΧΑ,ΣΥΝΕΧΙΣΤΕ ΤΟ ΤΙΠΟΤΑ ΠΟΥ ΚΑΝΑΤΕ ΚΑΙ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ ΤΟ ΛΑΟ ΝΑ ΣΑΣ ΣΥΜΠΑΘΗΣΕΙ ΓΙΑΤΙ ΕΣΕΙΣ ΕΙΣΤΕ ΟΙ ΚΑΛΟΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΚΑΚΟΙ.

ΕΓΩ ΛΕΩ ΛΟΙΠΟΝ= ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΥΠΗΡΧΑΝ ΚΑΙ ΝΑ ΥΠΑΡΞΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΠΟΛΛΟΙ "ΚΑΜΒΥΣΗΔΕΣ" ΚΑΙ ΑΚΟΜΑ ΠΙΟ ΚΑΥΣΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΣΚΛΗΡΟΙ ΜΠΑΣ ΚΑΙ ΞΥΠΝΗΣΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΜΑΣ,Η'ΑΠΟ ΝΤΡΟΠΗ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΕΣΑΣ ΠΡΑΞΕΙ ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΑ ΣΩΣΤΟΟΟ..ΑΧΡΗΣΤΟΙ. (Δ)

Ανώνυμος είπε...

11:47, βρίσκω εντελώς άστοχο και άκαιρο το σχόλιό σου. Δεν είμαι με τον έναν ούτε με τον άλλον, δεν είμαι με κανέναν, γιατί όλοι τους (κόμματα-παρατάξεις) προάγουν αυτόν τον κανιβαλισμό που διακρίνουμε στα σχόλια. Και αυτό γίνεται επί τούτου για να χάνουμε εμείς οι κοινοί θνητοί το δάσος. Οι μαράκηδες, κόκοτες, μαργαρίτηδες και όλοι οι άλλοι του συναφιού δεν είναι μόνο πρόσωπα αλλά και θεσμοί που μας έχουν κατσικωθεί βγαίνουν δε βγαίνουν σε εκλογές. "τους δίκασε ο λαός", τους έκανε τα μούτρα κρέας ο λαός και μέσα στο ίδιο κουστουμάκι έβαλε τον μαργαρίτη ο λαός, σοβαρή τιμωρία ρε φίλε. Αν μπείς στο δημοτικό συμβούλιο θα δείς τις ίδιες φάτσες δεκαετιών ή και καινούριες που θα μιμούνται τις παλιές, θα ξαν-ακούσεις τα ίδια βαρύγδουπα λόγια και θα ξανα-βγείς από κει μέσα με την ίδια απορία. Ρε ένας κερατάς που θα νοιαστεί για το νησάκι δεν υπάρχει; Και όλα τ'άλλα που ανέφερα πιο πάνω (σχολειά,νοσοκομεία,λιντσαρίσματα, κ.α.) δε σας απασχολούν που είναι τα πραγματικά προβλήματα της καθημερινότητάς μας; Αλλά είναι πιο εύκολο να τη πέσουμε όλοι μαζί σε έναν, τα άλλα είναι για τους πολιτικοποιημένους που είναι σε κάποιο τριπάκι, έτσι; Και κάποια στιγμή θα ξυπνήσεις και θα έχουν χαθεί όλα όσα ήξερες και θα κάθεσαι να νοσταλγείς τα παλιά καλά χρόνια στο καφενείο πνιγμένος στο ρακί.
ο ίδιος "ένας άλλος ναξιώτης"

Ανώνυμος είπε...

Συγχαρητήρια γι'αυτό το υπέροχο άρθρο! Δεν ξέρουμε τον κύριο ή κυρία που το υπογράφει, αλλά δεν έχει σημασία, γιατί είναι το καλύτερο που έχουμε διαβάσει τον τελευταίο καιρό!